چگونه یک رپورتاژ آگهی با بازخورد بالا بنویسیم؟

0

اگر صاحب کسب‌وکار خود هستید و یا به هر دلیل تمایل دارید بازاریابی محتوایی انجام دهید، نوشتن رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های بازاریابی محتوایی است که پیش رویتان قرار دارد. در ادامه قصد داریم شما را با چگونگی نوشتن رپورتاژ آگهی و مزایای آن، آشنا سازیم.

همان طور که می‌دانید رپورتاژ آگهی متنی صرفا تبلیغاتی نیست بلکه محتوایی آموزشی یا خبری است که به کاربر اطلاعات جدیدی اضافه می‌کند، در نتیجه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و مناسب سبب می‌شود مخاطب از صرف زمانش برای مطالعه رپورتاژ آگهی احساس خوبی داشته باشد.

بیشتر کسب‌وکارها با این هدف که ترافیک سایت‌ خود را افزایش داده و به رتبه بهتری در نتایج گوگل دست یابند، رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند. در نتیجه لازم است رپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های پربازدید و معتبر منتشر کنید تا به ازای آن، بازدید سایت خود را افزایش داده، برندسازی کرده و فروش محصولات خود را بهبود بخشید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

در وهله اول لازم است درباره پرسونای خود اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید متناسب با آن از بین سایت‌های مختلف منتشرکننده رپورتاژ، مرتبط‌ ‌ترین‌ها را برگزینید. قدم بعدی نوشتن تیتر مناسب است. تیتر باید گویای موضوع شما باشد. می‌توانید برای جذابیت بیشتر تیتر از کمی واج‌آرایی استفاده کنید. تیتر جذاب باید کمی ابهام در ذهن خواننده ایجاد کند و سوال‌برانگیز باشد تا مخاطب را به مطالعه باقی متن ترغیب کند. البته دقت کنید که ابهام زیاد، بازخورد منفی ایجاد می‌کند و در نتیجه نیاز است که تعادل رعایت شود.

بهتر است قبل از اینکه نوشتن متن اصلی را شروع کنید، شرح مختصری از رپورتاژ خود (بین ۳۰ تا ۴۰ کلمه) ارائه کرده و به دور از هر گونه مبهم‌نویسی، چکیده‌ای از متن اصلی را در اختیار کاربر قرار دهید و او را برای ورود به بخش اصلی آماده سازید.

اکنون کاربر شما برای ورود به متن اصلی آماده می باشد. در این قسمت اصل مطلب را برای مخاطب شرح داده و چکیده مختصر خود را جامع و کامل توضیح دهید. بهتر است تعداد کلمات کل رپورتاژ بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ باشد. دقت کنید که در نوشتن تمام مراحل، لحن و سبک پرسونای خود و سایت منتشرکننده را در نظر گرفته و رپورتاژ آگهی جذاب و سودمندی در اختیار کاربران قرار دهید. می‌توانید با استفاده از متنی داستانی برای ارائه و طرح مشکلی که برند شما به حل آن کمک می‌کند، متن خود را جذاب‌تر کنید.

همان‌طور که در مطلب رپورتاژ آگهی چیست گفته شد، رپورتاژ آگهی یک محتوای آموزشی است که هدف تبلیغاتی را دنبال می کند. در نتیجه نیاز است در انتهای رپورتاژ آگهی کاربر را به انجام عملی دعوت کنید. می‌توانید لینک صفحه مورد‌نظر سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و یا کاربر را به خرید محصول خود دعوت کنید.

مزایای تبلیغات رپورتاژ چیست ؟

از آنجایی که رپورتاژ آگهی، متنی آموزشی یا خبری است، می‌تواند به افزایش دانش و اطلاعات کابران کمک کرده و مطالعه آن برای کاربران سودمند باشد. همین موضوع سبب می‌شود زمانی که مخاطب به آخر متن رسیده و دعوت به عمل شما را می‌بیند، ۷۰% بازخوردی بهتر و سودمندتری نسبت به تبلیغات معمولی و رایج داشته باشد.

نکته بعدی این است که رپورتاژ آگهی شما، برخلاف تبلیغات معمول که پس از مدت زمان مشخصی پاک می‌شوند، در سایت‌های منتشرکننده باقی می‌ماند. از آنجایی که اغلب سایت‌های منتشرکننده، پربازدید هستند، می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش داده، بک‌‌لینک گرفته‌، سئو و رتبه گوگل خود را بهبود دهید.

رپورتاژ آگهی ارزان تبلیغات اینترنتی

اگر در انتشار رپورتاژ آگهی تجربه و زمان کافی ندارید، با خرید رپورتاژ خبری فرایند بازاریابی محتوایی خود را از هر نظر بهبود دهید. تیم تریبون می‌تواند شما را در اجرای فرآیند نشر و اجرای کمپین رپورتاژ آگهی یاری کند و بهترین تیم‌های تولید محتوا را جهت ایجاد و انتشار محتوایی هدفمند در اختیار شما قرار دهد.

همان طور که پیشتر گفته شد، انتخاب سایت‌های منتشرکننده برای افزایش نرخ درگیری کاربران با سایت شما، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که تریبون با سایت‌های مطرح و پربازدید گوناگونی از جمله ساتین، زومیت، دیجیاتو، خبرگزاری‌های تسنیم، انتخاب، فارس و صدها سایت دیگر همکاری می‌کند، می‌تواند با در نظر گرفتن پرسونای شما، سایت‌های منتشرکننده متناسب را معرفی کرده و بازدید شما را به طور کارآمد افزایش دهد.

همچنین تریبون برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که با هزینه‌ای مقرون به صرفه و کنترل‌شده، در رسانه‌های بیشتر و معتبرتری رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید و بعد از اجرای کمپین و انتشار رپورتاژ خود، به صورت لحظه‌ای، گزارش تحلیلی و دقیقی از رپورتاژ آگهی منتشرشده، دریافت کرده و بازخورد کمپین خود را به راحتی بررسی کنید. درحین تحلیل و بهینه‌سازی کمپین‌ تیم قوی تریبون کنار شما خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ