قاتل کارمند سابق موسسه کیهان ،اعدام شد

1

یکی از عاملان قتل کارمند سابق مؤسسه کیهان که در چهارراه استانبول دلارفروشی می‌کرد، پس ازتحمل ۱۳ سال کابوس مرگ، سرانجام در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

عصر شنبه ۳۱ مرداد ۸۳، «سلمان» در حالی که دو هزار یورو و هفت هزار دلار در کیف دستی‌اش داشت به شکلی مرموز ناپدید شد. پسران این مرد که نگران حالش شده بودند به تمام پاتوق‌های دلارفروش‌های چهارراه استانبول و دوستانش مراجعه کردند اما وقتی اثری از گمشده‌شان نیافتند به کلانتری ۱۰۹ بهارستان رفته و گزارش ناپدید شدن پدر را دادند.

کارآگاهان نیز پس ازشنیدن اظهارات خانواده مرد گمشده، تحقیقات خود را با فرضیه آدم‌ربایی یا قتل با انگیزه سرقت دلارها آغاز کردند.این درحالی بود که بررسی‌های مقدماتی و میدانی نشان می‌داد مرد دلارفروش آخرین بار وارد فروشگاه پوشاکی در یک پاساژ حوالی محل کارش شده اما هیچ کس بیرون آمدنش را ندیده بود.پلیس با این سرنخ به مغازه مورد نظر رفت و از آنجا که دو جوان ۲۲ ساله فروشنده در محل کارشان نبوده و به بیمارستانی در محدوده بهارستان رفته بودند، مأموران بلافاصله وارد عمل شدند. آنها در عملیاتی ضربتی دو مظنون اصلی پرونده را در راهروی بیمارستان غافلگیر و هر دو را دستگیر کردند.

متهمان پس از بازجویی فنی وقتی خود را در برابر شواهد و مستندات پلیس دیدند با اعتراف به قتل مرد دلارفروش گفتند که مقتول را به بهانه خرید دلار به مغازه کشانده و او را به قتل رسانده‌اند. آنها پس از برداشتن دلارها، جسد قربانی را داخل گونی انداخته وآن را با موتورسیکلت به بیابان‌های اطراف ورامین انتقال داده و به آتش کشیده بودند.پس از اعتراف‌های هولناک، مأموران موفق به کشف بقایای جسد سوخته قربانی جنایت شدند و پرونده پس از تکمیل تحقیقات، بازسازی صحنه و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری تهران فرستاده شد.

سپس قاضی حسینی کوه کمره‌ای- رئیس وقت دادگاه- و چهار مستشارش، با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص عاملان جنایت، حکم قصاص هر دو متهم را صادر کردند.
این حکم پس از تأیید نهایی در دیوان عالی کشور به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی ارسال شد. در حالی که کمیته صلح و سازش جلسات زیادی برای جلب رضایت اولیای دم برگزار کردند اما خانواده مقتول تحت هیچ شرایطی حاضر به بخشش نشدند. سرانجام حکم قصاص جنایتـــــــــکار ۳۵ ساله به نام «امیر حسین . د» ، در زندان رجایی شهر به اجرا درآمد و دیگر متهم نیز همچنان در زندان به سر می برد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سلطان می گوید

    أعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
    وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُم بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِم بِخَیْلِکَ وَرَ‌جِلِکَ وَشَارِ‌کْهُمْ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُ‌ورً‌ا ﴿۶۴﴾ إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ ۚ وَکَفَىٰ بِرَ‌بِّکَ وَکِیلًا ﴿۶۵﴾ «إسراء» و از ایشان هر که را توانستى با آواى خود تحریک کن و با سواران و پیادگانت بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد شرکت کن و به ایشان وعده بده»، و شیطان جز فریب به آنها وعده نمى‌دهد. (۶۴) «در حقیقت، تو را بر بندگان من تسلطى نیست، و حمایتگرى [چون‌] پروردگارت بس است.» (۶۵)