آیا ویروس کرونا از مادر به جنین منتقل می شود؟

0

سولماز پیری متخصص زنان و زایمان در پاسخ به این سوال که امکان انتقال کرونا از مادر باردار به جنین وجود دارد یا خیر؟ گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از مادران مبتلا نوزاد مبتلا به دنیا نیامده است. یعنی اگر مادر مبتلا شود ظاهرا از راه خون و از راه جفت عفونت از جنین به مادر انتقال پیدا نکرده و تاکنون شواهدی دال بر ان ندیده ایم. حتی در کشور ما نیز نوزادان با عفونت مادر زادی متولد نشده اند.

این متخصص زنان و زایمان در ادامه گفت: ولی در زمان شیردهی به دلیل نزدکی مادر و نوزاد اگر از نظر بهداشتی سرفه وعطسه خود را نپوشانند و اصول بهداشتی رعایت نشود احتمال ابتلای نوزاد وجود دارد. ولی توصیه نشده که شیردهی قطع شود. شیردهی با انجام تمام اقدامات احتیاطی انجام شود و نوزاد در اتاق جداکانه و جدا از مادر نگهداری شود.

پیری افزود: در مادر مبتلا به کرونا نوزاد باید در اتاق دیگری نگهداری شود. استرس سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند و برای هیچکس خوب نیست و برای خانم باردار هم بدتر است. باید استرس را کنترل کنیم در صورتی که مقداری از این استرس دست خود فرد نیست و باید مقداری از استرس را که می‌توانیم کنترل کنیم را کنترل کنیم.

این متخصص زنان و زایمان گفت: کسانی که با بیمارستان ارتباط مستقیم ندارند رعایت اصول بهداشتی و رعایت حذف سفرهای غیر ضروری واقعا میزان ابتلا را کمتر می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: به زنان باردار تاکید می‌کنیم سفرهای داخل شهری و بین شهری را کمتر کنند. خانم‌های باردار بهتر است قبل از زایمان حتما با پزشک خود برای مشخص کردن بیمارستان خود صحبت کنند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم که این امر را به ماه‌های آخر نیندازند، چون تا به حال این شرایط را در کشور نداشته ایم و همه باید راهکار و نقشه راه خود را داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: مشکلات اورژانس در بارداری خبر نمی‌کند و خانم باردار حتما از قبل زایمان مکان زایمان خود را مشخص کنند

منبع : میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ