کم‌ درآمدترین پزشکان متخصص کدام‌اند؟ +پردرآمدترین متخصص

0

تاکنون فکر کرده‌اید که پزشکان در تخصص‌های مختلف چقدر درآمد دارند؟‌ بیزینس اینسایدر نگاهی به درآمد متوسط پزشکان متخصص در ایالات متحده آمریکا انداخته است.

بیزینس‌اینسایدر، گروه تحقیقات پزشکی مدسکیپ، در گزارش جبران خسارات پزشکی سال ۲۰۱۶ خود با بررسی بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ دکتر در ۲۶ تخصص به جمع‌آوری آمار و اطلاعاتی در این خصوص پرداخته است.

پنج تخصص پردرآمد در این گزارش به ترتیب مربوط به ارتوپدی، متخصص قلب، متخصص پوست، داخلی و رادیولوژی بوده است. در این میان کم درآمدترین تخصص‌ها عبارتند از متخصصان اطفال، غدد، بهداشت خانواده، متخصصان بیماری‌های عفونی و ایدز و متخصص آلرژی.

به طور کلی، این بررسی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۵ تمامی پزشکان درآمد متوسط بالاتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند. هرچند در مقایسه با درآمد سال گذشته،‌ برای مثال متخصصان ریه و آلرژی با کاهش ۵ و ۱۱ درصدی در آمد خود مواجه شده بودند.

بر اساس این گزارش دو عامل روی درآمد پزشکان تاثیرگذار بوده است: جنسیت و مکان جغرافیایی.

سه ایالت داکوتای شمالی با ۳۴۸ هزار دلار،‌ نیوهمپشایر با ۳۲۲ هزار دلار و نبراسکا با ۳۱۷ هزار دلار بیشترین درآمد سالانه را داشتند. زنان نیز درآمد به مراتب کمتری نسبت به مردان داشته‌اند.

یک پزشک مراقبت‌های اولیه مرد (پزشک عمومی) به طور متوسط سالانه درآمدی معادل ۲۲۵ هزار دلار دارد در حالی که برای یک پزشک مراقبت‌های اولیه زن این درآمد به طور میانگین ۱۹۲ هزار دلار در سال بوده است. درآمد متوسط یک متخصص زن نیز به طور متوسط ۲۴۲ هزار دلار بوده که در مقایسه با درآمد متوسط ۳۲۴ هزار دلاری یک متخصص مرد بسیار کمتر بوده است.

منبع: اقتصاد نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ