اختلاف دو دستگاه دولتی باعث بازداشت رئیس یک سازمان شد

0

اختلافات دو دستگاه دولتی برسر مالکیت یک ساختمان در شهرستان اراک منجر به شکایت و بازداشت رئیس یک موسسه دولتی شد.

حمید رضا بهشتی نژاد معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساختمان مرکز شهید بابایی موسسه تحقیقات در استان مرکزی از سال ۸۵ برای فعالیت های دانشگاهی و  علمی کاربرد دارد و مرکز آموزش دانشجویان و کارمندن بوده و فعالیت آموزشی داشته است ، اما با نامه فرخی معاون استاندار مرکزی این ساختمان باید تخلیه شود و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس قوانین حاکم بر کشور ساختمانهای آموزشی در اختیار وزارتخانه های مربوطه قرار گرفته است و ساختمان اداری به حساب نمی آیند و شورای برنامه ریزی توسعه استان نمی توانند درباره آن تصمیم گیری کند اما در این باره تصمیم گیری شد و اکنون برای اجرا به داستانی نیز رفته است.

معاون  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد:  دادستانی نیز گودرزی رئیس مرکز تحقیقات استان را احضار و بازداشت کرد و اکنون با قرار کفالت آزاد شده است.

وی تصریح کرد: کلیه اعضای هیئت علمی این موسسه نیز در حال حاضر به بیرون هدایت شده اند و ساختمان تخلیه و پلمب شده است در صورتی که برابر هیچ قانونی نباید مرکز آموزشی و تحقیقاتی پلمب شود.

بهشتی نژاد گفت: بر اساس آئیین نامه چگونگی رفع اختلافات میان دستگاه های دولتی، اختلافات میان دستگاه های دولتی باید در کمیسیونی زیر نظر معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری حل و فصل و تصمیم گیری شود.

معاون  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: استاندار استان مرکزی این چهارچوب را رعایت نکرده است و این اختلافات را خارج از دولت پیگیری کرده است.

بهشتی نژاد گفت: تصمیم گیری درباره اموال غیر منقول این سازمان دولتی باید توسط هئیت امنای آن تصمیم گیری شود و روسای مراکز تحقیقات استان ها هیچ گونه اختیاری در خصوص واگذاری این اموال ندارند.

وزارت راه و شهرسازی نود اقتصادی مرکز تحقیقات کشاورزی دولت تدبیر و امید دستگاه های دولتی چیست اختلاف بین دستگاههای دولتی اخبار وزارت جهاد کشاورزی اخبار استان مرکزی اخبار اراک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ