صبحانه‌ای معجزه گر که بیماری ها را درمان می کند

2
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که صبح ناشتا از خانه بیرون می‌زنند و یا به خوردن یک پیاله چای با یک عدد بیسکوییت بسنده می‌کنند زمان آن رسیده است بیشتر به اهمیت صبحانه واقف شوید.

درست است که صبح‌ها، همه‌ی ما برای رسیدن به محل کار یا تحصیل عجله داریم؛ اما روش‌های سریع و ساده‌ای برای تهیه‌ی یک صبحانه‌ی معجزه‌گر، خوشمزه و پرخاصیت وجود دارد. در این مطلب در خصوص صبحانه‌ای خوشمزه و شفابخش که با پرتقال و عسل تهیه می‌شود بیشتر توضیح می‌دهیم. توصیه می‌کنیم برای ارتقای سلامتی و یا محض تنوع این صبحانه را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید.

صبحانه کامل بهترین غذا بهترین صبحانه بهترین سایت آشپزی آموزش آشپزی
پرتقال با عسل یک ترکیب درمانگر
خیلی از افراد به آب پرتقال میز صبحانه عادت دارند و برای برخی دیگر نوشیدن این آب میوه در وعده‌ی صبحانه بسیار شاهانه به نظر می‌رسد. احتمالاً تصور می‌کنید در صبحانه‌ی مورد نظر ما نیز قرار است داخل آب پرتقالتان عسل بریزید. اما پیشنهاد ما سالم‌تر است.

پرتقال؟ بله، اما به صورت میوه‌ی درسته نه آب میوه!
حتماً می‌دانید که پرتقال مانند لیموترش سرشار از ویتامین C و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها است. در خصوص آب پرتقال باورهایی وجود دارد که باید به واقعیت‌ها پی ببرید. واقعیت این است که نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز الزاماً شما را از سرماخوردگی دور نمی‌کند. در واقع ویتامین C، ما را از چنین بیماری‌های دور نمی‌کند بلکه مدت زمان آن را کوتاه می‌کند. این ویتامین سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌کند اما از بروز آنفلوانزای فصلی جلوگیری نمی‌کند.

بنابراین اگر قرار باشد بین میوه‌ی پرتقال و آب پرتقال یکی را انتخاب کنید بهتر است دست روی میوه‌ی درسته بگذارید. باید بدانید داخل هر لیوان آب پرتقال حدود ۳ عدد پرتقال آب گیری می‌شود و این میزان حاوی ۲۱۰ کالری است. مهمتر اینکه با آب‌گیری این میوه بخشی از ترکیبات اصلی آن یعنی فیبرها از بین می‌رود. آب پرتقال سرشار از فروکتوز است.
این ترکیب باعث تحریک انسولین نمی‌شود و آن را مقاوم‌تر می‌کند. به این ترتیب نیز آب پرتقال به اندازه‌ی پرتقال در جهت رفع اشتها و گرسنگی‌تان کارساز نخواهد بود. در نتیجه امکان افزایش وزن با نوشیدن آب پرتقال بیشتر است. برعکس، مصرف میوه‌ی کامل پرتقال خواص بی‌شماری به بدن می‌رساند. گوشت این میوه سرشار از پکتین است که فیبر محلول در آب محسوب می‌شود. این فیبر مانع از جذب کلسترول در روده‌ها شده و از قلب ما مراقبت می‌کند. ترکیب عسل با این میوه سیستم ایمنی ما را تقویت و با التهاب‌ها مقابله می کند و درمانی فوق العاده و سرشار از آنتی اکسیدان محسوب می‌شود.

صبحانه: به عسل سلام کن
در خصوص خواص فوق العاده‌ی عسل زیاد شنیده‌اید. اما احتمالاً نمی‌دانید که ترکیب آب با پرتقال یک درمان طبیعی برای تمام خانواده است. اگر شما پرتقال عسلی در اختیار داشته باشید یک منبع انرژی طبیعی و ایده‌آل برای شروع یک روز بانشاط در اختیار دارید. این منبع انرژی طبیعی یک درمان ضدمیکروبی است. این صبحانه را به کودکان و افراد سالمند نیز توصیه می‌کنیم که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. این صبحانه همچنین برای روزهای سرد که گلودرد، سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی‌ها بیشتر می‌شود فوق‌العاده است.

توصیه می‌کنیم پرتقال عسلی را صبح‌ها و به صورت ناشتا میل کنید. زمانی که معده خالی است بدن ترکیبات درمانی را سریع‌تر جذب می‌کند.

پرتقال عسلی: ۳ روش تهیه‌ی یک صبحانه‌ی درمانگر

پرتقال عسلی و دارچین

مواد لازم

پرتقال یک عدد

پودر دارچین یک قاشق چای‌خوری (۵ گرم)

عسل یک قاشق غذاخوری (۲۵ گرم)

روش تهیه
پرتقال را پوست بگیرید و به ۶ قسمت تقسیمش کنید و داخل ظرف صبحانه‌تان قرار دهید. سپس روی آن عسل را بریزید و در نهایت کمی دارچین روی آن بپاشید. صبحانه‌ی درمانگرتان آماده است.

شربت پرتقال و عسل

مواد لازم

پرتقال یک عدد

عسل یک شیشه‌ی کوچک نیمه‌پر

روش تهیه
روش تهیه بسیار ساده و راحت است. مصرف روزانه‌ی آن در روزهایی که سرماخورده‌اید فوق‌العاده است. برای این کار یک شیشه عسل نیمه پر بردارید. پرتقال را به خوبی شستشو دهید. آن را با پوست به دو قسمت برش دهید و هر دو را به ورقه های نازک‌تر تقسیم کنید. سپس پرتقال برش خورده را داخل شیشه‌ی عسل قرار دهید. بهتر است اجازه دهید پرتقال‌ها به خوبی با عسل مخلوط شوند تا یک داروی طبیعی و خوشمزه حاصل شود. می‌توانید ترکیب به دست آمده را روی نان تست زده و میل کنید.

پرتقال عسلی و گردو

مواد لازم

پرتقال یک عدد

عسل یک قاشق غذاخوری (۲۵ گرم)

گردو ۳ عدد

روش تهیه
پرتقال را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل ظرف مورد نظر بریزید. سپس عسل را اضافه کرده و در نهایت گردوی خرد شده را روی آن بریزید. این صبحانه‌ی سالم بسیار مقوی و انرژی‌زا است.
حتماً از پرتقال‌های ارگانیک استفاده کنید. در غیر این صورت میوه را با آب و با دقت تمام شستشو دهید تا بقایای آفت‌کش‌ها از روی آن پاک شوند.

منبع: جام نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. ناشناس می گوید

    اسم هر اتفاقی معجزه نیست
    معجزه فقط به خواست خدای متعال بوسیله انبیاء و اولیاء خدا یا هر کسی که خدا بخواهد اتفاق می افتد ان شاءا…

  2. ناشناس می گوید

    شفا با خداست ، اینها وسیله میتوانند باشند ان شاءا…