زیان خالص «بانک دی» چقدر است؟ +سند

0

با فرارسیدن روزهای پایانی فصل بهار، برگزاری مجامع عمومی یا انتشار صورت های مالی عقب افتاده بسیاری نهادهای مهم مالی و اعتباری رونق می گیرد و از جمله آنها بانک ها و بیمه های بزرگ و کوچک فعال در فضای اقتصادی کشورمان هستند.

اما بررسی دقیق تر صورتجلسه این مجامع عمومی، بعضا نکات جالبی را مشخص کند که اطلاع رسانی آن به سهامداران، اهالی رسانه و علاقمندان به دنبال کردن اخبار این بخش، خالی از لطف نخواهد بود. با توجه به سهامداری جمع کثیری از فرزندان معظم شهدا و حضور شرکت های وابسته به بنیاد شهید همچون سازمان اقتصادی موثر در میان سهامداران اصلی، توجه بیشتر و جدی تر مدیران این بنیاد به روند فعالیت بانک مذکور، ضروری به نظر می رسد.

جدیدترین صورتهای مالی منتشره از این بانک که در روزهای اخیر صورت گرفته و مربوط به ۶ ماهه اول سال ۹۶ است، حکایت از آن دارد که هزینه مربوط به سود سپرده های مردم در بانک به مبلغ ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، بیشتر از درآمد تسهیلات بانک است که با توجه به هزینه مطالبات مشکوک الوصول، افزایش هزینه های مالی و کاهش سود سرمایه گذاری نسبت به سال مالی قبل، نهایتا منتج به زیان خالص به میلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال بانک دی شده است.

مجمع بانک دی سود سهام بانک دی اخبار مهم بانک دی اخبار بانکی اخبار اقتصادی آخرین وضعیت بانک دی

بازرس قانونی بانک دی همچنین در گزارش خود متذکر شده است نسبت کفایت سرمایه بانک، “منفی ۱۲درصد” شده در حالی که در سال مالی قبل تر، منفی ۲ درصد بوده است. همچنین جریان نقدی مصرف شده در فعالیت های عمرانی، طی دوره مالی مورد گزارش، رقم منفی ۳۵۰ میلیارد تومان و زیان انباشته بانک در تاریخ ترازنامه، بیش از ۴ برابر سرمایه است.

این گزارش همچنین افزوده است که با توجه به کفایت سرمایه منفی ۱۲ درصد، هیئت مدیره موظف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را برای افزایش سرمایه یا تسلیم تقاضای انحلال به بانک مرکزی، دعوت کند. همچنین با توجه به زیان سنگین، بانک مشمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت بوده و ضروری است مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام تشکیل و در مورد انحلال و باقی آن در چارچوب مقررات قانون مذکور، تصمیم گیری شود.

منبع : صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ