افراد حقیقی با مطالعه در بورس خرید و فروش کنند

0

مدیرعامل بورس تهران در واکنش به کاهش قیمت شدید قیمت سهام شرکت‌ها معتقد است، حقیقی‌ها در فروش سهم عجله کرده و بدون مطالعه اقدام می‌کنند، چرا که p/e بازار در محدوده ۶ بسیار ارزنده است.

حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینکه p/e بورس تهران به محدوده بسیار پایین ۶.۵ رسیده است، اظهار داشت: قیمت سهام با توجه به کاهش‌های پیاپی به محدوده‌های ارزنده‌ای رسیده است.

وی ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران بدون مطالعه خرید و فروش می‌کنند و فشار فروش در وضعیت فعلی منطق صحیحی ندارد.

مدیرعامل بورس تهران با تاکید بر اینکه در روزهای پررونق نمی‌توان سهام را در چنین قیمت‌هایی پیدا کرد، گفت: سرمایه‌گذاران باید بر اساس اطلاعات شرکت‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: اتفاقاتی از سال گذشته مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، بهره مالکانه، سود سپرده‌های بانکی و اجرای فاز دوم هدفمندی افتاده، اما باید میزان تأثیر این عوامل بر شرکت‌ها بررسی شود.

قالیباف با اشاره به اینکه افت فعلی قیمت سهام تا این حد توجیه منطقی و بنیادی ندارد گفت: بازار سهام همواره نقد‌شونده‌ترین بازار بوده و دلایل افت قیمت سهام فقط افزایش عرضه و فروش توسط سهامداران است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در توصیه‌ای به سهامداران تاکید کرد: سهامداران در فروش سهام عجله می‌کنند و موجب کاهش قیمت سهم می‌شوند.

وی درباره لزوم حمایت شرکت‌های حقوقی‌ نیز، گفت: حقوقی‌ها معمولا در چنین وضعیت‌هایی سهام نمی‌فروشند و بیشتر به نگهداری سهم تاکید دارند؛ این شرکت‌ها باید مراقب افت بیشتر سهام تحت مدیریت خود باشند.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: دولت نیز باید در متغیرهای کلان اقتصادی شفاف سازی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ