بانک ها اموال کارتن سازی مشهد را توقیف کردند

0

رئیس هیات مدیره شرکت کارتن مشهد، میزان طلب دو بانک ملت و تجارت با محاسبه نرخ بهره مرکب از شرکت متبوع خود را سر جمع حدود ۶.۵ میلیارد تومان دانست و اعلام کرد که با وجود بازداشت کردن ملک کارخانه از ناحیه بانک تجارت، اما این بانک بر روی سفته‌های کارتن مشهد هم اقداماتی را انجام داده و این بانک هر اقدامی ایضایی را بر علیه کارتن مشهد انجام داده است.

کارخانه شرکت کارتن مشهد با داشتن ۵۰۰ کارگر از مهرماه سال قبل تعطیل شده و گفته می‌شود که در حال حاضر این کارخانه به لانه کبوتران تبدیل شده است!

حسین متین راد در گفتگو با «نود اقتصادی» توضیح داد که طلب بانک تجارت با محاسب نرخ بهره مرکب ۳.۵ میلیارد تومان و طلب بانک ملت  هم با محاسبه روش بهره مرکب ۳ میلیارد تومان است.

به گفته وی، بانک ملت با وجود اخذ اجراییه برعلیه کارتن مشهد اما هنوز اجراییه خود را به سرانجام نرسانده است.

بانک ملت بابت طلب خود از شرکت کارتن مشهد ۳۶ میلیارد تومان وثیقه دریافت کرده، بنابراین بانک ملت در سال ۹۱ برای این شرکت اجراییه کشیده که قرار شد بانک مذکور بعد از دریافت اقساط ۸۵ درصد رقم را دوباره به عنوان سرمایه در گردش به این شرکت بازگرداند که از سال ۹۵ تا اکنون زیر بار این قول خود نرفته و کارخانه کارتن مشهد هم تعطیل شده است.

متین راد گفته که سهامداران شرکت کارتن مشهد انگیزه لازم را برای راه اندازی مجدد این کارخانه دارند اما به گفته او،برخی مدیران اجرایی استان خراسان،توان دفاع ازامضایی که دولت بابت ارایه تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی به کارتن مشهد داده اند و بانک ملت هم آن را اجرایی نکرده،ندارند.

وی درعین حال خبر داده که خانه صنعت و معدن خراسان تکلیف کرده که بانک تجارت یا تسهیلات مورد نیاز کارخانه کارتن مشهد را ارایه کند و یا اینکه اقدام قضایی خود را بر علیه کارتن مشهد پیگیری کند.

رئیس هیات مدیره شرکت کارتن مشهد، یادآور شد که با همراهی بانک‌های  ملت وتجارت کارخانه کارتن مشهد بی شک راه اندازی می‌شد.

وی  خبرداده است که مجمع سالیانه شرکت کارتن مشهد برگزار شده و با وجود بسته بودن نماد، اگر اطلاعات مجمع افشا شود، ممکن است قیمت سهام این شرکت به ۶۰۰ تومان هم  برسد و افزوده که این رقم ۶۰۰ تومان به ازای هر سهم در قبال دارایی شرکت بوده و نه در رابطه با میزان تولید آن است.

متین راد اذعان داشته که در حال حاضر تمام تلاش خود را برای راه اندازی مجدد کارخانه به کار خواهد بست و باید در ابتدا تکلیف خود را با بانک تجارت و ملت روشن کنند، زیرا کارتن مشهد دارای ارزش ذاتی خوبی بوده که با افزایش نرخ ارز قیمت دارایی‌ها هم افزایش یافته است.

منبع : نود اقتصادی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ