علیرضا خونانی کیست؟ +عکس

0

علیرضا خونانی، اهدا کننده مستمر ضمن اهدای خون خود گفت:بسیار خشنودم به پاس نعمت زندگی در روز تولدم می توانم با اهدای خون خود جان سه نفر از همنوعانم را نجات دهم.

وی با اشاره به دفعات زیاد اهدای خون خود افزود: من در بهمن ۵۷ در بحبوحه انقلاب با توجه به نیاز مبرم به خون برای نجات مجروحان در سن ۱۴ سالگی برای اولین بار خون اهدا کردم و از آن سال به بعد همیشه برای نجات جان همنوعانم خون اهدا می کنم.

فواید اهدای خون علیرضا خونانی عکس علیرضا خونانی عکس اهدا کننده خون سروش خونانی پدر سروش خونانی اهدای خون

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون بیان کرد :اهدای خون را مسابقه ای برای نجات همنوعانم می دانم لذا قبل از اهدا تمام تلاشم را برای ایجاد آمادگی جسمانی و روانی انجام می دهم.

این اهدا کننده مستمر افزود:تغذیه مناسب، خواب کافی در شب قبل از اهدا،صرف صبحانه کامل و دوری از اضطراب و تنش ها قبل از اهدای خون یکی از عوامل موثر موفقیت در امر اهدای خون می باشد.

خونانی در ادامه با اشاره به حرکت نوع دوستانه اهدای خون می گوید:در زمانی که شروع به اهدای خون کردم احساس من نسبت به زندگی تغییر فراوانی کرده است و اکنون در هر اتفاق و حادثه ای برای کمک به دیگران پیشقدم می شوم و این روحیه والای انسانی را مدیون سازمان انتقال خون هستم.

وی تصریح کرد: اهدای خون راهی مناسب برای ارضای نیازهای روانی و تعادل در رفتار و گفتار است و افراد می توانند با این روش ضمن مراقبت از جسم و روان خود احساسات انسان دوستانه را مانند موجی به جامعه منتقل کنند.

فواید اهدای خون علیرضا خونانی عکس علیرضا خونانی عکس اهدا کننده خون سروش خونانی پدر سروش خونانی اهدای خون

وی در پایان ضمن قدر دانی از کارکنان سازمان انتقال خون بیان کرد هر جا که سازمان انتقال خون نیاز به کمک داشته باشد من آماده خدمت هستم و کمک به سازمان انتقال خون را راهی برای متحول کردن جوانان و گسترش فرهنگ نوع دوستانه در جامعه می دانم.

افزودنی است در این مراسم دکتر بشیر حاجی بیگی مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون و دکتر مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران حضور داشتند.

خبر منتشر شده در شهریور ۱۳۹۸

مهندس علیرضا خونانی – یکی از رکورداران اهدای خون در کشور و از اهداکنندگان مستمر خون، گفت: من ۵۵ سالم است و ۴۱ سال است که تجربه اهدای خون دارم. به‌طوری که تاکنون ۱۵۹ بار خون اهدا کرده‌ام و اگر خدا بخواهد باز هم این اقدام را انجام خواهم داد.

وی درباره تجربه اهدای خون خود، افزود: اولین باری که خون اهدا کردم، ۱۴ سالم بود. در آن زمان در شرایط ویژه‌ای در کشور قرار داشتیم. اولین باری که خون اهدا کردم، روز ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ بود که روز‌های اوج درگیری‌های خیابانی بود. من یک جوان ۱۴ ساله بودم و زورم هم به کسی نمی‌رسید. منزل ما نیز نزدیک یک بیمارستان بود و دقیقا محل جایی بود که اوج درگیری‌های خیابانی در آنجا قرار داشت. به همین دلیل هم بیمارستان از بلندگو برای مجروحان طلب خون می‌کرد.

خبر منتشر شده در شهریور ۱۳۹۴

علیرضا خونانی ۵۱ سال دارد و از سال ۵۷ به جمع اهدا کنندگان سازمان پیوسته است و تا کنون ۱۴۴ بار خون اهدا کرده است.

آیا افراد خانواده تان هم اهدا کننده هستند؟

دو دختر دارم که خون اهدا نمی کنند ولی بدشان نمی آید این کار را امتحان کنند. پسرم نیز علاقه زیادی به اهدای خون دارد ولی هنوز به سن اهدا نرسیده است.

من از تمام جوانان بالای ۱۸ سال دعوت می کنم که به صف پرشور اهدا کنندگان خون بپیوندند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ