وام ۱۰۰ میلیونی به مدیران بانک صادرات با سود ۱درصد! +سند

0

تسهیلات خاصی که در سالهای گذشته به برخی مدیران بانک ها و بیمه های دولتی یا نزدیک به نهادهای مهم کشور پرداخته و با تیتر “وام های نجومی” در کنار حقوق های نجومی مطرح شد، نشان می داد موضوع پرداخت تسهیلات قابل توجه با سود پایین به این مسئولان وابسته به نهادهای دولتی و عمومی برای افکار عمومی اهمیت خاصی دارد.

ماجرا از آنجا حساس تر می شود که بررسی برخی اسناد و گزارشات مالی مربوط به بانک هایی که مسئولان دولتی نقش ویژه ای در انتصاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آن دارند، حاکی از آن است که موضوعاتی چون دریافت این وام ها و تسهیلات خاص، اهمیتی در گزینش و انتخاب مدیران مربوطه نداشته و گویی، یک عرف و عمل پذیرفته شده در میان مسئولان مهم اقتصادی کابینه محسوب می شود.

بررسی ها نشان می دهد علاوه بر بانک تجارت که در گذشته، اسناد مربوط به تسهیلات خاص اعطایی به برخی مدیران ارشد آن افشا شد، این مسئله حداقل در مورد «بانک صادرات» نیز که هیئت مدیره آن با تصمیم و نظر مستقیم اعضای دولت انتخاب می شود نیز صدق می کند.

بر این اساس، اسناد به دست آمده توسط خبرنگار مشرق حکایت از آن دارد که تعدادی از مدیران ارشد بانک صادرات، در سالهای گذشته موفق به دریافت وام های خاص شده اند به گونه ای که علاوه بر مبالغ قابل توجه تسهیلات مذکور، سود و اقساط پرداختی نیز با ویژگی های متفاوتی نسبت به وام های پرداختی به سایر اقشار همراه است. طبق این بررسی ها، علی حاجی پور معاون فعلی شعب و بازاریابی بانک صادرات و امیر یوسفیان معاون اعتبارات این بانک طی سالهای اخیر موفق به دریافت چندین تسهیلاتی شده اند که رقم آن بیش از ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱ درصد و مدت زمان پرداخت ۱۸۰ ماه یعنی ۱۵ سال است.

وام های نجومی وام بلند مدت بانکی وام بدون سود وام بدون سپرده 98 وام بدون بهره مدیرعامل بانک صادرات فیش حقوقی مدیران حقوق مدیران چقدر است اسامی رانت خواران اخبار بانکی اخبار بانک صادرات آموزش دریافت وام بدون سود

همچنین این ۲ مسئول مهم بانک صادرات که دولت جمهوری اسلامی ایران دومین سهامدار بزرگ آن پس از شرکت های سرمایه گذاری مربوط به سهام عدالت است، در حالی موفق به اخذ مصوبه دریافت این تسهیلات دقیقا در یک روز یکسان شده اند که در سال ۹۵ نیز مجموعا ۱۰۰ میلیون تومان دیگر با سود ۱۰ درصد و با اقساط ۱۸۰ ماهه دریافت کرده اند که این تسهیلات نیز دقیقا در یک روز برای هر دو مسئول، تصویب شده است.

پیش از نیز و در اوایل دولت یازدهم، دو مسئول مذکور هر کدام ۶۵ میلیون تومان وام تسهیلات دریافت کرده بودند که مدت بازپرداخت آن برای علی حاجی پور ۳۰۰ ماه یعنی ۲۵ سال و برای امیر یوسفیان ۲۸۹ ماه یعنی ۲۴ سال تعیین شده است.

نکته جالب آن است که در تاریخ ذکر شده برای سال ۹۵، ۲ عضو فعلی هیئت مدیره بانک صادرات نیز همانند ۲ مسئول فوق، موفق به اخذ مصوبه دریافت تسهیلات شده اند که جزییات آن و سایر وام های پرداختی به این دو نفر نیز به زودی توسط مشرق تشریح خواهد شد.

منبع : مشرق نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ