کدام باشگاه ورزشی با دلار ۴۲۰۰ تومانی، تایر خودرو وارد کرده است؟!

0

بانک مرکزی سرانجام فهرست آن دسته  از دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهایی که توسط وزارت صنعت مشخص شده است، را منتشر کرد.

البته این فهرست، اسامی کامل دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست و ناقص می باشد.

با این حال نکته جالب توجه و ورزشی این لیست، حضور موسسه ورزشی البدر بندرکنگ است که این موسسه هم دلار ۴۲۰۰ تومانی برای وارد کردن تایر خودرو سواری و تایر کامیون و اتوبوس دریافت کرده است.

این موسسه برای تایر خودرو سواری معادل ۱ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۶۸۹ یورو از بانک مرکزی گرفته است. موسسه البدر همچنین مبلغ ۵۱۰ هزار و ۳۳۶ یورو از بانک مرکزی و ۲۰۶ هزار و ۷۰۴ یورو از سامانه الکترونکی نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) برای تایر اتوبوس و کامیون دریافتی داشته است.

تیم البدر بندرکنگ سال ۱۳۹۳ حضوری جنجالی در لیگ دسته اول فوتبال داشت و حتی به خاطر اتهام تبانی با تیم مهر کرج، ۶ امتیاز از این تیم کسر شد و در نهایت به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

مالک این باشگاه که شاید شاخص ترین فرد شهر است و در بندر همه عمارت آجری بزرگش را می شناسند . خیلی از بومی ها روی لنج هایش به شیخ نشین های آن سوی خلیج فارس می روند و می آیند تا بخشی از تجارت صادرات و وارداتش باشند.

همه در این بندر بدر دریابان را می شناسند. تاجری حدود ۵۵ ساله که تقریبا همه چیز به کشور وارد می کند. از تایر ماشین تا برنج و چای و اقلام دیگر زندگی.

واردات در دولت حسن روحانی واردات تایر مافیای اقتصادی کالاهای مشمول ارز مبادله ای عملکرد اقتصادی دولت روحانی صاحب باشگاه البدر بندرکنگ شرکتهای وارد کننده کالا در ایران شرکت های صادرات و واردات سود واردات رانت خواری در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران بدر دریابان کیست باشگاه البدر بندرکنگ اسامی رانت خواران اسامی ثروتمندان ایران اخبار واردات کالا اخبار فوتبال داخلی

اما حالا مشخص شده این برنامه ریزی برای باشگاهداری اهداف اقتصادی هم داشته است. مالک باشگاه برای باشگاه منطقه محرومش که ردیف های تخفیفات مالیاتی بسیاری هم برای شان به همراه خواهد داشت، اساسنامه ای نوشته که امکان فعالیت های کلان اقتصادی هم داشته باشد.

از جمله اینکه او با همین اساسنامه توانسته برای واردات ۲.۴ میلیون یورو تایر خودرو ثبت سفارش کند و حالا نامش در فهرست آنهایی باشد که بیشترین میزان ارز دولتی را دریافت کرده اند.

منبع : خبرگزاری مهر و روزنامه دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ