دختر ۲۵ ساله‌ای که هر روز آب می رود +عکس

0

این دختر ۲۵ ساله از ۹ سالگی مبتلا به ضعف استخوان‌های پا بود و همین مسئله باعث کوتاه شدن قد او شده، به طوری که ظاهری شبیه یک نوجوان دارد.

کلاژن و الاستین بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند Kunti Kumari

او تمام روز خود را در رختخواب سپری می‌کند و به دلیل ضعیف بودن استخوان‌هایش در انجام تمام کارهای خود به مادرش وابسته است. «کونتی» به نوعی بیماری مبتلاست که باعث تحلیل رفتن و پرانتزی شدن استخوان‌هایش شده است.

«کوماری کونتی» پیش از این ۱۲۲ سانت قد داشت ولی اکنون به دنبال این بیماری، ۶۱ سانت شده است. پزشکان بعد از معاینه او اعلام کرده‌اند که او مبتلا به بیماری استخوان‌سازی ناقص ( بیماری استخوان‌های شکننده) است. او امیدوار است که پزشکان شهرهای بزرگ‌تر هند بتوانند او را درمان کنند و بتواند بار دیگر راه رفتن را تجربه کند.

کلاژن و الاستین بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند Kunti Kumari

«کونتی» در روستایی واقع در «چاترا»، هندوستان زندگی می‌کند و از ۹ سالگی با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کند. اما بیماری او از ۸ سال قبل پیشرفت کرده و توانایی حرکت را به طور کامل از او گرفته است.

مادر ۶۰ ساله او حدود ۱۲ سال است که همسرش را از دست داده و از شرایط دخترش بسیار نگران است. بیماری استخوان‌سازی ناقص نوعی بیماری ژنتیکی است که به دلیل جهش ژنتیکی ایجاد می‌شود و روی تولید کلاژن استخوانی تأثیر می‌گذارد. کلاژن بخش اصلی بافت‌های پیوندی در بدن است.

کلاژن و الاستین بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند Kunti Kumari

فقدان کلاژن باعث پرانتزی شدن استخوان‌ها می‌شود که شکستگی سریع استخوان‌ها و شعف ماهیچه‌ای را به دنبال دارد. البته شدت این بیماری در افراد متفاوت فرق دارد. «کونتی» از سال ۲۰۰۷ علائم این بیماری را نشان داد و ابتدا پای چپ او به شدت ضعیف شد و برای اصلاح این ضعف یم بار عمل جراحی روی آن انجام شد. اما بعد از یک ماه بهبودی، وضعیت او رو به وخامت گذاشت و توانایی تمام اندام‌هایش را از دست داد.

به گفته خودش: «من همیشه ضعیف بودم و هرگز نمی‌توانستم سریع بدوم و همیشه آهسته راه می‌رفتم تا این که مادرم مرا برای درمان نزد پزشک برد. بعد از یک ماهی که از عمل یکی از پاهایم گذشت، به کلی توانایی حرکت دادن پاهایم را از دست دادم».

هر چه بیماری «کونتی» پیشرفت می‌کرد، پاهایش کوچک‌تر می‌شد و انحنای آن به سمت بدنش بیشتر می‌شد و بازوهایش شکل S مانند به خود می‌گرفتند. این وضعیت در نهایت مانع از راه رفتن او شد تا حدی که او را خانه‌نشین کرد و تمام روز را در رختخواب می‌گذراند. او و مادرش امیدوارند که با وقوع معجزه‌ای، این کابوس به اتمام برسد و «کونتی» بار دیگر بتواند روی پاهایش بایستد و راه برود. این بیماری به طور کامل قابل درمان نیست و داروهایی که به مبتلایان تجویز می‌شود تنها برای کاهش درد است.

The Indian woman identified as Kunti Kumari, reportedly suffers from a rare condition which has caused her limbs to shrink and bend.

Kumari reportedly spends her days lying on a cot, alternating between chatting with her mother and staring at the ceiling since she became bedridden eight years ago.

  • Kumari Kunti, 25, began suffering from a weak left leg at 9 years old
  • During her teenage years all her bones became weak and began to shrink 
  • She has shrunk 2ft over the past decade and is completely unable to move
  • A doctor believes she has osteogenesis imperfecta – or brittle bone disease

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ