پاری‌سن‌ژرمن – رئال‌مادرید؛ قسمت اول نبرد بزرگ

0

پاری‌سن‌ژرمن – رئال‌مادرید؛ قسمت اول نبرد بزرگ

ساتین –

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نبردهایی فوق‌العاده هیجان‌انگیز آغاز خواهد شد. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ راند اول مسابقه‌ای شروع خواهد شد که در پایان این مرحله باید یکی از دو غول فوتبال اروپا از دور مسابقات کنار برود. پاری‌سن‌ژرمن در دیدار رفت این مرحله میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.

پاری‌سن‌ژرمن؛ امتحان بزرگ

راضی یا ناراضی؟ مسئله این است! مائوریسیو پوچتینو با پاریسی‌ها این فصل در لیگ فرانسه نتایج خوبی گرفته و از همین حالا باید آن‌ها را قهرمان بدانیم. از طرفی در لیگ قهرمانان اروپا هم به مرحله حذفی رسیده‌اند. با تمان این تفاسیر هواداران پاری‌سن‌ژرمن با دوجین ستاره چندان از عملکرد این سرمربی آرژانتینی راضی نیستند. تیم او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هیچ دیداری را خارج‌ازخانه نبرد و شاید تنها دستاورد بزرگ این تیم پیروزی مقابل منچسترسیتی باشد. در هر صورت صدرنشین گروه هم نشدند و همین باعث شد رقیب‌شان در یک‌هشتم نهایی رئال‌مادرید باشد؛ اتفاقی که احتمال حذف‌ زودهنگام‌شان را بالا می‌برد. با این وجود «پوچ» و شاگردانش می‌دانند امتحان بزرگی را پیش‌رو دارند و در دیدار رفت که میزبان هم هستند باید به نتیجه‌ای برسند که خیال‌شان در مادرید راحت‌تر باشد. مسی، نیمار، امباپه و دیگران برای یک نبرد بزرگ آماده‌اند.

رئال‌مادرید؛ آماده‌ترین‌ها

در مادرید خیلی‌ها از انتخاب فلورنتینو پرس تعجب کردند، اما کارلو آنچلوتی نشان داد تجربه‌اش به خیلی دیگر از مربیان می‌چربد و چاره کار در رئال را خوب بلد نیست. رئالی‌ها اگرچه تیم باصلابتی نبوده‌اند و به قول معروف یکه‌تار همه تورنمنت‌ها و رقابت‌ها هم نیستند، اما آماده نبرد هستند و هواداران‌شان از وضعیت فعلی رضایت دارند. مادریدی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا با تمامی سختی‌ها در مرحله گروهی صدرنشین شدند و اگر باخت عجیب مقابل شِریف را کنار بگذارم، همه‌چیز خوب است. در لالیگا هم که با ۴ امتیاز اختلاف صدرنشین هستند و رقبای بزرگی مثل اتلتیکومادرید و بارسلونا نزدیک‌شان هم نیستند. شاید بتوان گفت رئالی‌ها از آماده‌ترین تیم‌های فعلی اروپا هستند که با تجربه و سابقه کارلتو می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. همین تجربه سرمربی ایتالیایی که ۳ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان شده، ترس را به جان هواداران تیم سابقش پاری‌سن‌ژرمن می‌اندازد.

آخرین بازی
نوامبر ۲۰۱۹ در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در سانتیاگو برنابئو به تساوی ۲-۲ رسیدند. بنزما هردو گل رئال را زد و امباپه و سارابیا گل‌های پاریسی‌ها را به ثمر رساندند.

آمار بازی
۶) آمار یوفا نشان می‌دهد که ۶ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که رئال‌مادرید در ۳ دیدار پیروز شده و پاری‌سن‌ژرمن یک بازی را برده. ۲ بازی بین بزرگان اسپانیا و فرانسه هم مساوی شده است.
۳۴) پاری‌سن‌ژرمن ۳۴ مرتبه مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته که در این دیدارها ۱۳ مرتبه برنده شده، ۹ مرتبه به تساوی رسیده و در ۱۲ بازی شکست خورده است. آخرین نبرد این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل بارسلونا بود که پس از تساوی ۱-۱ حریف را با برد در مجموع ۲ بازی کنار زد.
۳۴) رئال‌مادرید هم مقابل فرانسوی‌ها ۳۴ مرتبه بازی کرده. ۱۹ برد، ۷ تساوی و ۸ شکست حاصل کار این تیم بوده است. آخرین حریف فرانسوی رئال همین تیم پاری‌سن‌ژرمن بود که در مرحله گروهی ۲ فصل پیش مقابل آن به تساوی ۲-۲ رسیدند.
۳) رئال‌مادرید همراه بایرن‌مونیخ بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی را در اختیار داشته‌اند. کهکشانی‌ها در ۴ بازی کلین‌شیت کرده‌اند.
۳) پاری‌سن‌ژرمن در حالی هر ۳ بازی خانگی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل را برده که پیش از آن در ۳ بازی آخر خانگی در این تورنمنت برنده نشده بود.
۵) لیونل مسی ۱۲۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا زده و دومین گلزن برتر این رقابت‌ها بعد از رونالدو است. لئو که ۱۲۰ گل با پیراهن بارسلونا زده بود، ۵ گل هم با پاری‌سن‌ژرمن به آمارش اضافه کرده است.
۷۶) کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال‌مادرید در ۱۷ سال حضور در لیگ قهرمانان موفق شده ۷۶ گل بزند. او در ۱۳۵ بازی چنین رکوردی را زده و پس از رونالدو، مسی و لواندوفسکی چهارمین گلزن برتر تاریخ این تورنمنت است.

مصدومان و محرومان
سرخیو راموس، آندر اِررا و خوان برنات این دیدار را از دست داده‌اند و شاید نیمار هم نتواند در این نبرد حساس در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن قرار بگیرد. کریم بنزما، فرلان مندی و ماریانو دیاس هم مصدومان رئال‌مادرید هستند که البته همگی شانس بازی دارند.

ترکیب احتمالی دو تیم:
پاری‌سن‌ژرمن:
دوناروما، حکیمی، مارکینیوس، کیمپمبه، مندس، واینالدوم، پاردس، وراتی، نیمار، مسی و امباپه
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما

پاری سن ژرمن نیوز

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ