۹۸ درصد شکایت از جراحان پلاستیک به دلیل یک تقلب

0
رئیس نخستین کنگره بین‌المللی بازسازی و ترمیمی سینه با گلایه از اینکه طبابت با تجارت قاطی شده است، گفت:‌ ۹۸ درصد شکایت از جراحان پلاستیک به دلیل ورود افراد غیر متخصص در این رشته و انجام جراحی‌های پلاستیک برای درآمد زایی است.
جراحی زیبایی واژن جراحی زیبایی سینه جراحی زیبایی بهترین جراحی پلاستیک بهترین جراح زیباییبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی منافی رئیس نخستین کنگره بین‌المللی بازسازی و ترمیمی سینه با تشریح چگونگی برگزاری این کنگره، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره که ارتقای آموزش رشته جراحی پلاستیک است. بنابراین از صاحب نظران بین‌المللی جراحی پلاستیک در حوزه بازسازی و ترمیمی سینه دعوت بعمل آمده است تا متخصصان با فراگیری تکنیک‌های جدید جراحی‌هایی با کمترین عوارض را انجام دهد.

*طبابت با تجارت مخلوط شده است

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با انتقاد از مخلوط شدن تجارت با طبابت، عنوان کرد: براین اساس متولیان این حوزه‌ها باید جلوی این بی‌انضباطی‌ها را بگیرند. ما نیز به رزیدنت‌های خودمان همیشه می‌گوییم کسی که در طبابت تعهد داشته باشد و کار خود را انجام دهد حتما درآمد پیدا می‌کند.

رئیس نخستین کنگره بازسازی و ترمیمی سینه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا در جامعه پزشکی برخی‌ها با القاب جراحی پلاستیک مردم را فریب می‌دهند و درآمدزایی می‌کنند، ادامه داد: جراحی پلاستیک یک رشته فوق تخصصی است که جدا از امتحان ورودی حتی امتحان خروجی نیز دارد. بنابراین ما نیز معترض به این مشکلات هستیم. براین اساس نهادهایی مانند وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و حتی قوه قضاییه باید جلوی کسانی که چنین تبلیغات غلطی را انجام می‌دهند را بگیرند و حتی به عنوان مدعی‌العموم ورود کنند.

منافی تصریح کرد: از طرف دیگر مردم نیز باید آگاهی‌های خود را بالا ببرند زیرا امروزه دسترسی مردم به اطلاعات بالاست و تقریباً همه نیز به اینترنت دسترسی دارند بنابراین افراد در صورت نیاز به جراحی پلاستیک؛ متخصصان لازم را از مبانی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و یا انجمن جراحی پلاستیک انتخاب کنند تا نسبت به صحت و سقم مدارک آن متخصص مطمئن شوند.

وی درباره عوارض مراجعه مردم به غیر جراحان پلاستیک، تصریح کرد: متأسفانه عارضه‌هایی که با مراجعه به این افراد به وجود می‌آید هزینه‌های بسیاری را برای بازسازی همان جراحی‌ها بر گردن مردم وارد می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: جراحی زیبایی جدا از جراحی ترمیمی نیست و جراحان پلاستیک واقعی از دوران جنگ برای انتقال مجروحان و ترمیم ناهنجاری‌های مادرزادی بیماران و در نهایت ترمیم آسیب‌های ناشی از تصادفات، سوختگی و عوارض انواع سرطان‌ها تلاش‌های بسیاری کردند.

منافی با پرداختن به آمار تخلفات جراحان پلاستیک عنوان کرد: طبق آمارهایی که نهادهای مرتبط با این تخلفات ارائه می‌دهند ۲ درصد از این شکایات مربوط به جراحان زیبایی است و ۹۸ درصد تخلفات مربوط به کسانی است که خود را به تقلب جراحی پلاستیک نامیدند.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ