سعید محمدی نیک کیست؟ +عکس

0

چند روز پیش بود که با انتشار نامه انتصاب مشخص شد که سعید محمدی نیک، فرزند آیت الله محمدی ری شهری به عضویت هیات مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درآمده است. تاریخ انتخاب وی در این نامه ۱۳ تیر و تاریخ انتصاب وی بر همین اساس ۱۹ دی ماه امسال ذکر شده است.

فرزندان محمدی ری شهری عکس آقازاده های ایران شغل آقازاده ها شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ژن خوب بیوگرافی سعید محمدی نیک انتصابات جدید انتصاب های فامیلی افشاگری اخبار صندوق بازنشستگی فولاد آقازاده های مشهور

شرکت خدمات عمومی فولاد ایران یکی از شرکت های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی است که اکثر سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد است.

البته این تنها شغل محمدی نیک معروف به ری شهری نبوده است چرا که مصاحبه او در سال ۹۵ نشان می دهد او ظاهرا بر اساس شایستگی به سمت مدیر کل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز منصوب بوده است.

***  خبر ۳۰ تیرماه ۱۳۹۵

سعید محمدی‌نیک، مدیرکل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در سالروز وفات ایشان، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار ایبنا به معرفی بخش‌های مختلف فعالیت این مرکز فرهنگی پرداخت و گفت: شروع رسمی کار کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سال ۱۳۲۴ بوده ولی اسناد موجود نشان می‌دهد که در دوره صفویه نیز کتاب‌هایی به این محل اهدا شده است. در وقف‌نامه که قدیمی‌ترین سند موجود در این مجموعه است آمده که شاه عباس صفوی ۱۲۰ جلد کتاب به کتابخانه اهدا کرده است.

فرزندان محمدی ری شهری عکس آقازاده های ایران شغل آقازاده ها شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ژن خوب بیوگرافی سعید محمدی نیک انتصابات جدید انتصاب های فامیلی افشاگری اخبار صندوق بازنشستگی فولاد آقازاده های مشهور

وی افزود: از سال ۱۳۶۹ که حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان را برعهده گرفته‌اند، در راستای طرح توسعه، ساختمان جدیدی برای کتابخانه ساخته شد. در کتابخانه عمومی این مجموعه با حدود سه هزار عضو فعال، ۱۲۰ هزار جلد کتاب در تمامی موضوعات دانش بشری موجود است. این مجموعه همچنین دارای چند کتابخانه تخصصی بوده و کتابخانه ویژه کودک و نوجوان و دو تالار مطالعه ویژه نوجوانان و کنکوری‌ها نیز در حال تجهیز است.

محمدی‌نیک درباره روش تامین کتاب‌ها افزود: بخشی از کتاب‌ها و تازه‌های نشر به‌ویژه منابع تخصصی از نمایشگاه‌های مختلف و بازار نشر خریداری می‌شوند. بیش از ۲۰هزار جلد کتاب نیز به‌طور میانگین در طول سال از سوی مردم، برخی نهادها و مراکز به مجموعه اهدا می‌شود. کتاب‌های تکراری در واحد مبادلات و در قالب بسته‌های کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های دیگر از جمله کتابخانه‌های روستایی اهدا می‌شود. کتاب‌های ارزشمندی از سوی آیات عظام و استادان دانشگاه به کتابخانه اهدا شده و همچنین با توجه به محدودیت بودجه‌ای که در اختیار داریم و باید در انتخاب و خرید کتاب‌ دقت بسیاری داشته باشیم، منابع موجود دارای غنا و محتوای بسیار بالایی است.

مدیرکل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در معرفی برخی از فعالیت‌های جنبی این مجموعه فرهنگی ادامه داد: از چهار سال پیش تاکنون هرساله همایش یک‌روزه «راز انتخاب» را در راستای هدایت تحصیلی، معرفی و انتخاب صحیح رشته با دریافت بهایی بسیار جزیی برگزار می‌کنیم. این نخستین همایش به این سبک در کشور است. سه دوره گذشته آن در آستان عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شده و دانشگاه تربیت مدرس در روز ۱۵ مردادماه میزبان برگزاری چهارمین دوره آن است.

محمدی‌نیک اظهار کرد: با تمام مراکز و کتابخانه‌های معتبر از جمله کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس مبادله کتاب و مراودات بسیار خوبی داریم. ارائه خدمات علمی مانند برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی و تجهیز امکانات پژوهشی برای تمام مقاطع سنی و تحصیلی از جمله برنامه‌ریزی‌های بلندمدت این کتابخانه است.

منبع : فردا نیوز و ابینا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ