روح الله حسینیان درگذشت +علت فوت

0

«محمد حسینیان» فرزند روح الله حسینیان در همین ارتباط با انتشار تصویری از پدرش در توییتر، نوشت: انالله و انا الیه راجعون روحم جانم پدرم روح الله حسینیان به سالار شهیدش پیوست.

محمد حسینیان کیست فرزندان روح الله حسینیان علت مرگ افراد مشهور سوابق روح الله حسینیان روح الله حسینیان حجت‌الاسلام روح الله حسینیان

علت فوت

سرانجام صبح روز سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ درگذشت. باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شد او بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته است. اما خبرگزاری مهر نوشت او «سابقه بیماری قلبی داشته و از دیروز در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری شده بود».

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان از سال ۱۳۷۴ ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را عهده‌دار بود و سابقه نمایندگی مجالس هشتم و نهم را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام حسینیان متولد سال ۱۳۳۴ در شهرستان آباده استان فارس بود و از دوران نوجوانی تحصیل دروس حوزوی را در قم آغاز کرد. وی جزو طلاب مدرسه حقانی بود که توسط شهید بهشتی و شهید قدوسی پایه‌گذاری شده بود و بعد از پیروزی انقلاب، بسیاری از طلاب این مدرسه جذب دستگاه قضایی شدند.

مرحوم حسینیان نیز مانند بسیاری دیگر از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی از همان سالهای ابتدایی انقلاب وارد دستگاه قضایی شد. اولین مسئولیت او در سال ۶۲ قائم‌مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد بود. جانشینی دادستانی تهران و سیستان و بلوچستان، دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران، ریاست شعبه ۴ دادگاه ویژه روحانیت، جانشینی نماینده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات از دیگر پست‌های وی در دستگاه قضایی بود. او در دوران وزارت حجت‌الاسلام ری‌شهری، قائم‌مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود.

وی بعد از حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به‌عهده گرفت. مسئولیت وی در این مرکز منجر به تحول و انتشار کتاب‌های مختلف در حوزه تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر ایران و زندگی‌نامه شخصیت‌های مؤثر در پیروزی انقلاب شد، همچنین اسناد مختلفی از دوران رژیم پهلوی در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

حسینیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هشتم در سال ۸۶ به‌نمایندگی از مردم تهران وارد پارلمان شد و در دوره نهم مجلس نیز نمایندگی مردم تهران را عهده‌دار بود.

رهبری در تشیع، چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران، چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن، بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران، حریم عفاف (حجاب و نگاه از دیدگاه فقه اسلامی)، ستاره صبح انقلاب (زندگی‌نامه حاج آقا مصطفی)، فرشته زمینی (زندگانی زهرا سلام الله علیها) و بازخوانی نهضت ملی ایران برخی از آثار منتشرشده این پژوهشگر تاریخ انقلاب بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ