درآمد واقعی تلگرام از کجاست؟

0

درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید محبوب‌ترین پیام رسان ایران از چه طریقی درآمد کسب می‌کند.

تلگرام یک سرویس پیام‌رسان است. این پیام رسان برای سیستم‌عامل اندروید، ویندوز، آی‌اواس، ویندوز فون، مک اواس، لینوکس و ویندوز ان‌تی نسخه اختصاصی دارد. بزرگترین مشتری این پیام رسان هم ایران است. همانطور که شما هم شاهد هستید بیشتر اطلاعات ایرانی‌ها امروزه از طریق تلگرام ردوبدل می‌شود.

درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد اما چیزی که به صورت رسمی گفته می‌شود و مدیرعامل این شبکه اجتماعی می‌گوید این است که تلگرام هیچ راه درآمدی ندارد و نخواهد داشت، هرگز تبلیغات نگرفته و نخواهد گرفته، سرمایه گذار هم ندارد و نخواهد داشت و هرگز به هیچ قیمتی فروخته نخواهد شد! این عین سخنان پاول دورف مدیرعامل تلگرام است.

او همچنین اعلام کرده از شرکت‌های مختلف پیشنهادهای فراوانی داشته است. پاول دورف می‌گوید چند شرکت و شخص که نام آنها را فاش نمی‌کند از سیلیکون‌ولی و غیره به او پیشنهادهایی بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای خرید تلگرام داده‌اند اما او همه آنها را رد کرده است و از این پس هم تصمیم دارد همین کار را انجام دهد.

زمانی که از پاول دورف سوال شده که هزینه‌های تلگرام را چگونه تامین می‌کند او پاسخ داده این هزینه‌ها با سخاوت مردم و Donate (کمک‌های بلا عوض مثل صدقه) تامین می‌شود و تلگرام در حال حاضر به اندازه کافی پول دارد و اگر نیاز به پول داشته باشد اعلام می‌کند تا به Donate شود.

سوالی که اینجا پیش می آید این است اولا مردم کدام کشور به تلگرام صدقه می دهند؟ و دوم چرا باید مردم به یک نرم افزار پبام رسان صدقه بدهند که تلگرام هم به مردم ایران خدمات رایگان بدهد؟

در صورتی که با این صدقه می توانند مردم گرسنه ای را در سراسر جهان از مرگ نجات دهند و مردم ایران هم از یک پیام رسان رایگان دیگر استفاده کنند.

بنابراین درآمد واقعی تلگرام که بعضی شرکتها حتی حاضرند ۵ میلیارد دلار (به پول ایران ۴۰ هزار میلیارد تومان یعنی یارانه یکسال تمام مردم ایران) برای خرید این اپلیکیشن پرداخت کنند جای دیگر است.

یک مثال خیلی ساده می زنیم

شما حاضرید چقدر پول دهید تا بفهمید همسر شما یا فرزند شما یا سایر بستگان شما در تلگرام با چه کسانی ارتباط دارند و چه پیام هایی را رد و بدل می کنند؟

حالا شما حاضرید چقدر پول دهید تا به اطلاعات ، پیام ها و ارتباطات خصوصی مدیران ،تصمیم گیران نظام ،حتی خانواده تصمیم گیران نظام و سایر افراد مشهور دسترسی داشته باشید؟

به نظر شما کشورهای دیگر حاضرند چقدر پرداخت کنند که به اطلاعات تمام مردم ایران دسترسی داشته باشند. (۴۰ میلیون ایرانی که تمام اطلاعات خصوصی و اقتصادی و عاطفی و … را در تلگرام رد و بدل می کنند)

از مسایل سیاسی که بگذریم ، از نظر اقتصادی این اطلاعات چقدر ارزش دارند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ