قدردانی ستاد اقامه نماز کشور از «بهنوش طباطبائی» و «کامبیز دیرباز»

0

در مراسمی با حضور محمد احسانی مدیرشبکه یک سیما، ستاد اقامه نماز کشور و ستاد اقامه نماز رسانه ملی از تعدادی از عوامل و بازیگران مجموعه تلویزیونی «میکائیل» تقدیر کرد.

در این مراسم امروز ستاد اقامه نماز با اهداء لوح سپاس به خاطر توجه ویژه به نماز و ترویج فرهنگ نماز از سیروس مقدم کارگردان، سعید نعمت الله نویسنده و کامبیز دیرباز و بهنوش طباطبایی بازیگران سریال «میکائیل» تقدیر کرد.

همسر کامبیز دیرباز همسر بهنوش طباطبایی بیوگرافی کامبیز دیرباز بیوگرافی بهنوش طباطبایی اینستاگرام کامبیز دیرباز

ستاد اقامه نماز همچنین با تقدیر ویژه از محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما به خاطر اهتمام به تولید و پخش برنامه هایی مانند مناظره و سریال هایی مانند مدینه، پایتخت و میکائیل که روح نماز در آن ساری و جاری بود، تجلیل کرد.

در این مراسم قائم مقام ستاد اقامه نماز رسانه ملی با تاکید بر این که در شبکه یک اتفاقات خوب و مبارکی در جهت ترویج فرهنگ نماز رخ داده است افزود: برپایی نماز جماعت در برنامه زنده «مناظره» نشان از توجه ویژه مدیران شبکه یک به امر نماز است.

مرتضی میقانی ادامه داد: در آثار نمایشی هم ترویج فرهنگ نماز به وضوح مشهود بود. مجموعه های تلویزیونی «پایتخت»، «مدینه» و «میکائیل» از این دست سریال‌هایی بود که با روشی هنرمندانه سکانس هایی از اقامه نماز را به نمایش گذاشت که این نشان دهنده توجه مدیران شبکه یک سیما به فرهنگ نماز و نمازخوانی است.

در ادامه این مراسم قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن تشکر از همه عوامل به دلیل پردازش هنرمندانه نماز در برنامه ها و سریال های تلویزونی، گفت: انتظار ما در ستاد اقامه نماز در بخش هنر و مدیریت فرهنگی جامعه این است که اتفاقی که در سریال «میکائیل» در ترویج نماز افتاد، در آثار دیگر هم رخ دهد.

محمود مظفر افزود: آن چرا که ما در ستاد بدنبال آن هستیم تا با همکاری مدیران شبکه یک قصد داریم پیش ببریم این است که بتوانیم آثار و برکات ادای نماز و بی نمازی را در زندگی روزمره مردم به زیبایی هنر نشان دهیم.

او ادامه داد: شاید لازم باشد سریالی تولید شود که در لا به لای آن به بهترین شیوه، دعوت به نماز را نمایش دهد. این سریال می تواند با محتوای طنز یا اکشن هم باشد اما طوری به مساله نماز پرداخته باشد که بیننده در بین همه جذابیت هایی که این سریال دارد، به راهکارهایی برسد که چگونه می توان فرزندانمان را به خواندن نماز تشویق کنیم. یا اینکه این نماز کجاها توانست دست این فرد را زندگی‌اش بگیرد و یا در کجا این فرد که به نماز اهمیت نمی داد به زمین خورد و با مشکل مواجه شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در پایان تصریح کرد: ما آماده هستیم در زمینه تولید سریال که به آثار و برکات نماز می پردازد، حمایت های معنوی و محتوایی کنیم.

کامبیز دیرباز هم در این مراسم گفت: قطعا سیروس مقدم و سعید نعمت الله هنرمندانه به ادای امر واجب نماز در قصه سریال توجه داشتند ولی من اصلا انتظار نداشتم که سریال صرفا پلیسی و اکشن میکائیل علاوه بر نیروی انتظامی از سوی ستاد اقامه نماز هم مورد توجه قرار بگیرد.

بهنوش طباطبایی نیز با اشاره به تاثیر روحی و احساسی سکانس تیمم کردن و خواندن نماز با دستان بسته در این سریال گفت: این صحنه آنقدر بر روی من تاثیرگذار بود که صبح همان روزی که قرار بود همزمان با طلوع آفتاب این سکانس فیلمبرداری شود، حالم منقلب شد. به نظر من جا گذاری سکانس نماز خوانده من در قصه هنرمندانه بود و اگر این سکانس در وقت به غیر از زمان طلوع آفتاب در کنار ساحل بود، تاثیر خودش را از دست می داد. این هم از هوش و درایت کارگردان و نویسنده سریال است.

محمد احسانی مدیرشبکه یک هم ضمن تشکر از ستاد اقامه نماز به خاطر توجه به حرکت های مثبت و ارزشی در تولیدات هنری، این نگاه را با ارزش توصیف کرد.

وی همچنین با تشکر از عوامل تولید سریال «میکائیل» و مدیرگروه فیلم و سریال و مدیر سابق شبکه یک مهدی فرجی که این سریال محصول تلاش های آنان بوده است، افزود: گنجاندن امور معنوی مانند نماز در سریال ها و فیلم ها به صورت سفارشی، چندان مطلوب نیست و معمولا به شکل یک وصله ناهمگون به چشم مخاطب می آید و تاثیرگذاری لازم را هم ندارد. این امور باید در ذات خالق اثر (نویسنده و کارگردان) و بازیگران بجوشد تا به شکل طبیعی و نه تصنعی در کار نمود پیدا کند و هنر مدیریت فرهنگی، بسترسازی و تعامل مثبت با هنرمندان به منظور تجلی طبیعی این ارزش ها در کارهای داستانی است. همچنین هنرمندان اگر بروز رفتار دینی و آثار عبادات بزرگی مانند نماز را در رفتار و اعمال مدیران و منادیان این ارزش ها ببینند با رغبت و علاقه مضاعفی در این حوزه ها ورود پیدا می کنند.

وی ادامه داد: تولید اثر هنری مطلوب محصول رابطه قلبی افراد یک گروه است که هر چه این رابطه انسانی و اخلاقی بیشتر باشد احتمالا شاهد آثار پربارتری هم خواهیم بود.

مدیرشبکه یک در پایان افزود: ما هم تلاش می کنیم با استعانت از درگاه الهی مسیر ترویج فرهنگ نماز را که از قبل در برنامه های شبکه آغاز شده بود به شایستگی ادامه دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ