حرفه‌ای ها چگونه سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

0

سرمایه‌گذاری در یک کسب‌و‌کار جدید برای بسیاری از افراد همانند ورود به یک سرزمین ناشناخته است. در شرایط فعلی اقتصاد ایران، تصمیم‌گیری برای ورود به کسب‌و‌کاری یا خروج از بازاری دشوار است، به همین دلیل فعالان اقتصادی بیش از هر زمان دیگری محتاط عمل می‌کنند. شاید بهترین تصویر برای آینده یک کسب‌و‌کار در وضعیت کنونی حرکت در تونل تاریک است. سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی نور انتهای تونل را می‌بینند، اما تا رسیدن به پایان تونل راه طولانی برای رفتن باقی است.

راز پولدار شدن آموزش میلیونر شدن آموزش کسب درآمد آموزش پولدار شدن

به گزارش ساتین با چشم‌انداز فعلی اقتصاد کشور که متاثر از عوامل بسیاری است، تفاوت یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای و مبتدی در نوع نگاه و تصمیم‌گیری در موضوعات مختلف اقتصادی است. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا برخی افراد در زندگی مالی و اقتصادی خود بسیار موفق عمل می‌کنند و بسیاری از افراد حتی با در اختیار داشتن سرمایه کافی همواره شکست می‌خورند. دلیل بسیار روشن است «استراتژی پول‌سازی.»
استراتژی پول‌سازی ارائه سود بیشتر اما به طور کلی تحمل ریسک و خطر بیشتر در سرمایه‌گذاری است، از این رو احتمال از دست دادن پول بیشتر در یک منطق کلی به کسب درآمد و سود بیشتر منجر خواهد شد. به همین دلیل این فرآیند یک سرمایه‌گذاری منحصر به فرد است که با انتخاب سبدارائه ارزش خالص بالاتر ریسک بیشتری را هم تحمل خواهید کرد. تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای و معتبر بیش از هر چیز نیازمند داشتن استراتژی پول‌سازی است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مدل خاصی از فکر کردن دارند که با بسیاری از افراد عادی متفاوت است. این افراد عموما مسیری را در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی انتخاب می‌کنند که با عموم افراد جامعه متفاوت است، به همین دلیل است که تا ۹۰‌درصد افراد تمایل به کارمند شدن دارند. به گزارش دریک، داشتن یک استراتژی و فکر کردن برای حل مسائل اقتصادی و تحلیل بازار‌ها کار دشواری است.

پنج گام مهم برای داشتن یک استراتژی پول‌سازی

۱-‌ برند شخصی داشته باشید: 
هرگز اجازه ندهید که نام شما به‌عنوان یک احمق در نظر دیگران تصور شود. در مبادلات مالی و اقتصادی همواره افراد به دنبال آن هستند تا منافع اقتصادی را برای خود داشته باشند، به همین دلیل در بسیاری از موارد وقتی شما در فرآیند شراکت یا عقد قرارداد یا انجام یک پروژه اقتصادی نفع دیگران را هم در نظر می‌گیرید در ذهن دیگران تصویری از یک احمق می‌سازید که معامله کردن با شما را برای دیگران لذت بخش می‌کند. در این حالت افراد هرگز شما را به حساب نخواهند آورد و در انجام کار‌های مهم با شما مشورت نخواهند کرد. انجام پروژه‌های بزرگ به شما واگذار نمی‌شود و سطح سرمایه‌گذاری شما در سقفی معین متوقف می‌شود.
در واقع، نخستین الزام مورد نیاز برای اینکه به یک سرمایه‌گذار معتبر تبدیل شوید داشتن برند شخصی است، بنابراین رفتار شما ممکن است از پروژه‌ای به پروژه دیگر متفاوت باشد. بنابراین همواره برای گذشتن و صرف‌نظر کردن از منافع اقتصادی خود دلیل داشته باشید. طرف مقابل شما شریک یا هر فرد دیگری که باشد باید بداند که شما دانسته از بخشی از منافع و سود خود صرف نظر کرده‌اید.

۲-‌ خرید اعتباری و تحمل ریسک بیشتر 
برای داشتن یک استراتژی پول‌سازی بیش از هر چیز به کسب اعتبار در بازار و تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار معتبر نیاز دارید. ارزش خالص دارایی شما مهم است و افزودن بر این ارزش خالص شما را به هدف تان نزدیک‌تر می‌کند، اما نکته‌ای که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همواره از آن به‌عنوان یک اهرم پول‌سازی در مبادلات خود استفاد می‌کنند یک نسبت ساده است.«میزان خرید اعتباری شما در بازار روی ارزش خالص دارایی‌تان» هر چقدر میزان عددی که از حاصل این تقسیم به دست می‌آید بزرگ‌تر باشد شما سرمایه‌گذار حرفه‌ای‌تری هستید. بنابراین سطح دارایی خالص یا حتی درآمد خالص ماهانه‌تان به تنهایی نمی‌تواند ملاک خوبی برای سنجش حرفه‌ای بودن شما در سرمایه‌گذاری باشد.

۳-‌فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر 
وقتی در مسیر تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار معتبر گام برمی‌دارید، طبیعتا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای شما خواهد بود. شما به طور متوسط دو یا سه برابر افراد عادی در مواجهه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری قرار دارید. شما به فرصت سرمایه‌گذاری با پاداش بالاتر دسترسی دارید، شما قادر به مشارکت در کسب‌و‌کارهای نو پا هستید، بنابراین باید توجه کنید در این فرآیند تصمیمات درست و هدفمند داشته باشید. به هر حال تمام سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بخشی از سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار‌های نو پا کنار می‌گذارند. کسب‌و‌کار‌های نو پا یک پای ثابت در سبد انتخاب سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است. مزیت این کار برای حرفه‌ای‌ها به دست آوردن سود‌های غیر‌قابل تصور است که ریسک این گونه سرمایه‌گذاری‌ها را همواره توجیه می‌کند.

۴-‌ ساخت درآمد‌های دوره‌ای 
یک مسیر مشخص برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همواره ساخت درآمد دوره‌ای برای میزان مشخصی از دارایی‌هاست. این افراد به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به درآمد‌های دوره‌ای‌اند. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به جای برنامه‌ریزی در کسب در آمدهای مقطعی اولویت کار خود را برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت قرار می‌دهند. داشتن تفکر بلند‌مدت و اینکه پولتان برای شما کار کند یک اصل اساسی در نوع نگاه و استراتژی پول‌سازی حرفه‌ای‌هاست.

۵-‌ اصطلاح سرمایه زنده 
میزان نقد شوندگی دارایی‌ها یا سرمایه‌ای که در اختیار دارید یا به اصطلاح میزان زنده بودن سرمایه شما یک قدرت بی‌نهایت برای شما در فرآیند سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. هر چه میزان نقد شوندگی دارایی شما در یک نسبت مشخصی از دارایی‌های‌تان بیشتر باشد، تصمیمات شما برای کسب درآمد بیشتر از انعطاف‌پذیری بهتری برخوردار است.
تصمیمات سریع برای احتســاب فرصـــت‌های سرمایه‌گذاری خاص بیش از هر چیز به نقدینگی یا میزان نقدشوندگی دارایی‌هایتان بستگی دارد، بنابراین برای به دست آوردن سود بیشتر منطقی است که بتوانید به سرعت نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنید. میزان نقدینگی بیشتر یعنی زیان بیشتر و امکان نقد‌شوندگی بالاتر دارایی یعنی سود بیشتر.
حل این معادله چند مجهولی که میزان نقدینگی شما در چه اندازه‌ای بهینه است و برای به دست آوردن فرصت‌های برتر سرمایه‌گذاری چه نسبتی از دارایی‌های‌تان را باید طوری برنامه‌ریزی کنید که به سرعت نقد شود، همان نکته‌ای است که حرفه ای‌ها را متمایز از سایرین نشان می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ