آخرین خبر از پرونده مهناز افشار و نجفی شهردار اسبق تهران از زبان سخنگوی دستگاه قضا

0

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی شهردار اسبق پایتخت، اظهار کرد: پرونده آقای نجفی در بازپرسی قرار دارد و در حال تکمیل تحقیقات است و بازپرس پرونده با تمام توان در حال بررسی زوایای مختلف موضوع است.

وی افزود: تاکیدات بسیاری شده است که در این پرونده دقت لازم انجام شود و در اسرع وقت نتایج آن به سمع عموم اطلاع رسانی شود.

اسماعیلی در خصوص پرونده مهناز افشار گفت: خانم افشار تاکنون به کشور باز نگشته است.

سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به اینکه آیا این عدم بازگشت، فرار از کشور تلقی می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: این نیامدن به کشور را مبنی بر فرار وی از ایران تلقی نمی‌کنیم، چرا که وکیل خانم افشار اعلام‌کرده وی قصد بازگشت به کشور دارد.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس نیز اظهار کرد: وعده‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی افزود: اگر معامله‌ای با این‌ها انجام شود، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد و اینکه بیایند و بگویند بدون ارتش و امنیت شکوفایی اقتصادی رخ خواهد داد، وعده‌هایی برای فریب است و این‌ها جز فریب برنامه دیگری ندارند.

اسماعیلی تصریح کرد: ما آموخته‌ایم که ذره‌ای از حقوق خود عقب ننشینیم و باید تمام حقوق مردم فلسطین با تمام ابعاد و زوایای آن‌ استیفا شود.

وی با بیان اینکه حقوق مردم قابل معامله و مذاکره نیست، افزود: مسلمانان بیدار جهان اجازه نخواهند داد که معامله غلط قرن رخ دهد.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: دشمن به لحاظ عقاید و افکار ما، هستی حیات ما را نمی‌خواهد و برای تضعیف جامعه و حکومت ما و برای از کار انداختن سلاح ابهت و اقتدار ما استقلال ما به انواع و اقسام ترفند‌ها روی می‌آورند که یکی از این موارد ایران هراسی است.

وی افزود: ایران برای هیچ کشور، حزب، گروه و دولتی تهدید به حساب نمی‌آید و چرا که ایران به دنبال عزت و دفاع از حقوق خودش است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تاکنون نه با کشوری جنگی را آغاز کرده و نه قصد شروع جنگ با دولتی و یا کشوری را داریم، لذا فقط به دنبال استقلال و آزادی و عزت خود هستیم، اقدامات دشمن یک راهبرد غلط است تا بتواند بلکه جامعه جهانی را از ایران جدا کند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به طرح معامله قرن خاطر نشان کرد: مردم ما امروز پاسخ محکمی به این توطئه شوم دادند و این حضور یعنی بطلان این طرح استعماری و خط قرمز بر توطئه‌های دشمن و به هیچ عنوان ملت اسلام اجازه نخواهند داد که این نقشه‌های شوم درباره قدس شریف عملیاتی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ