آموزش زبان انگلیسی در مدارس کره جنوبی ممنوع شد

1

بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی، یادگیری زبان انگلیسی در مقطع اول و دوم ابتدایی این کشور به منظور کاهش تأثیرات منفی یادگیری زودهنگام زبان دوم ممنوع شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی طی یک بیانیه اعلام کرد:‌ این ممنوعیت بخشی از یک سیاست بوده که طبق اعلام دولت، در راستای یک حکم دادگاه قانون اساسی در سال ۲۰۱۶ است؛ این سیاست مبتنی بر این است که تدریس زبان انگلیسی ممکن است مانع تسلط دانش‌آموزان به زبان کره‌ای شود.

کوان جی-یونگ، مدیر بخش سیاست‌های آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان در وزارت آموزش و پرورش کره‌جنوبی می‌گوید:‌ کارشناسان زبان انگلیسی، بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم را ۹ سال می‌دانند.

علاوه بر این نتیجه بررسی‌ها نشان داده است، یادگیری زودهنگام زبان دوم مزایای کمی دارد و دانش‌آموزان را دچار استرس فراوان می‌کند.

همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند که فرآیند یادگیری زبان انگلیسی به طور کل بیش از حد استرس‌زا و برای کودکان کم سن و سال کم فایده است».

کوان جی-یونگ همچنین اظهار داشت: ضروری است که والدین، یادگیری زبان انگلیسی را تنها به عنوان زبان دوم و نه زبان اصلی در نظر بگیرند.

براساس همه‌پرسی صورت گرفته، ۷۰ درصد اعضای وزارتخانه با یادگیری زودهنگام زبان انگلیسی مخالف هستند و تلاش همه جانبه برای کنترل ممنوعیت آن انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: وزارت آموزش و پرروش تلاش می‌کند برنامه‌ها و سمینارهایی را برای والدین و به منظور بهبود درک از آموزش زبان انگلیسی برگزار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    منم هیچوقت نفهمیدم چرا ما مجبوریم اینقدر زبان بخونیم؟!والا هیچ فایده ای نداره فقط پاس میشن همین، اطلاعات هم فقط تا شب امتحان دوام داره واقعاً غیر از اینه؟؟؟فقط بلدیم بریزیم بیرون بگیم مرگ بر انگلیس اونوقت همش باید حرص زبان رو که خیلی هم وقتگیره بخوریم