کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

0

قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته در پی افزایش میزان عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز، در بازار کاهش یافت. بر این اساس، قیمت پژو ۴۰۵ مدل GLX با افت ۴۰۰ هزار تومانی در بازار به ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.پژو ۴۰۵ مدل SLX نیز کاهش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. در مورد پژو ۴۰۵ دوگانه سوز هم باید به کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار طی روزهای اخیر اشاره کنیم که هم اکنون ۳۳.۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

کاهش قیمت خودروها در بازار شامل سمند LX و پراید ۱۱۱ نیز شده و قیمت این خودروها ۳۰۰ هزار تومان افت داشته است. بررسی بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد طی روزهای اخیر قیمت پژو پارس ۱.۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده دستی ۷۰۰ هزار تومان، تندر اتومات ۲۰۰ هزار تومان و دنا یک میلیون تومان کاهش داشته است.

جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار به شرح زیر است:

کاهش قیمت خودرو قیمت جدید خودرو قیمت پژو 405 slx قیمت پژو 405 جدیدترین قیمت خودرو تحلیل بازار خودرو ارزان شدن خودرو اخبار بازار خودرو آخرین قیمت خودرو
جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار

* افت ۱۵ میلیون تومانی قیمت اسپورتیج

در مورد وضعیت قیمت خودروهای خارجی در بازار هم باید به کاهش قیمت این خودروها در بازار در پی کاهش تقاضای خرید اشاره کنیم. در حال حاضر علاوه بر بحث احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو در پی رأی دیوان عدالت اداری، غیر واقعی بودن قیمت خارجی‌ها نیز عاملی برای کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار است زیرا هرچند کاهش عرضه خودرو در پی توقف ثبت سفارش واردات خودرو در ماه‌های گذشته باعث رشد قیمت این خودروها در بازار شد اما تعیین قیمت‌های نجومی برای این خودروها، خریداران را برای خرید مردد کرده است.

بر این اساس، قیمت توسان ۲۰۱۷ در بازار با افت ۳ میلیون تومانی به ۲۵۷ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت النترا افت ۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و هم اکنون با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. در مورد سانتافه هم باید به کاهش قیمت ۸ میلیون تومانی این خودرو در بازار طی روزهای اخیر اشاره کنیم.

در همین حال، اسپورتیج افت قیمت ۱۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و هم اکنون با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. قیمت سراتو و رافور نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی همراه بوده است و میزان افت قیمت در مورد رنو کولئوس به ۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای خارجی در بازار به شرح زیر است:

سوناتا هبیرید ۲۰۱۷ قیمت ۲.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
توسان ۲۰۱۷ قیمت ۲.۵۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
النترا ۲۰۱۷ قیمت ۱.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
سانتافه ۲۰۱۷ قیمت ۲.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
اسپورتیج ۲۰۱۷ قیمت ۲.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
سراتو ۲۰۱۷ قیمت ۱.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
سورنتو ۲۰۱۷ قیمت بازار۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
رافور ۲۰۱۸ بازار.۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
کولیوس ۲۰۱۸ بازار ۳.۰۴.۰۰۰.۰۰۰
تلیسمان ۲۰۱۸ بازار۲.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ