بیوگرافی محمد نقی سلیمی مدیرعامل کفش ملی

1

محمد نقی سلیمی  متولد : ۱۳۴۷/۰۲/۳۱ دارای لیسانس مهندسی نساجی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر

کفش ملی شرکت کفش ملی سوابق محمدنقی سلیمی بیوگرافی محمدنقی سلیمی بیوگرافی محمدرحیم متقی ایروانی

تخصص :

–         دارنده ی گواهی صلاحیت کنترل کیفیت از انجمن مسئولین کنترل کیفیت استان تهران

–          سرارزیابی آزمایشگاه های همکار استاندارد استان تهران (نساجی، چرم و پوست و پای پوش)

–          سر ممیز سیستم مدیریت کیفیت  ISO  ۹۰۰۰:۲۰۰۸   از موسسه IMQ ایتالیا

–         مدیرگروه رشته ی دانشگاهی کفش و مدرس دانشگاه

–          باز مهندسی فرآیندها

–         تضمین وکنترل کیفیت   

–         استاندارد سازی

–         مشاور تولید و کاهش ضایعات

–         تاسیس اولین شرکت خدمات مهندسی  و آموزشی کفش در ایران

–          دارنده ی پروانه ی کارشناسی استاندارد (نظارت بر اجرای  استاندارد چرم، پوست ، پای پوش و انواع مصنوعات چرمی  و توپ ورزشی)

شغل و سمت های کنونی:

–          مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی پویا راه پژوه

–          مدیر گروه رشته ی دانشگاهی کفش

–          کارشناس رسمی استاندارد(نظارت بر اجرای استاندارد در سه گرایش چرم، پای پوش، مصنوعات چرمی)

–          مشاور کیفی و مدیریتی شرکت ها وکارخانجات چرم  و کفش

–          عضو هئیت مدیره جامعه مدیران و متخصصین  صنعت کفش ایران

–          مسئول کار گروه آموزش و استاندارد هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران

–          عضو هئیت تدوین استاندارد پای پوش و چرم و مصنوعات چرمی سازمان ملی  استاندارد ایران

–          مشاور آموزش و مدرس دوره های آموزشی  شرکت ها و کارخانجات چرم و پای و پوش

–          سر ارزیاب آزمایشگاه های همکار استاندارد (نساجی، چرم، پوست و پای پوش استان تهران، با حکم صادره از مدیریت پژوهشکده ی سیستم های مدیریت کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران)

–          عضو هئیت تحریریه ما هنا مه ی صنعت کفش

      کفش ملی شرکت کفش ملی سوابق محمدنقی سلیمی بیوگرافی محمدنقی سلیمی بیوگرافی محمدرحیم متقی ایروانی

  • دوره های آموزشی گذرانده شده:

سر ممیزی سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد جهانی ISO 9001 ،  مدیریت استراتژیک ، مدیریت کیفیت فراگیر (TQM )   ،  مدیریت دانش ( K.M ) ،  اصول و مبانی مدیریت ،  پایش و اندازه گیری رضایت مشتری ،  رویکرد فرآیندی  ،  SPC (کنترل کیفیت آماری) ،  QFD (توسعه عملکرد کیفی) ،  EFQM(تعالی سازمانی)  ،  مدیریت ارتباطات ، مدیریت بازاریابی ، مدیریت فروش ،  روانشناسی فروش ،  طراحی و مدلسازی انواع پایپوش ، CRM ( مدیریت ارباط موثر با مشتری ) ،  مدیریت زمان ،  اسراتژی فروش ،  مدیریت تولید ،  پژوهش در عملیات  ،  IT  ،  مدیریت پروژه    ،  مدیریت ریسک ،  مهندسی ارزش  ،  قوانین و امور مالیه برای مدیران غیر مالی  ،  اقتصاد خردو کلان ،  مدیریت اجرایی ،  کالیبراسیون تجهیزات و ابزارهای پایش ،  هزینه های کیفیت ،  استاندارد جهانی ۱۷۰۲۵ آزمایشگاهی

  • سوابق کاری:

–          مدیریت در صنعت خودرو ۱۳  سال

–          مدیریت در صنعت کفش ۱۵ سال

–         فعالیتها وتحقیقات :


     
استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد جهانی ISO9001 در شرکتها و کارخانجات پای پوش و گروه های صنعتی


تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه فیزیک کفش در کارخانجات کفشی


ارائه ی مقالات تخصصی و مدیریتی در  صنعت کفش


تدوین دستورالعمل کنترل کیفیت و معیارهای پذیرش انواع پای پوش


برگزاری دوره های آموزشی فنی، تخصصی، بازرگانی و مدیریتی


تاسیس اولین شرکت خدمات مهندسی پای پوش در ایران

شرکت کفش ملی یکی از شرکت‌های تولید کننده کفش در ایران است که در سال ۱۳۳۶ توسط محمدرحیم متقی ایروانی تأسیس شد. شرکت کفش ملی پس از انقلاب مصادره و به سازمان صنایع ملی منتقل شد اما چندی بعد بابت رفع بدهی دولت به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد.

این شرکت زمانی بیش از ۵۲ کارخانه در صنعت کفش و چرم و بیش از ۴۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای کفش ملی در سطح ایران و بین ۹ تا ۱۱هزار کارگر داشت. تولیدات این شرکت به اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، مجارستان، لهستان، رومانی و حتی اروپای غربی صادر می‌شد.

بنیان کفش ملی

رحیم ایروانی در یکی از سال‌های دهه ۱۳۳۰ پس از سفر به کشور چکسلواکی، دو کارشناس و یک دستگاه اتوکلاو با خود به ایران آورد و تولید کفش را تنها با ۳۵ نفر کارگر آغاز نمود. بهای این کفش تولیدی در ایران حدود نصف مشابه وارداتی آن بود. ایروانی بعدها زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع در منطقه مهرآباد خرید که ۴۰۰ متر مربع بنای ساختمانی داشت. سپس با خرید ماشین دوخت، از پارچه‌های ایرانی استفاده کرد و شرکتی خارجی به نام ولکو نیز حاضر به سرمایه گذاری و انتقال فناوری به ایران شد. این کارخانه «کفش ملی» نام گرفت و در آغاز ۱۵۰ محصول مختلف تولید می‌کرد.

رحیم ایروانی با خرید زمین‌ها و املاک منطقه مهرآباد کارخانه خود را گسترش داد. علاوه بر گسترش ساختمان‌های کارخانه کفش ملی، او در یکی از زمین‌هایی که خریده بود مسجدی را نیز احداث کرد. تا سال ۱۳۳۷ در ایران کفش‌های چرمی تولید نمی‌شد، اما به دنبال تاسیس کارخانه‌های چرم و دباغی، تولید کفش چرم نیز در کفش ملی آغاز شد.

کفش ملی شرکت کفش ملی سوابق محمدنقی سلیمی بیوگرافی محمدنقی سلیمی بیوگرافی محمدرحیم متقی ایروانی

در این دوران رقبای عمده کفش ملی کفش‌هایی بودند که عمدتا از چکسلواکی وارد می‌شدند. از سال ۱۳۴۷ به بعد، کفش ملی در کنار تولید کفش محصولاتی مثل جوراب، توید آستر و بند کفش و محصولات دیگر را آغاز نمود. در همین سال، گسترش کارخانجات کفش ملی با ساخت و ساز در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج پی گرفته شد. ایروانی زمینی به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع خرید و پارک صنعتی کفش ملی فعالیت خود را رسما در سال‌های آغازین دهه ۱۳۵۰ آغاز نمود. در این زمین برای ساخت ۴۰۰ واحد خانه سازمانی برای کارگران برنامه‌ریزی شد تا با اسکان کارگران، هزینه رفت و آمد و ترابری را کاهش دهد.

در کارخانه کفش ملی تا سال ۱۳۵۰ گونه‌های مختلفی از کفش مثل کفش ورزشی، کفش برای روزهای بارانی، چکمه، پوتین، دمپایی، کفش کتانی، کفش‌های بچه‌گانه و کفش ایمنی تولید می‌شد. با افزایش تدریجی گنجایش کارخانه مهرآباد، روزانه ۱۲٬۵۰۰ جفت کفش در کارخانه کفش ملی توسط ۲۵۰۰ کارگر تولید می‌شد.

در سال ۱۳۵۷ سرمایه شرکت در مقایسه با سال ۱۳۵۵ به میزان ۷۴۱ میلیون ریال افزایش یافت. ایروانی علاوه بر تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای کفش ملی در سراسر کشور و یکسان‌سازی قیمت‌ها، توانست به کشورهای اروپای شرقی و شوروی نیز کفش صادر کند.

پس از انقلاب

شرکت کفش ملی با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ مصادره و به سازمان صنایع ملی منتقل گشت، اما چندی بعد بابت رفع بدهی دولت به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد. تا به امروز ماشین‌آلات این کارخانه تماماً فروخته شده‌است و محل کارخانه‌ها (پارک صنعتی کفش ملی) به انبار تبدیل شده که بخشی از آن در اختیار شرکت خودروسازی سایپا است و بخش دیگر آن تبدیل به انبار کفش شده‌است. هم اکنون برخی تولیدکنندگان کفش در کشور محصولات خود را با نشان کفش ملی از طریق فروشگاه‌های کفش ملی به فروش می‌رسانند. دو دیگر شرکت بزرگ کفش‌سازی ایران یعنی کفش بلا و کفش وین هم همین فرجام را داشتند.

اکنون فروشگاه های کفش ملی به عرضه تولیدات صنایع کوچک و دیگر کارخانه ها تبدیل شده اند. هم اکنون بعد از ۳۲ سال، از پرسنل ۱۰ هزار نفری گروه کفش ملی تنها ۷۰۰ نفر باقی مانده اند که در کفش گنجه و بخش های بازرگانی مشغول به کار هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. christina می گوید

    سلام دوست عزیز

    تبریک روز عزیز من، من امیدوارم که شما انجام می دهند بزرگ بیش از وجود دارد؟ من کریستینا M امام جواد هستم با نام، من یک نظامی آمریکا بانوی جوان / و کار به عنوان افسر ناسا است. من تنها هرگز ازدواج کرد. بنابراین من می خواهم به یک دوستی خوب با شما که ممکن است ما را به رابطه عمیق بسته به علاقه خود به سمت من به عنوان من به طور جدی به دنبال یک شریک زندگی صادق و اعتماد منجر شود. لطفا من را یا ایمیل من غفلت نیست به عنوان من یک مقدار زیادی به شما بگویم. بنابراین من انتظار شنیدن از شما برای یک بحث مهم در حریم خصوصی من
    من بی صبرانه منتظر پاسخ خود را به زودی.