آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس

0

آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس

کشور انگلیس یکی از معدود کشورها در جهان است که از مدارس و دانشگاه های عالی برای تحصیل بهره مند است لذا هر ساله افراد زیادی علاقه دارند تا فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس انگلستان راهی این کشور کنند.

اغلب والدینی که خارج از انگلیس زندگی میکنند ترجیح میدهند که فرزند خود را وارد یکی از مدارس شبانه روزی دولتی یا خصوصی این کشور کنند.

اما در خصوص مدارس شبانه روزی انگلیس چه میدانید؟ شرایط پذیرش این مدارس چیست؟ در چه مقاطعی پذیرش دارند و چرا باید مدارس شبانه روزی را انتخاب کرد؟ این ها سوالاتی هستند که در این مقاله به آن ها پاسخ میدهیم.

 

مدارس شبانه روزی خارج از کشور تحصیل در انگلیس

آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس

همانطور که اشاره کردیم در این کشور دو نوع مدرسه شبانه روزی وجود دارد:

  • مدارس شبانه روزی دولتی
  • مدارس شبانه روزی خصوصی

خوب است بدانید که مدارس شبانه روزی دولتی از متقاضیان بین المللی پذیرش ندارند و تنها شهروندان انگلیسی را ثبت نام میکنند. هزینه تحصیل در این مدارس نیز رایگان است.

اما مدارس خصوصی از متقاضیان بین المللی پذیرش دارند و لذا میتوانید برای آن ها درخواست خود را ارسال کنید. باید بدانید که این مدارس رایگان نیستند و هر سال باید هزینه ای برای تحصیل و زندگی فرزندتان بپردازید.

خوب است بدانید که مدارس خصوصی به دلیل هزینه ای که برای ثبت نام از دانش اموزان دریافت میکنند بودجه تحصیلی بیشتری دارند و لذا میتوانند امکانات بیشتری از جمله کلاس های درس خلوت تر در اختیار دانش اموزان قرار دهند.

مقاطع تحصیلی

برای شروع تحصیل در مدارس شبانه روزی باید بیشتر از ۷ سال سن داشته باشید اما لزومی ندارد که حتما از سن ۷ سالگی وارد این مدارس شوید بلکه میتوانید از ۱۱، ۱۳ و یا حتی ۱۶ سالگی وارد مدارس شبانه روزی شوید.

تحصیلات ابتدایی

این مقطع برای دانش اموزان در سنین ۷ تا ۱۳ سال است.

تحصیلات متوسطه

این مقطع برای دانش اموزان در سنین ۱۳ تا ۱۶ سال است که ۲ سال پایانی این مقطع به امادگی برای شرکت در ازمون GCSE میگذرد. میتوان این مقطع را نیز در سن ۱۱ سالگی شروع کرد اما به شرطی که مقطع قبلی را در سن ۱۱ سالگی به پایان رسانده باشید.

Sixth Form

این مقطع برای سنین ۱۶ تا ۱۸ سال است. ازمون پایانی این دوره ازمون A-Level و یا ازمون جایگزین IB Diploma است.

هر سه ازمون نامبرده شده در بالا در تمامی کالج ها و دانشگاه ها و موسسات اموزشی این کشور معتبر است. مدارس شبانه روزی این کشور سال تحصیلی را در سه ترم بهار، تابستان و پاییز برگزار میکنند.

تعطیلات این مدارس به دو صورت بلند مدت در تابستان و کریسمس و کوتاه مدت میان ترم است. در تعطیلات بلند مدت مدارس بسته هستند و دانش اموز میتواند نزد خانواده خود بازگردد.

اما در تعطیلات کوتاه مدت دانش اموز میتواند در برنامه های فوق برنامه مدرسه شرکت کند. اگر دانش اموز در تعطیلات بلند مدت نتواند نزد خانواده خود بازگردد میتواند نزد یک قیم قانونی که دولت برای وی انتخاب میکند بماند.

 

مدارس شبانه روزی خارج از کشور تحصیل در انگلیس

خوابگاه مدارس شبانه روزی

هر مدرسه میتواند یک یا چند خوابگاه داشته باشد که در هر خوابگاه یک نفر مسئول رسیدگی به نیازها و ایجاد امنیت دانش اموزان است.

دانش اموزان کوچک تر اغلب در اتاق های بزرگ تر با تعداد افراد بیشتر میمانند حال آنکه دانش اموزان بزرگ تر یا اتاق مخصوص خود را دارند و یا اینکه آن را با یک نفر شریک هستند.

این اتاق ها از تمام امکانات مانند کمد مخصوص، فضای اختصاصی هر دانش اموز، سرویس بهداشتی جداگانه و امکاناتی از این قبیل برخوردار است.

هم چنین در این خوابگاه ها فضایی برای دور هم جمع شدن دانش اموزان و گذراندن وقت به بازی و سرگرمی وجود دارد. مثلا میتواند تلویزیون ببینند، بیلیارد و یا فوتبال دستی بازی کنند.

خوابگاه های این مدارس برای دخترها جدا و برای پسرها نیز جدا هستند اما کلاس های درسی دانش اموزان مختلط تشکیل میشوند با این حال برخی از مدارس خصوصی تنها از دانش اموزان دختر یا پسر پذیرش دارند.

غذا

اغلب مدارس شبانه روزی در زمینه غذا با یکدیگر رقابت میکنند و لذا کیفیت غذای این مدارس یکی از یکی بهتر است. غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام سرو میشود که همراه با هر وعده میوه نیز سرو میشود.

هم چنین اگر دانش اموزی دارای رژیم غذایی خاص مانند گیاهخواری است و یا به غذایی الرژی دارد میتواند در زمان ثبت نام این موضوع را مطرح کند تا فعالیت های مربوط به آن صورت بگیرد.

 

مدارس شبانه روزی خارج از کشور تحصیل در انگلیس

دلایل انتخاب مدارس شبانه روزی

اگر هنوز قانع نشده اید که فرستادن فرزندتان به مدارس شبانه روزی انگلیس تصمیم درستی است پس اجازه دهید تا به شما دلایل بیشتری برای قانع کردنتان بدهیم:

سیستم اموزشی عالی و بین المللی

اغلب مدارس شبانه روزی انگلیس که مدارس خصوصی هستند از سیستم اموزش عالی با مدارک معتبر بهره میبرند و طبق امار اغلب دانش اموزان این مدارس توانسته اند وارد مراحل بالاتر تحصیلی در کالج ها و دانشگاه های معتبر این کشور شوند.

اشنایی با محیط کاری اینده

زمانی که فرزند شما در این مدارس تحصیل و زندگی میکند میتواند خیلی راحت تر با فرهنگ و زبان این کشور اشنا شود و لذا زمانی که بخواهد در این کشور مشغول به کار شود شرایط برای او ساده تر خواهند بود.

هم چنین در این مدارس از سرتاسر جهان دانش اموز پذیرش میشود لذا فرزند شما میتواند در نقاط مختلفی از جهان دوست و اشنا داشته باشد که در اینده بتوانند او را برای یافتن شغلی مناسب کمک کنند.

یادگیری دروس فوق برنامه

در این مدارس علاوه بر ساعات کلاسی، ساعات فوق برنامه نیز برای دانش اموزان بر اساس علاقه آن ها به هنر و یا ورزش و یا هر برنامه دیگری ترتیب داده میشود.

از جمله این برنامه ها میتوان به

  • عکاسی
  • فوتبال
  • رقص
  • شطرنج
  • تئاتر
  • نوشتن ترانه
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • نقاشی
  • قایقرانی
  • اسب سواری
  • اسکی
  • و هاکی اشاره کرد.

و در نهایت باید بگوییم که اگر فرزند شما در مدارس کشور انگلیس تحصیل کند راه اسان تری برای ورود به دانشگاه ها و کالج های این کشور خواهد داشت و اینده شغلی او تامین شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ