علت برکنار و عزل شدن رضا رحمانی از وزارت صمت چیست؟

0

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در حکمی ضمن برکناری رضا رحمانی از مسئولیت وزارت صنعت، حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

پس از عدم موفقیت رضا رحمانی در موضوع تفکیک وزارتخانه صنعت و معدن، حسن روحانی رئیس جمهور رضا رحمانی را برکنار کرد. گفته شده دلیل این برکناری این بوده که روحانی از عملکرد رحمانی در تفکیک بخش بازرگانی وزارت صمت راضی نبوده است.

وزیر صنعت و معدن کیست عزل و نصب های روحانی عزل و نصب های دولت تدبیر و امید سوابق رضا رحمانی رضا رحمانی کیست حسین مدرس خیابانی کیست بیوگرافی رضا رحمانی برکناری وزیر اخبار وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)

در روزهای گذشته موضوع افزایش قیمت خودرو بسیار خبرساز شد که روحانی در این‌باره تذکری نیز صادر کرده بود، با این حال به نظر نمی‌رسد دلیل برکناری موضوع خودرو باشد؛ چه آنکه این مسئله در دوره هر وزیر و هر دولتی وجود داشته و موضوع تازه‌ای نبوده که دولت به خاطر شوکه شود و تصمیم به برکناری وزیر بگیرد، بنابراین تنها موضوعی که دلیل احتمالی برکناری وزیر بوده، عدم توفیق رحمانی در تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت بوده است.

لایحه عدم تفکیک وزارت بازرگانی چهار بار به مجلس رفت و هر چهار بار مجلس دهم با آن مخالفت کرد. گویا روحانی معتقد بوده رحمانی برای رضایت نمایندگان به اندازه کافی تلاش نکرده و با این تصور دو روز پس از مخالفت مجلس با تفکیک وزارت بازرگانی، حکم برکناری رضا رحمانی صادر شده است.

حکم روحانی خطاب به حسین مدرس خیابانی در حالی صادر شده که هم اکنون رضا رحمانی و مدرس خیابانی در جلسه‌ای با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور حضور دارند که موضوع آن فعال کردن مسائل اقتصادی در کشورهای همسایه است. این یعنی حکم برکناری رضا رحمانی در حالی صادر شده که او در یک جلسه به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت حضور دارد.

رضا رحمانی پیش از جلسه با معاون اول رییس جمهور، در جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه شرکت کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ