حذف عجیب زهرا نعمتی از مسابقات آسیایی، مقصر کیست؟

0

زهرا نعمتی: دور حذفی مسابقات تیراندازی با کمان در بخش ریکرو انفرادی زنان برگزار شد و زهرا نعمتی نماینده کشورمان در مرحله یک سی و دوم حریف پاکستانی خود را با نتیجه شش بر صفر برد و توانست به مرحله یک شانزدهم راه پیدا کند. او در مرحله یک شانزدهم نهایی رقیب قزاقستانی را با نتیجه ۶ بر ۵ از پیش‌رو برداشت تا در مرحله یک چهارم نهایی با کماندار اندونزیایی به رقابت بپردازد اما یک اتفاق عجیب باعث حذف او شد.

مسئولان ایران به نعمتی گفتند هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی ساعت ۱۴ به وقت محلی آغاز می‌شود نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرد که یک‌باره میلاد وزیری یکی از اعضای تیم با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند، نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد. بدین ترتیب از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد. نعمتی بعد از این اتفاق گریه کرد و شرایط روحی خوبی نداشت.

***

همسر زهرا نعمتی همسر رهام شهابی پور قهرمان تیراندازی بانوان فدراسیون تیراندازی تیم تیراندازی بانوان بیوگرافی زهرا نعمتی بازی های آسیایی 2018 اندونزی اینستاگرام زهرا نعمتی ایران در بازی های آسیایی

در حالی که نایب رئیس فدراسیون تیروکمان در مورد حذف زهرا نعمتی گفته بود که “مسئولان برگزاری بازیها اعلام کرده بودند وقت استراحت است و زهرا نعمتی به همین خاطر برای صرف ناهار رفته بود و قرار بوده مسابقه از ساعت ۱۴ آغاز شود”، سرمربی کره ای تیم ملی حرف دیگری می‌زند و می گوید که “نعمتی به سرویس بهداشتی رفته بوده و ۳۰ ثانیه دیر به مسابقه رسیده است.”

پارک میوک وون، درباره حذف زهرا نعمتی از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به دلیل حاضر نشدن رقیبی از کشور اندونزی، گفت‌: زهرا نعمتی به دلیل این که نیاز فوری به سرویس بهداشتی داشت و با توجه به این که یک مقدار به طول انجامید، ۳۰ ثانیه به محل مسابقات دیر رسیدیم و طبق قانون زمانی که سوت مسابقات زده می‌شود، دیگر امکان شرکت در این مسابقات برای کماندار وجود ندارد.

وی افزود: من خود را مقصر می دانم که زمان را به درستی برای زهرا نعمتی تنظیم نکردم که به موقع در محل مسابقات حاضر شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر مسئولان فدراسیون اعلام نکرده بودند که زهرا نعمتی به خاطر صرف ناهار مسابقات را از دست داده است؟ اظهار کرد: در آن زمان وی در سرویس بهداشتی بود. البته قبل از آن برای صرف ناهار رفته بودند ولی علت این که به مسابقات دیر رسید به خاطر حضورش در سرویس بهداشتی بود.

پارک در پاسخ به این سوال که شما به عنوان سرمربی  باتجربه چطور نتوانستید زمان مسابقات را به درستی مدیریت کنید؟ ‌اضافه کرد: برای اولین بار چنین اتفاقی رخ داد و من واقعا سورپرایز شده بودم. من خودم این را قبول می‌کنم که در خصوص زهرا نعمتی کوتاهی کردم.

واکنش زهرا نعمتی به حذفش از بازی‌های آسیایی: مربی مقصر نیست، دیر رسیدم

زهرا نعمتی ملی‌پوش تیروکمان ایران نیز در واکنش به حذفش از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به دلیل به موقع حاضر نشدن در محل مسابقه یک چهارم نهایی، گفت‌: متاسفانه مقداری بدشانسی آوردیم و  به دلیل مشکلات فنی و این که من باید استراحت می‌کردم، ۳۰ ثانیه به محل برگزاری مسابقه دیر رسیدم. وقتی هم به محل  مسابقه رسیدم داور اجازه نداد که پشت خط بایستم و ما نسبت به این موضوع اعتراض کردیم ولی به دلیل این که حریف من از کشور میزبان اندونزی بود، اعتراض ما مورد قبول واقع نشد. حریف هم تنها یک تیر را زده بود.

او ادامه‌ داد: به‌ هر حال ما باید سر وقت به محل برگزاری می رسیدم، اما این طور نشد  ولی اعتراض خود را نیز انجام دادیم که مسئولان مسابقه گفتند به دلیل حضور من در بخش المپیکی این اعتراض وارد نیست. به‌ هر حال شرایط جسمانی من با حریفان مقداری متفاوت است و فکر می‌کردم که هنوز تایم کافی برای شرکت در مسابقه را دارم.

نعمتی در پاسخ به این سوال که مربی تیم‌ ‌ملی گفته است، این اتفاق به دلیل اشتباه او بوده، در این باره توضیح داد: از نظر من ایشان مقصر نیست. به‌ هر حال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. همچنین من به شخصه باید زمان برگزاری مسابقه را چک می‌کردم و حتی زودتر از حریفان پشت خط می ایستادم، چرا که شرایط جسمی من با رقبا متفاوت است.

او ادامه‌ داد: البته کار من در بازی‌های آسیایی تمام نشده است و فردا (جمعه) باید در بخش میکس مسابقه دهم و از مردم عزیز کشورم می‌خواهم برای موفقیت همه کاروان ایران دعا کنند.

همسر زهرا نعمتی همسر رهام شهابی پور قهرمان تیراندازی بانوان فدراسیون تیراندازی تیم تیراندازی بانوان بیوگرافی زهرا نعمتی بازی های آسیایی 2018 اندونزی اینستاگرام زهرا نعمتی ایران در بازی های آسیایی

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا میزبان بودن حریف او  در رای داوران تاثیر داشت، توضیح داد: قطعا همین طور است. به نظرم شاید حریف دیگری داشتم می‌شد نتیجه‌ و تصمیم داوران را تغییر داد. از این اتفاق ناراحتیم و می‌توانم بگویم شوکه شده‌ام،  ولی امیدوارم در روزهای بعد با کسب نتایج خوب مردم را خوشحال کنم.

در حالی که زهرا نعمتی به دلیل سهل انگاری از بازیهای آسیایی حذف غم انگیزی داشته است، به نظر می‌رسد با توجه به تناقض گویی مسئولان تیروکمان، سرمربی کره ای تیم ملی قصد دارد تقصیرات را گردن بگیرد و این اشتباه عجیب و بچه گانه متوجه سایرین نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ