بیوگرافی سامان احتشامی ،مهمان برنامه دورهمی +عکس همسرش

0

سامان احتشامی،نوازنده پیانو و آهنگساز یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد.

او از همان اوان کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و در سایه توجهات پدرش آموزش پیانو را به شکلی جدی پی گرفت تا اینکه در ۱۱ سالگی موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

احتشامی تلاش‌هایش را استمرار داد و در سالهای ۷۰ الی ۷۴ برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی دریافت کرد.

احتشامی در مسیر زندگی حرفه‌ای و هنری خود از محضر استادانی چون  جواد معروفی، محمد سریر، اسماعیل امین موید بهره گرفت.

با ساز پیانو وارد دنیای موسیقی شد. در سال ۶۸. احتشامی سپس وارد دانشگاه هنر و معماری و از‌ آنجا  فارغ التحصیل شد و آموزشگاه موسیقی احتشامی را تاسیس کرد.

همسر سامان احتشامی نوازنده موسیقی نوازنده معروف ایرانی نوازنده پیانو ایرانی موزیسین کیست مهمان دورهمی امشب پیانیست های معروف بیوگرافی سامان احتشامی

ازدواج و همسر سامان احتشامی

احتشامی در سن ۲۱ سالگی با همسرش راز که آن زمان ۱۷ سال داشت آشنا شد و بعد یک سال در سن ۲۲ سالگی با هم ازدواج کردند. او می‌گوید: دو سال اول داماد سرخونه بودم در این ۱۶ سال که ازدواج کرده‌ام روزی نبوده که با همسرم نباشم جایی نبوده بدون او بروم و خیلی از کنسرت‌های بزرگ را از دست داده ام چون نتوانستم برای او ویزا بگیرم. البته سر کسی منت نمی‌ خواهم بگذاریم.

همسر سامان احتشامی نوازنده موسیقی نوازنده معروف ایرانی نوازنده پیانو ایرانی موزیسین کیست مهمان دورهمی امشب پیانیست های معروف بیوگرافی سامان احتشامی

سامان احتشامی در برنامه دورهمی مهران مدیری

سامان احتشامی با بیان اینکه مادرم ساز پیانو را دوست داشت، در خصوص آشنایی خود با پیانو و نواختن آن گفت: مادرم دوستی داشت به اسم سهیلا خانم که من با فرزندش همبازی بودم‌. هر وقت به خانه آنها می‌رفتیم، پشت پیانو می‌نشستم و می زدم. خب وقتی خانواده استعداد من را دیدند، هر چه داشتیم، فروختند و برای من یک پیانو خریدند.

این نوازنده بیان کرد: پیش از انقلاب دوران سختی بود و کلاس آموزشی وجود نداشت و من از دهه ۷۰ کلاس هایم را شروع کردم. درس خواندن را دوست نداشتم و دوره دانشگاهم ۹ سال طول کشید!

وی با بیان اینکه در زمینه موسیقی ایرانی تخصص دارد، اظهار کرد: موسیقی در فرنگستان از سال ۱۶۰۰ میلادی نوشته شده است و به دوران کلاسیک رسیده. از ۱۸۲۰ به بعد هم نمایش و موسیقی شد و دوران مدرن موسیقی سپری شد. ما باید به‌عنوان یک موسیقیدان همه سبک ها را یاد بگیریم اما نهایتاً من نوازنده، باید من به عنوان ایرانی ساز ایرانی بزنم و افتخار می کنم که با یک ساز فرنگی ایرانی می نوازم.

احتشامی در خصوص نبودنش در ارکسترها گفت: در وهله اول وقت ندارم و بعد اینکه وقتی بروم و دیده نشوم، چه فایده ای دارد. همیشه نام خواننده ها دیده می شود. چون از دوران کودکی وارد این حوزه شدم، یاد گرفتم در ارکستری ساز نزنم و همیشه دلم می‌خواهد دیده شوم.

وی به راه اندازی آموزش مجازی موسیقی اشاره کرد و گفت: از سال ۸۳ و بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، یک آموزشگاه تأسیس کردم و تعدادی هنرجو پرورش دادم. فضای آموزشگاه را با همکاری برخی دوستان گسترش دادیم تا اینکه الان برای دسترسی بهتر هنرجوهای شهرستانی، در پی راه اندازی سایت آموزشی هستیم.

وی درخصوص درآمد خود گفت:‌ درآمدم بستگی به شرایط کارم دارد؛ زمانی کار می کنم و زمانی نه. خدا رو شکر درآمد در حدی هست که اجاره دفتر و خانه و قسط ماشین و …پرداخت کنم. اکثر موسیقیدان ها از راه برگزاری کلاس امورات خود را می‌گذرانند و درآمد ثابتی برای موسیقیدان‌ها وجود ندارد.

ماجرای عاشق شدن و ازدواج سامان احتشامی

سامان احتشامی در پاسخ به سوال مهران مدیری درباره عاشق شدن گفت :بله ، همسرم زمانی که ۱۴ ساله بود شاگرد کلاسم شد و ماجرای ما از آنجا شکل گرفت. ۱۶ سالگی همسرم با هم نامزد کردیم و ۱۷ سالگی ایشان با هم ازدواج کردیم و الان ۱۷ سال است که با هم زندگی میکنیم. مهران مدیری در تکمیل صحبت سامان احتشامی گفت :من از نزدیک شاهد زندگی سامان و همسرش بوده ام و واقعا زندگی پر از عشقی دارند و امیدوارم این عشق همیشه پایدار باشد و از مهمان برنامه درباره راز این تداوم پرسید که گفت:من و همسرم مکمل یکدیگر هستیم و اگر همسرم نباشد واقعا من نمیتوانم کاری را انجام دهم و مدیریت زندگی من دست همسرم است.

همسر سامان احتشامی نوازنده موسیقی نوازنده معروف ایرانی نوازنده پیانو ایرانی موزیسین کیست مهمان دورهمی امشب پیانیست های معروف بیوگرافی سامان احتشامیسامان احتشامی و همسرش راز

سامان احتشامی در ادامه صحبت هایش گفت :من و همسرم فرزند نداریم اما دختر یکی از دوستان ما به نام رایا همیشه در منزل ما است و من عکس های زیادی با او دارم و همین باعث شده است که فکر کنند رایا دختر من است.

همسر سامان احتشامی نوازنده موسیقی نوازنده معروف ایرانی نوازنده پیانو ایرانی موزیسین کیست مهمان دورهمی امشب پیانیست های معروف بیوگرافی سامان احتشامی

اما یکی از جالب ترین بخش های برنامه دیشب شوخی نوازی سامان احتشامی بود. او در بخشی از برنامه ترکیبی از موسیقی های کلاسیک غربی و ایرانی را با پیانو نواخت. ترکیبی که گاه ریتمی شاد و گاه غمگین داشت و همین باعث خنده و شادی مخاطبان می شد. او گفت که روزی خیلی اتفاقی به این ایده رسیده و جواب هم گرفته است.

احتشامی در پایان صفحه گرامافون موسیقی استاد معروفی را به موزه دورهمی اهدا کرد.

همسر سامان احتشامی نوازنده موسیقی نوازنده معروف ایرانی نوازنده پیانو ایرانی موزیسین کیست مهمان دورهمی امشب پیانیست های معروف بیوگرافی سامان احتشامی

عکس جدید سامان احتشامی و همسرش

فعالیت‌حرفه‌ای احتشامی از سال‌های اولیه دهه ۷۰ آغاز شد و در قالب کنسرت‌های مختلف و انتشار آلبوم انجام شد.

  •  کنسرت مشترک سامان احتشامی با شریفیان
  • ویلن و پیانو؛همایون خرم،سامان احتشامی

انتشار آلبوم‌های تکنوازی زیر حاصل تلاش‌های او در مسیر زندگی حرفه‌ای اش است.

باغ به باغ: قطعاتی برای پیانو و تنبک، سال ۱۳۷۱

راز باغ: قطعاتی برای پیانو و تنبک، سال۱۳۷۴

مهتاب در باغ: آثاری برای پیانو و ارکستر، سال۱۳۷۵

کوچولوها در باغ: موسیقی با کلام برای کودکان سال۱۳۷۸

آنا در باغ: قطعاتی برای پیانو و ارکستر روی تم‌های آذری سال۱۳۸۰

پری کجایی و…: آثاری از بزرگان موسیقی ایران تنظیم برای پیانو و سازهای کوبه‌ای، سال۱۳۸۱

باغ خاطره‌ها: برای ارکستر بزرگ و گروه کر، سال۱۳۸۲

گوزن شاخ طلایی: موسیقی بر روی نمایش نامه کودکانه سال۱۳۸۲

بهشت من: همکاری در آهنگسازی با سید عبدالحسین مختاباد

پائیزان: قطعاتی برای پیانو و فلوت سال۱۳۸۳

ساخت موسیقی فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه، به کارگردانی سیروس الوند سال۱۳۸۳

دنیا: آثاری برای پیانو، سال۱۳۸۴

تمنای عشق: قطعاتی برای ارکستر، به خوانندگی علیرضا گلشن، سال۱۳۸۴

موسیقی فیلم شازده کوچولو، کارگردان نورالدین زرین کلک با موضوع فرش ایرانی، سال۱۳۸۵

موسیقی فیلم این ترانه عاشقانه نیست، کارگردان رحمان رضایی، سال۱۳۸۵

آهنگسازی و تنظیم قطعه سنگ صبور، خواننده علیرضا افتخاری، شعر داریوش کاردان، سال۱۳۸۶

تنظیم و نوازندگی آلبوم کهنه‌های همیشه نو، به همراهی تار بهزاد خدارحمی، سال۱۳۸۶

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ