هشدار هراتیان بابت حشیشی شدن فوتبالیست ها!

0

ماجرای مصرف سیگار و قلیان بین فوتبالیست‌ها موضوع جدیدی نیست. هر از چند گاهی اخباری در این خصوص منتشر می‌شود و حتی برخی کانال های مجازی و صفحات طرفداری نیز به هدف تخریب ورزشکاران گاها تصاویری از استعمال دخانیات توسط آنها را منتشر می‌کنند.

مساله مهم درباره مصرف سیگار و قلیان توسط ورزشکاران این است که این موضوع در تست های پزشکی که ابتدای هر فصل از نفرات گرفته می‌شود نشان داده نمی‌شود. حتی در موارد ممنوعه ای که کمیته ضددوپینگ هرساله نام آنها را اعلام می‌کند اثری از نیکوتین نیست و به همین خاطر است که تشخیص استعمال این ماده توسط ورزشکاران صورت نمی‌پذیرد. از این رو بسیاری از باشگاه‌ها و طرفداران فوتبال نگران سلامتی بازیکنان محبوب خود هستند.

رئیس ایفمارک حشیش بیوگرافی زهره هراتیان ایفمارک چیست اعتیاد ورزشکاران اعتیاد فوتبالیست ها اخبار فوتبال داخلی

حالا اما زهره هراتیان، رییس مرکز پزشکی ایفمارک که هرساله تست های پزشکی را از فوتبالیست‌های شاغل در لیگ داخلی انجام می‌دهد در این باره هشدارهایی را به ورزشکاران و به خصوص بازیکنان فوتبال داده است.

هراتیان در این خصوص گفته است: «یکسری داروها را وادا تحت نظر دارد و شاید سال‌های بعد بگوید جزو مواد ممنوعه است. علم ثابت کرده دخانیات باعث سرطان می‌شود بنابراین بازیکن حرفه‌ای وقتی الگوی سلامت است اجازه ندارد چیزی را تبلیغ کند که برای سلامتی ضرر دارد.»

رییس مرکز پزشکی ایفمارک در بخشی از صحبت‌های خود به احتمال اعتیاد فوتبالیست‌ها به حشیش در پی مصرف تنباکو اشاره کرده است: «باشگاه‌ها باید بندی را بگذارند که رفتارهای بازیکنان بدآموزی نداشته باشد. گاهی اوقات تنباکو آلوده به حشیش بوده و حشیش هم جزو مواد ممنوعه است به همین دلیل ورزشکار باید مراقب باشد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ