حسین شهاب (بازیگر) درگذشت +بیوگرافی و علت فوت

0

پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود خبر درگذشت حسین شهاب ، هنرپیشه پیشکسوت سینما را اعلام کرد.

حسین شهاب بازیگر سینما و تلویزیون که از فروردین گذشته در بیمارستان بستری بود، به علت مشکلات کلیوی و نارسایی کبدی درگذشت.

همسر حسین شهاب نارسایی کلیه علت مرگ و میر در ایران علت مرگ هنرمندان علت مرگ بازیگران بیوگرافی حسین شهاب بیماری های قلبی عروقی بیماری کلیوی بیماری بازیگران اسامی بازیگران فوت شده ایرانی

این هنرمند در فیلم‌هایی نظیر «گوزن‌ها»، «مأموریت»، «برزخی‌ها»، «بازداشتگاه»، «شیلات» و… به ایفای نقش پرداخته است. وی سابقه حضور در سریال ماندگار «هزاردستان» را هم در کارنامه داشت و کمدی «شارلاتان» از آخرین کار‌هایی است که در آن ایفای نقش کرد.

حسین شهاب از کشتی‌گیران قدیمی بود و در برخی فیلم‌ها به عنوان بدلکار حضور می‌یافت.

این بازیگر کهنه‌کار طی پنج دهه حضور در سینما بیش از ۹۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

حسین شهاب‌منش معروف به حسین شهاب (متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۲۵ – درگذشتهٔ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) بازیگر پیشکسوت تلویزیون، تئاتر و سینما بود.

زندگینامه حسین شهاب

حسین شهاب تا سوم دبیرستان تحصیل کرد. پس از ترک تحصیل، به ورزش کُشتی روی آورد و در باشگاه‌های پولاد و فردوسی به تمرین پرداخت و در مسابقات کشتی نیز حضور داشت. اولین فیلم او در سال ۱۳۴۷ در فیلم گردش روزگار ساختهٔ قدرت‌الله بزرگی بود.

او همچنین در بعضی از فیلم‌ها به‌عنوان بدل‌کار بازی کرد. کارهای هنری در تلویزیون را از سال ۱۳۵۸ با مجموعهٔ هزاردستان شروع کرد.

درگذشت

او در سوم تیر ۱۳۹۶ بر اثر نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد. حسین شهاب سرانجام در عصر جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، حوالی ساعت ۱۹، به دلیل مشکلات کلیوی و نارسایی کبد در بیمارستان محب کوثر یوسف‌آباد تهران در ۷۲ سالگی درگذشت.

***

فاطمه بی‌طرف همسر این بازیگر در ۸ اردیبهشت ۹۷ گفت: ۱۸ روز از بستری شدن آقای شهاب در بیمارستان می‌گذرد که ایشان علاوه بر مشکل قلبی دچار نارسایی کلیه و از کارافتادن کبد شده‌اند اما خوشبختانه امروز ۸ اردیبهشت ماه وضعیت بهتری نسبت به روزهای قبل دارند.

وی ادامه داد: با توجه به بهبود نسبی وضعیت ایشان دیالیز آغاز شده و برای مشکل کبد نیز باید سریعا اقدامی صورت گیرد.

همسر حسین شهاب نارسایی کلیه علت مرگ و میر در ایران علت مرگ هنرمندان علت مرگ بازیگران بیوگرافی حسین شهاب بیماری های قلبی عروقی بیماری کلیوی بیماری بازیگران اسامی بازیگران فوت شده ایرانی

همسر حسین شهاب با اشاره به همکاران این بازیگر گفت: به هر حال همسر من بیش از ۵۰ سال برای سینما و تلویزیون زحمت کشیده و کمترین توقع از همکارانش این است که به سراغ او بیایند و جویای حالش شوند. شب گذشته آقای دهکردی حضور پیدا کردند که در روحیه ایشان بسیار تأثیر داشت و از توجهی هم که پرویز پرستویی داشتند (در فضای مجازی پست گذاشت ) بسیار خوشحال شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ