مشکل عجیب ام وی ام MVM550 در ایران +سند
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آخرین گزارش خود از سطح کیفی تولید خودروهای سبک و سنگین در دی ماه سالجاری را منتشر کرده که در آخرین به روز رسانی خود به عملکردهای منفی که در سطح کیفی تولید تاثیرگذار بوده، پرداخته است.
در این میان ISQI توجه ویژهای به میزان نفوذ آب به داخل خودروهای تولید داخلی داشته و از میان ۳۳ مدل خودرو سبک سواری ۸ مدل خودرو با نفوذ آب مواجه هستند.
نکته قابل توجه آن است که یک خودرو در رده قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون، دو مدل خودرو در رده قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان دچار نفوذ آب است و مابقی مدلهایی که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند در رده کمتر از ۲۵ میلیون تومان قرار گرفتهاند.
بررسیها نشان از آن دارد که کیفیت تمام این خودروها تنها یک ستاره را از آن خود کردهاند.
در رده سواریهای سبک وانت، از میان ۸ مدل خودرو تولیدی ۵ مدل خودرو تولیدی دی ماه با مشکل نفوذ آب مواجه هستند که کیفیت این خودروها همچون رقیبان سواری خود تک ستاره است.
اما در مجموع خودروهای MVM550، سمند تبریز، تیبا، سایپا۱۳۱، ۱۳۲، ۱۱۱ سایپا ۱۳۱ در گروه سواری با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و در سوی دیگر در بخش وانت، وانت کارا تک کابین، وانت مزدا دوکابین، کارا دو کابین، دیزل زامیاد و نیسان دوگانه سوز همراه با کامیونت ایسوزو، کامیونت الوند، کامیون ایسوزو FVR، کامیون بنز و کشنده بنز با مشکل نفوذ آب دست و پنجه نرم میکنند.
در خصوص ام وی ام ۵۵۰ : بنده خودروی خودم رو در ابتدای اردیبهشت گرفته ام و تا این تاریخ یعنی ۱۳/۸/۹۶ حدود ۱۹۰۰۰ کیلومتر در مناطق شمال ایران کار کرده ام در این خصوص باید بگویم با ماشین فوق اکثر جاده های کوهستانی مناطق هزارجریب ( جاده گلوگاه بطرف روستاهای مناطق کوهستانی هزارجریب بالغ بر۳۰بار مسیر رفت و برگشت ۲۶۰ کیلومتر هر مرحله ) را رفته ام ماشین از حیث راحتی و حرکت فوق العاده هست و دارای راحتی زیادی برای راننده و سرنشین بنحوی که اصلا در مسافرتهای طولانی احساس خستگی نمی کنید هر چند شتاب اولیه اون کم هست ولی بعد از سه سانیه سرعت و شتاب خوبی را داره با ماشین حداقل دوبار از مسیر گرگان به چالوس و مناطق کلاردشت و همچنین دو بار به مشهد با خانواده مسافرت داشته ام و بسیار راضی بوده ام ایراد جدی خاصی ملاحظه نگردیده البته ماشین بهتر است کمکهای اون تقویت بشه ( بقول تعمیر کاران اون به علت کوتاه بودن میله کمک کمکهای اون بهتره ماکسیمایی بشه و در حال حاضر کمک رو در حال حاضر با یک مهره واسطه چند سانتی افزایش داده می شود) هر چند ایراد خیلی جدی ملاحظه نگردیده و تعمیر کاران این مشکل کمک را برای کلیه سری خانواده ام وی ام مسئله پذیرفته شده داخلی کرمان خودرو قلمداد می نمایند .مصرف سوخت ۵۵۰ با توجه به موتور ۲۰۰۰ در شهر حدود ۹ لیتر و در مسیر جاده ای ۷ لیتر در کیلومتر میباشد . این خودرو دارای دید مناسب و نور خوبی هست همچنین از جهت وسایل سرمایش در وضعیت مطلوبی هست . و فعلا بنده از خرید خودم به غیر از هزینه سرویس مرحله دوم که معلوم نیست چرا اینقدر گران ( حدود دویست هزار تومان اخذ می گردد ) راضی هستم
دوستان گرامی بنده فروردین سال ۹۶ یه ام وی اتومات مدل ۹۴ خریداری کردم به مبلغ ۴۶ تومن .خیلی گشتم ببینم با ۴۶ تومن چی میتونم بخرم که کلیشه یا تولید قلعه حسن خان نباشه. فقط ام وی ام ۵۵۰ بود که دو هزار سی سی موتور داشت و با افت قیمتش به جیب منم میخورد اتوماتم بود. خلاصه که تا الان با این ماشین ۲۵ هزار تا رانندگی کردم باید بگم بسیار نرمه بسیار راحت موتورش هم ۲۰۰۰ فرانسه نیست اما خداییش توانش از این ۱۸۰۰ سی سی های پرشیا و ۴۰۵ یه کم بهتره. دیگه از باقی جهات یعنی از هر نظر که فکرشو بکنی هر متر و معیاری راجع به خودرو که دارید از هر لحاظ بهتره از پرشیا و سمندی که سابق بر این من داشتم. فقط و فقط تنها مشکلش کمکهای عقبشه که نمیدونم چرا “مدیران خودرو ” این یک قلم رو کوتاه نمیاد برام سواله. به لحاظ کیفی در ام وی ام ۵۵۰ کمکهای جلو متوسط و کمکهای عقب متوسط رو به پایین هستن. یعنی من الان در کیلومتر ۶۰ هزار هستم باید برم عوضشون کنم. صاحب قبلی ماشین میگفت روی سی هزار کیلومتر رفته عوض کرده حالا راست و دروغش پای خودش. فقط همین وگرنه از هر جهت شرف داره به تمام خودرو های ۵۰ میلیون تومانی ایران حتی برلیانس. به خدا ما دوتا رفیق بودیم ۸ ماه پیش از پرشیا و ۲۰۶ کوچ کردیم به چینی. رفیقم برلیانس h320 خرید من ام وی ام ۵۵۰ خریدم. اکنون پس از ۸ ماه رفیقم اعتراف میکنه که ماشین من بهتره. گر چه من معتقدم برلیانس هم خوبه به خدا. حالا دیگه نظر دوستان کره ایی سوار چیه من نمیدونم من ایرانی سوار بودم.
دوستان عزیز خواهش میکنم راجع به هر ماشینی کنار خیابون توقف کنید و از صاحبش و راننده اش نظر خواهی کنید و بس این بهترین راهه. باقی راها مسمومه و باعث سردر گرمی میشه. فقط از مصرف کننده ها تحقیق کنید. من کردم بردم. ایشالله همیشه برنده باشید.
سلام بنده ۲ سال۵۵۰اتومات دارم غیر از کوبیدن کمکها واقعا مشکله دیگه ندارم پارسال عید با ۱۲۰ سرعت تو بارون از شونه راه افتادم پایین که باخودم گفتم کارم تمومه با همون سرعت از شونه راه اومدم بالا بدون هیچ مشکلی اومدم تو مسیر وماشین بدون لغزش وگیجی اومد تو جاده با اون سرعت اگه پارس بودیا مثلا یا سمند با ۲۰ثانت شونه راه قشنگ ۱۲تا کله ملغ میخوردم تو اون بارون والا یه قطره هم اب تو ماشین نیمد خدایش این دلیل بی کیفتی ۵۵۰ بود ورود اب ?عجیبه والا بازرسی مملکته ما هم عجیبه ها .اون وقت سمند باکیفیته ولی ۵۵۰بی کیفیت بازرسی مونم الکیه والاّ .
سلام میشه از مشکلات موتور ترمز ها و دیفرانسیل هابگید؟؟؟
عزیز مشکل خاصی نداره در حالت عادی مگر این که ایراد داشته باشه ، با توجه به ۱۴۵۰ کیلو بودن وزن ماشین ترمز قابل قبوله ، دیفرانسیل مشکلی نداره
سلام، دوستان من یه مشکلی دارم اگرمیشه راهنماییم کنید ،
ام وی ام ۵۵۰ اتومات مدل ۹۴ چند وقته گرفتم چند تامشکل دارم
اولین م مهم ترینش مصرف سوخت هست که توی شهر بین صدی ۱۵ الی ۱۶ لیتر میسوزونه و واقعا روی اعصابمه
یعنی حتی وقتی خیلی کم گاز میدم یافقط دنده رو میزارم روی d وگاز هم نمیدم خودش میره باز بعضی اوقات مصرف رو روی ۲۰ لیتر در۱۰۰ کیلومتر نشون میده
ماشین ۱۴۰ تاکار کرده ونمیدونم تاحالا چه سرویس هایی شده
دیگه اینکه یکی از لاستیک های عقب یه مقداری کج هست بادقت متوجه شدم وتوی جاده بایه سرعتی که میری صدای چرخ هاتوی ماشین میاد ،حالا نمیدونم از بلبرینگ چرخ هست یا همشون همین طور هستن،
میخام ببینم اکسل عقب اینم مثل x33 تنظیم میشه یا باید تعمیر بشه
درآخر هم گاهی اوقات وقتی به ماشین گازمیدم میخادشتاب بگیره یامعکوس میکشه وزور میزنه مخصوصا توی سربالایی وسر پیچ بدجوری میلرزونه ماشینو ،
خودم احساس میکنم از یکی ازچرخ های جلو هست ولی مطمین نیستم
سلام عزیز زمانی که خودروی جدید میخرید روغن و شمع های اون رو باید تعویض کنید ، مصرف خودرو بسته به مدل رانندگی شما متغیر هستش با نگه داشتن دکمه سمت راست میتونید اون رو ریست کنید ، روغن موتور رو حداکثر هر ۱۰ هزار عوض کنید و روغه ۱۰-۴۰ sl بریزید در زمستان اگر پیدا کردید ۵-۴۰ sl بریزید ، روغن گیربکس رو عوض کنید و هر ۲۵ هزار تعویض بشه ، خوبیش اینه که فیلتر نداره گیربکس cvt که بخاد گیربکس باز بشه ، برای تنظیم زوایای چرخ عقب به جلوبندی ساز ماهر یا نمایندگی مرکزی مراجعه کنید ، تنطیم داره و وقتایی که توی چاله شدید میوفته اینطوری میشه ، لرزش سر پیچ رو هم با جلوبندی ساز ماهر در میان بگذارید ، زور هم نمیزنه اون یه خاصیت گیربکس cvt هستش که طبیعیه ، اگه موتور کم جون هست باید کاتالیزور تعویض کنید یا بدید داخلشو خالی کنن ، اگر هم از سرویس ها کاملا بی اطلاعید تعویض شمع ها ، تسمه های تایم و دینام و تعویض لنتها و روغن های گیربکس ، و ترمز و موتور ، و تعویض کامل آب رادیاتور رو انجام بدید ، ۲ لیتر ضد یخ و باقی آب مقطر یا آب رادیاتور بریزید ، امیدوارم راهنمایی مفید بوده باشه
ببینید دوستان در رابطه با گیربکس cvt باید عرض کنم که این گیربکس از تکنولوژی تسمه فولادی به همراه پولی های متغیر بهره میبره و تا زمانی که عملکرد اون رو درک کنید ممکنه کمی احساس کنید مشکل دارید باهاش ، پیشنهاد میکنم در رابطه با اون ویدیو ببینید تا به درک بهتری برسید ، این گیربکس با کیربکس های اتومات دیگر عملکرد متفاوتی داره ، که از مزایا و معایب خودش بهرهمنده ولی در صورتی که روش برخورد با اون رو یاد بگیرید مزایای بیشتری نسبت به روغنی ها داره بیشترین شتاب رو به شما از سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت میده و نباید گاز رو یک دفحه تا ته فشار بدید ، در حالته ساکن به حرکت انتظار پرواز از ماشین نداشته باشید
در جاده میتونید با تخته کردن ناگهانی شتاب خوبی از ماشین بگیرید و میبینید زمانی که پاتون رو میخواهید از روی گاز بردارید شتاب بیشتر هم میشه ، که تو اون زمان تعویض دنده به همراه تغییر گشتاور پولی ها ایجاد میشه .
در رابطه با آب رفتن داخل ماشین هم باید بگم که این ماشین کادیلاک cts نیست که ۲ ماه بذارنش تو آکواریوم و یک قطره آب توش نره ، ولی اگر رعایت کنید و زمانی که دیدید یه جا آب زیاد هست حس قایق سواری بهتون دست نده چیزی نمیره توی ماشینتون ، در کل عایق بندی شیشه ها به کیفیت خودروهای برند های معتبر نیست ولی اگر نرید کارواش بگید لنس رو بگیر صاف روی درز شیشه آب نمیده داخل ماشینتون ، یه ویدیو دیدم طرف رفته بود کارواش و آب داخل ماشینش شده بود داشت به زمینو زمان بد و بیراه میگفت ، خب برادر با اون فشار بالا بگو نشوره یا فاطصله رو حفظ کنه تا آب نیاد داخل ، خلاصه ماشین چینی اسمش روشه ولی خب در بین چینی ها این گزینه جزو بهترین هاست ، بقیه اکثراً بی جون هستند ، این ماشین سدان جادار و پر قدرتی هست و آپشن هاش هم خوبه ، کمک هاش هم قابل تحمله و اگه خیلی حساس هستید یا برید یراغبرند غیر چینی یا سخت نگیرید ، ولی مزایاش از معایبش بیشتره
سه سال اتوماتش رو دارم،بقول یه نفرباهاش قایق سواری هم کردم،بارها،ولی هیچ نفوذ آبی نداشته.
من ۵۵۰ cvt دارم و صفر خریدم تازگی وقتی پشت چراغ قرمز توقف میکنم و دنده روی D هست و پام روی ترمز ماشین تکان تکان میخوره و مشکل بعدیش اینه که بعضی وقته مخصوصا در ترافیکها از حرکت وای میسته وهرچی گاز میدم گاز نمیخوره بابد حتما ماسین رو در حالت P خاموش روشن کنم تا درست بشه نمایندگی توی نیایش هم سر در نیاوردن وگعتن برم تعمیرگاه مرکزی اگرمیتونبد لطفا من رو راهنمایی کنبد ۰۹۱۲۲۰۰۶۵۴۸ علی