مراسم ختم و ترحیم هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس

0
طبق هماهنگی‌های انجام شده از سوی باشگاه پرسپولیس با خانواده هادی نوروزی، روز دوشنبه (فردا) ۱۳ مهر مراسمی در بابل برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور پیشکسوتان فوتبال در استان مازندران، مخاطبان و طرفداران فوتبال در این شهرستان برگزار خواهد شد.
مراسم ختم هادی نوروزی خانواده هادی نوروزی بیوگرافی هادی نوروزی

مراسم ختم هادی در تهران هماهنگ شد
سه‌شنبه از ساعت ۱۱ درمســجد امیرالمؤمنین (ع)

باور کردن این مسئله تلخ و دردناک است اما رسالت کاری‌مان ایجاب می‌کند این اتفاق تلخ را به رشته تحریر درآوریم. مراسم ختم هادی نوروزی مهاجم دوست‌داشتنی و محبوب پرسپولیس سه‌شنبه در تهران برگزار خواهد شد. طبق هماهنگی خانواده نوروزی و همچنین مسئولان باشگاه پرسپولیس، این مراسم سه‌شنبه و از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در بلوار مرزداران تهران برگزار خواهد شد.

بالای مزار مرحوم هادی نوروزی
حال محسن بنگر به‌هم خورد

قبل از مراسم تدفین پیکر زنده‌یاد هادی نوروزی، جماعت از محسن بنگر خواستند دقایقی برای آنها صحبت کند. مدافع باتجربه پرسپولیس که به همراه میثم بائو، همسر و پسر آن مرحوم بالای سن رفته بود، وقتی میکروفون به دستش دادند، نتوانست حرف بزند…
ناگهان حال محسن بنگر بد شد به طوری که جماعت آب‌قند به او دادند و یک‌کمی بهتر شد. طفلکی محسن بنگر که رابطه بسیار صمیمانه‌ای با زنده‌یاد هادی نوروزی داشت با دیدن پیکر آن مرحوم منقلب شد.

دایی با اسکورت ویژه آمد
بغض آقای گل جهان بالای سر مزار کاپیتان پرسپولیس

برخلاف چهره‌های سرشناسی که به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند خود را به مراسم خاکسپاری زنده‌یاد هادی نوروزی برسانند اما علی دایی به هر زحمت به این مراسم رسید.
آقای گل جهان در میان استقبال شدید مردم و با اسکورت ویژه پلیس بر سر مزار شادروان هادی نوروزی حاضر شد و در حالی که بغض کرده بود فاتحه‌ای برای آن مرحوم قرائت کرد.
همچنین شایعه‌ای بین مردم پیچیده بود که محمد دایی در راه برگشت تصادف کرده است اما سرمربی صبای قم این موضوع را تکذیب کرد.

آقای گل جهان حاضر به سخنرانی نشد
دایی هم تشویق شد

علی دایی اسطوره فوتبال ایران هم یکی از کسانی بود که با وجود از دست دادن دایی خود در حادثه منا، به زحمت به کپورچال بابل رفت تا در مراسم خاکسپاری زنده‌یاد هادی نوروزی حضور پیدا کند. در حین مراسم خاکسپاری جماعت از علی دایی خواستند که روی سن برود و سخنرانی کند اما آقای گل جهان بسیار تألم داشت و از این کار طفره رفت. با این وجود جماعت حاضر بر مزار مرحوم هادی نوروزی یکصدا شروع به تشویق علی دایی کردند. البته مجری مراسم از جمعیت خواست که به خاطر شرایط موجود از دست زدن حین تشویق خودداری کنند.

سخنرانی میثم بائو بر سر مزار کاپیتان
تا پرسپولیس هست هادی هم هست

میثم بائو بازیکن سابق پرسپولیس و کنونی نساجی مازندران یکی از کسانی بود که بر سر مزار مرحوم هادی نوروزی به سخنرانی پرداخت. بائو که همراه محسن بنگر بالای سن رفته بود، وقتی دید مدافع بلندبالای پرسپولیس نای حرف زدن ندارد، میکروفون را گرفت و شروع به سخنرانی کرد. میثم بائو ضمن تشکر از حضار گفت: «هادی نمرده است. او در قلب همه ماست و تا وقتی پرسپولیس هست، هادی هم هست و …»
صحبت‌های میثم بائو با اشک‌های همسر و فرزند آن خدابیامرز در کپورچال همراه شد.

به دلیل ازدحام جمعیت کریمی و عابدزاده
در مراسم تدفین شرکت نکردند

مراسم تدفین و خاکسپاری زنده‌یاد هادی نوروزی با حضور گسترده مردم در روستای کپورچال بابل برگزار شد. البته ازدحام جمعیت در گلزار شهدای کپورچال مشکلات فراوانی را به بار آورد و بدین خاطر احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی کریمی نتوانستند به موقع خود را به این مراسم برسانند. ازدحام جمعیت باعث شده بود اغلب پرسپولیسی‌ها نتوانند بر سر مزار مرحوم نوروزی حاضر شوند و در این بین رضا خالقی‌فر، میثم بائو و محسن بنگر به زحمت خودشان را به این مراسم رساندند. همچنین گفته می‌شود حال ۵ نفر به خاطر ازدحام جمعیت خراب شد.

حرکت خودجوش مردم کپورچال
پذیرایی از جماعت با شربت و آب خنک

از مهمان‌نوازی و معرفت روستای کپورچال بابل هرقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. هم‌محله‌ای‌های زنده‌یاد هادی نوروزی وقتی به چشم دیدند چندهزار نفر برای مراسم خاکسپاری آن مرحوم به روستا آمده‌اند به شکلی خودجوش و جالب شیلنگ آب و یخ و پارچ جلوی در منزل خود گذاشتند تا جماعت تشنه نمانند. اهالی کپورچال با شربت هم از مهمانان پذیرایی کردند تا همه را شیفته جوانمردی خود کنند. همه جا با پارچه مشکی و بنر پوشانده شده بود به طوری که به نظر می‌رسید تمام روستا عزادار است.

عزاداری بچه‌‌محل‌ها
برای هادی گل

دوستان و بچه‌محل‌های زنده‌یاد هادی نوروزی که اغلب هم پیراهن مشکی پرسپولیس را بر تن داشتند، شنبه شب گذشته را به سوگواری آن مرحوم پرداختند. هم‌محله‌ای‌های هادی گل – لقب نوروزی- با حضور در گل‌محله و منزل پدری کاپیتان پرسپولیس برای دوست تازه از دست رفته‌شان به عزاداری پرداختند. در این لحظات پدر و اعضای خانواده مرحوم هادی نوروی اشک می‌ریختند و از ته دل گریه می‌کردند.

نصب بنر و  پارچه مشکی در کپورچال
هادی جان، با رفتنت دل ایران را خون کردی

آنچه در حین مراسم خاکسپاری زنده‌یاد هادی نوروزی بیش از هر چیز در کپورچال به چشم می‌آمد، نصب پارچه سیاه و بنر در سرتاسر روستای محل زادگاه کاپیتان پرسپولیس بود. در این روستای اطراف بابل، خانه‌ای نبود که پارچه مشکی یا بنری بر سردر آن نصب نشده باشد. به نظر ما مضمون یکی از بنرها خیلی جلب توجه می‌کرد؛ «هادی جان، با رفتنت دل ایران را خون کردی.»

دوربین ۹۰ هم به کپورچال رفت
دوربین برنامه تلویزیونی ۹۰ هم با زحمت فراوان به کپورچال بابل رفت تا گزارشی از مراسم تهیه کند.
محمدحسین میثاقی گزارشگر جوان برنامه ۹۰ را هم می‌شد لابه‌لای جماعت دید که مشغول تهیه فیلم و گزارش است.
به نظر می‌رسد بیشتر زمان برنامه این هفته ۹۰، به درگذشت ناگهانی هادی نوروزی و مراسم خاکسپاری آن مرحوم اختصاص یابد.

هرج و مرج شدید در مراسم تشییع جنازه هادی نوروزی در بابل
نفس چند نفر گرفت، چند نفر هم غش کردند!

‌نیروی انتظامی شهر بابل و مسئولان ورزش این شهر تصور نمی‌کردند برای مراسم تشییع پیکر هادی نوروزی چنین جمعیت عظیمی مقابل ورزشگاه هفتم تیر این شهر تجمع کنند. از صبح دیروز مردم تمام کار و زندگی‌شان را تعطیل کردند و در خیابان‌های منتهی به این ورزشگاه تجمع کردند تا چهره دوست‌داشتنی‌شان را روی دستانشان بدرقه کنند. استقبال مردم بابل و شهرهای اطراف از نوروزی بی‌سابقه بود و هجوم بیش از حد مردم باعث شد دقایقی مسئولان به دنبال تابوت هادی باشند.

تعداد نیروهای پلیس برای سازماندهی چنین جمعیتی اندک بودند و به همین دلیل مردم به هر طرفی که دوست داشتند تابوت نوروزی را می‌کشیدند. هرج و مرج و شلوغی به حدی بود که حتی نزدیک بود چند نفر جان خود را از دست بدهند. به دلیل ازدیاد جمعیت و فشار ناشی از تلاش برای رسیدن به تابوت، چند نفر به شدت تحت فشار قرار گرفتند و غش کردند. در این بین تجمع مردم در مقابل سردخانه‌ای که پیکر بی‌جان هادی در آنجا بود، باعث آسیب‌دیدگی چند نفر از مردم شد. به دلیل فشار جمعیت، چند نفر با مشکل روبه‌رو شدند و اگر مسئولان در ساختمان را باز نمی‌کردند، ممکن بود چند نفر با مشکلات جدی‌تر روبه‌رو شوند. در هر صورت، بی‌نظمی در چنین مراسمی طبیعی بود چراکه مرگ هادی نوروزی جمعیت بسیار زیادی را به بابل کشیده بود. عده‌ای از حاضران و شاهدان می‌گفتند شاید نزدیک به ۶۰، ۷۰ هزار نفر برای وداع آخر با هادی آمده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ