محمود احمدی نژاد داماد کیست؟

2

اعظم السادات فراحی در سال ۱۳۳۷ در تهران در منطقهٔ رسالت در خانواده‌ای متوسط متولد شد. پدر و مادر او دارای اصلیت مشهدی بودند. او فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران می‌باشد. وی هم‌اکنون دبیر شیمی و فیزیک است.

همسر رئیس جمهور همسر احمدی نژاد مهدی احمدی نژاد فاطمه احمدی نژاد کیست دختر احمدی نژاد داماد محمود احمدی نژاد بیوگرافی علیرضا احمدی نژاد بیوگرافی اعظم‌ السادات فراحی بیوگرافی احمدی نژاد احمدی نژاد کجاست احمدی نژاد را بهتر بشناسیم

محمود احمدی نژاد و اعظم فراحی در ۲۲ خرداد ۱۳۵۹ با یکدیگر ازدواج کردند. حاصل ازدواج این دو، دو پسر به نام مهدی و علیرضا و یک دختر به نام فاطمه است. مهدی احمدی‌نژاد با طیبه مشایی دختر اسفندیار رحیم مشایی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام زهرا است. علیرضا احمدی‌نژاد نیز با خواهرزاده شهید محمود کاوه ازدواج کرد که حاصل این ازدواج نیز یک پسر است و فاطمه احمدی‌نژاد که دارای مدرک مهندسی الکترونیک و مخابرات است هم با مهدی خورشیدی پسر سردار احمد خورشیدی با مهریه ۱۴ سکه ازدواج کرده که حاصل ازدواج آن‌ها زهرا خورشیدی است.

خواهر داماد (پروین احمدی‌نژاد) در مورد وصلت این دو که خود زمینه‌ساز آن بود می‌گوید: « هر دوی آنها در آن زمان دانشجوی علم و صنعت بودند و ما هم در رفت و آمدی که به دانشگاه داشتیم خانم فراحی را می‌دیدیم . در مورد ایشان با برادرم صحبت کردم، دیدم نظرشان مثبت است. بعد آدرس گرفتیم و رفتیم خواستگاری. ازدواج آن‌ها به سادگی برگزار شد؛ چون هر دو دانشجو بودند ، پدرم برای آن‌ها خانه‌ای در حوالی محله رسالت اجاره کرد تا رفت و آمدشان به دانشگاه راحت‌تر باشد.»

فعالیت‌های سیاسی

تا سال ۱۳۸۷ از وی اطلاعات چندانی در دسترس نبود. نامهٔ او به سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک نام او را در رسانه‌ها مطرح کرد.

وی اولین همسر رئیس‌جمهوری در ایران است که نمایندگی رئیس دولت را در «مرکز امور زنان» برعهده گرفته‌است. وی همچنین در بعضی سفرهای خارجی (از جمله شرکت در ۶۷مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک) و داخلی با احمدی‌نژاد همراه بوده‌است. روزهای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، شهریور ۱۳۹۱ یکی از پرکارترین دوره‌های وی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. ناشناس می گوید

    درود بر جناب اقای دکتر احمدی نژاد

  2. پیروز می گوید

    مرد دنیای مستضعفان ایران همفکر کل مردم ایران