خطرات مصرف نان لواش و تافتون چیست؟/ کدام نان سالم‌تر است؟

0

نان سفید (نانى که سبوس گندم آن کاملاً گرفته شده باشد) بزرگ‏ترین لطمه را به سلامتى مردم مى‏‌زند. پوست گندم که به صورت سبوس درمى‏‌آید و به وسیله الک کردن از آرد جدا مى‏‌شود، دارای مواد مغذی بسیار زیادی است و شاید به همین دلیل سبوس گندم را پوسته عجیب و اسرارآمیز نامیدند، زیرا یکى از مهم‏ترین اعمال حیاتى موجودات زنده اکسیداسیون گوگرد آلى است و در بدن انسان ماده‌اى به نام گلوتاتیون وجود دارد که این اکسیداسیون را انجام مى‏‌دهد و گلوتاتیون از اسید گلوتامیک ساخته شده و این اسید گلوتامیک باید به وسیله غذاها هر روز وارد بدن شود و این ماده در هیچ‏‌ یک از غذاها به اندازه ‏اى که در گندم هست وجود ندارد.

نان سنگک نان سفید چه نانی است نان سبوس دار چه نانی است نان تافتون نام انواع نان ایرانی مضرات نان لواش مضرات نان تافتون متخصص تغذیه سالم ترین نان در ایران بهترین نان سبوس دار بهترین نان برای معده

نان هرچه سفیدترباشد احتمالا نانوا جوش شیرین و زاج بیشتری به آن زده و به شدت”روی”بدن را نابود میکند.

تمام اسید گلوتامیک موجود در گندم، در پوسته، یعنى سبوس آن جمع شده و در آرد سفید مطلقا وجود ندارد و آرد سفید تقریبا از نشاسته خالص ساخته شده است. بنابراین، نانى که از آرد سفید تهیه شده باشد یکى از مهم‏ترین اعمال حیاتى بدن را دچار وقفه مى‏‌کند و عوارضى از آن ایجاد مى‏‌شود.

از دیگر ضررهای نان سفید باید به این نکته اشاره کنیم که در نان سفید، فسفر و منیزیم که از عناصر حیاتى لازم براى بدن هستند وجود ندارد همچنین نان سفید در کاهش نسل بشر تأثیر دارد و آدمى را کم‏ خون مى‏‌کند چرا که ویتامین‌ها در افزایش نسل اثر گزار است و مهمترین ضرر مصرف نان سفید یبوست است که به ام الامراض تشبیه شده است چرا که یبوست سرچشمه بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

اگر آرد را به ‏طور مناسبى الک کنند که سبوس گندم به اندازه ۱۵ الى ۲۰ درصد در آن موجود باشد، آرد به سهولت مایعات را به خود جذب کرده و سپس در روده‏‌ها به‌‏تدریج آب را پس داده، مدفوع را نرم می‌کند و از طرف‏ دیگر به‌‏طور ملایم روده‏‌ها را تحریک و به وسیله انقباضات، به دفع مواد زائد کمک مى‌‏کند.

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی معتقد بر این است که نانی که از گندم خوب و بدون آفت تهیه شده است، بهترین نان است. نان طبیعی سالم شامل اجساد مخمرهاست که سرشار از پروتئین و ویتامین‌هاست و یک غذای کامل محسوب می‌شود.

به گفته وی نان با تخمیر طبیعی، ذرات بزرگ نشاسته شکسته شده، پخته و هضم اولیه پیدا کرده و لطیف‌تر شده و هضم آن برای بدن راحت‌تر است. برای پخت باید به خمیر فرصت داد که به طور طبیعی و با مخمرهای طبیعی تخمیر شده، حجم آن اضافه شود و کمی مزه شیرینی پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ