وقتی که فرناندو سانتوس شاگرد کی روش بود +عکس همسرش

0

فرناندو سانتوس Fernando Santos (متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۵۴) اهل پرتغال است.

در جام ملتهای اروپای ۲۰۱۶ با تیم ملی فوتبال پرتغال دست به شگفتی زد و با سه تساوی در مرحله گروهی و تنها یک برد در نود دقیقه در فینال با شکست فرانسه قهرمان شد.

او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که سرمربی تیم ملی فوتبال یونان بود توانست با یک باخت برابر ۳ بر ۰برابر کلمبیا و یک تساوی ۲ بر ۲ برابر ژاپن و یک برد دقیقه نودی که روی نقطه پنالتی به ثمر رسید ساحل عاج را شکست داد و با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه با ۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از ساحل عاج و ۳ امتیاز بیشتر از ژاپن و ۵ امتیاز کمتر از کلمبیا به دور حذفی مسابقات جام جهانی صعود کند . در یک هشتم نهایی با بدشانسی مقابل کاستاریکا در ضربات پنالتی که با واکنش های خوب کیلور ناواس همراه بود حذف شدند . در پایان فرناندو سانتوس مورد تقدیر مردم یونان قرار گرفت.

نتیجه بازی ایران و پرتغال شاگردان کارلوس کی روش حواشی جام جهانی 2018 بیوگرافی کی روش بیوگرافی فرناندو سانتوس اسامی تیم ملی فوتبال پرتغال اخبار جام جهانی 2018

کی روش که با انگیزه های متفاوت به مصاف پرتغال می رود از یک جهت خاص برای رویارویی با فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال انگیزه دارد. سرمربی تیم ملی ایران که همواره در این چند ماه با احترام از سرمربی پرتغال سخن گفته و سانتوس هم همیشه از کی روش به نیکی یاد کرده، باید روز دوشنبه برابر کسی قرار بگیرد که با وجود همسن و سال بودن، جزو نخستین شاگردهایش به حساب می آمده است.
فرناندو سانتوس که سیزده سال در تیم اشتوریل پرتغال بازی کرده، در سال ۱۹۸۴ شاگرد کارلوس کی روش در این تیم بوده است. اشتوریل در واقع نخستین تیمی بود که کی روش کار مربیگری خود را در سن ۳۱ سالگی به عنوان مربی از آن آغاز کرد و در همان سال فرناندو سانتوس عضوی از این تیم پرتغالی بوده است.

نتیجه بازی ایران و پرتغال شاگردان کارلوس کی روش حواشی جام جهانی 2018 بیوگرافی کی روش بیوگرافی فرناندو سانتوس اسامی تیم ملی فوتبال پرتغال اخبار جام جهانی 2018

حالا پس از ۳۴ سال رویارویی این دو دوست قدیمی که یکی در سن ۶۵ سالگی است و دیگری ۶۴ سالگی اش را پشت سر می گذارد و روزگاری در یک تیم به عنوان مربی و بازیکن با هم کار کرده اند، می تواند از جذابیتهای دیگر این بازی حساس و مهم باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ