شب خاطره انگیز دختر یلدایی

0

فتح‌الله فتحی؛ شب یلدا برای همه ایرانیان فقط بلندترین شب سال نیست. در این شب خانواده‌های ایرانی با دورهمی‌های صمیمی شبی خاطره‌انگیز برای هم رقم می‌زنند، اما شب یلدای بهناز شفیعی دختر موتورسوار ایرانی با همه سال‌ها تفاوت دارد، شب خاطره‌انگیزی که به جای نشستن بر موتور، گذاشتن کلاه کاسکت و گاز دادن در پیچ و خم‌های اتوبان‌ها، به خانه مادری رفت تا دردورهمی خانوادگی تولدش را جشن بگیرد.

بهناز تنها دختر موتورسوار ایرانی است که در دو رشته ریس و کراس به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند، مدتی است با چراغ خاموش حرکت می‌کند و بدون اینکه با رسانه‌ای حرف بزند، فقط تمرین می‌کند. او همزمان با شب یلدا در گفت‌وگوی اختصاصی با از خاطرات شب یلدا، دلایل سکوتش، حضورش در فیلم رالی ایرانی ۲، پیشنهاد کشورهای اروپایی، آسیایی و آرزوهایش حرف زد.

* شب یلدا از نگاه بهناز شفیعی چگونه است؟

یلدا جشن گردهمایی خانوادگی دانست. در شب یلدا خانواده‌ها در خانه بزرگ خانواده گردهم می‌آیند، دور کرسی نشتن و با خوردن تنقلات، انار دون شده و هندوانه به فال حافظ گوش دادن از ویژگی‌های شب یلدا است. به عبارتی می‌توان گفت شب یلدا دورهمی خویشاوندان و دوستان نزذیک است. شب یلدا یک سنت خوب باستانی است که تا به امروز در میان همه ایرانیان و حتی مردم بعضی از کشورها مرسوم است.

* یلدای ۹۷ را کجا بودید؟

برخلاف سال گذشته که برای حمل مشعل المپیک زمستانی به کره‌جنوبی رفته بودم، همزمان با شب یلدا در راه بازگشت به ایران در هواپیما بودیم ولی امسال خانه مادری، در دورهمی خانوادگی همراه خواهران، برادران و جمعی دیگر از فامیل جشن تولد ۲۹ سالگی را گرفتم و تا صبح گفتیم و خندیدیم.

* فرزند چندم خانواده هستی؟

دو خواهر و دو برادر دارم که من آخری هستم.

* آن‌ها هم به موتورسواری علاقه دارند؟

فقط یکی از خواهرانم به موتور سواری علاقه شدیدی دارد و ترک موتور می‌نشیند ولی دوست ندارد خودش راکب باشد.

* به اتومبیلرانی هم علاقه دارید؟

بله، ولی هیجانی که موتورسواری دارد، برای من خیلی بیشتر از اتومبیلرانی است.

* مدتی است در سکوت خبری موتورسواری می‌کنید، دلیل خاصی دارد؟

معمولاً ترجیح می‌دهم وقتی کاری انجام می‌دهم، درباره آن حرف بزنم. در این مدت که سکوت کردم، کار خاصی انجام نداده بودم و تنها تمرین کردم. البته برنامه‌هایی برای آینده‌دارم که پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌کنم.

* در حال حاضر تمرین می‌کنید؟

بله، سخت تمرین می‌کنم تا برای مسابقات قهرمانی کشور آماده باشم. هنوز زمان دقیق این مسابقات معلوم نیست، اما فکر می‌کنم این مسابقات اواخر بهمن برگزار شود.

* برای دومین بار جلوی دوربین رفتید؟

بله، رالی ایرانی ۲ به کارگردانی آرش معیریان، تهیه کنندگی سعید ابوطالب بود. قرار است در شبکه نمایش خانگی پخش شود. دراین فیلم جذاب چهره‌های سرشناس و بنام سینما از جمله کامبیز دیرباز، کامران تفتی، نیوشا ضیغمی، ترلان پروانه، سیاوش خیرابی، نیما شاهرخ‌شاهی، امیرعباس گلاب، متین ستوده، سمیرا حسینی، فردین ناجی، امیرحسین رستمی و سالی بسمه بازیگر و کارگردان جوان لبنانی حضور دارند.

* برای موتور سواری از کشورهای خارجی پیشنهاد داشتید؟

برای ادامه فعالیت پیشنهاداتی از چند کشور اروپایی، آسیایی داشته‌ام، که هنوز به توافق نرسیده‌ایم، اما من خیلی علاقه‌مند هستم در ایران کارم را ادامه دهم و راه را برای دخترهای موتور سوار همواره کنم.

* دنیای مربیگری را تجربه کرده‌اید؟

به احتمال فراوان اواخر دی یک دوره کلاس مربیگری و بازآموزی برای بانوان موتورسوار برگزار می‌شود تا به آن‌ها گواهینامه بدهند. من پیش از این دوره‌های عملی و تئوری را گذرانده‌ام و فقط در کلاس بازآموزی شرکت می‌کنم.

ورزشکار زن ورزش بانوان عکس ورزش بانوان عکس زنان موتور سوار دختر ورزشکار دختر موتور سوار ایرانی بیوگرافی بهناز شفیعی موتور سوار بیوگرافی بهناز شفیعی اینستاگرام بهناز شفیعی اخبار ورزشی بانوان

* موتورسواری جزو ورزش‌های خطرناک محسوب می‌شود، چطور این ریسک را پذیرفتید؟

نه تنها موتورسواری، بلکه همه رشته‌های ورزشی خطرات خودش را دارد، اما جلوگیری از این خطرات بستگی به خود ورزشکار دارد. به طور حتم با رعایت اصول ایمنی، استفاده از لباس ایمنی و توانایی‌های فردی خیلی از خطرات کاهش پیدا می‌کند. خود من یک‌بار هنگام پرش بی‌احتیاطی کردم، زمین خوردم و دستم شکست بعد از آن با رعایت اصول ایمنی دیگر آسیب‌دیدگی را تجربه نکرده‌ام.

* سقف آرزوی بهناز شفیعی در موتورسواری کجاست؟

دوست دارم، وارد رقابت‌های بین‌المللی شوم، اگر چه می‌شود با هزینه شخصی در بعضی تورنمنت‌ها شرکت کرد، اما معتقدم که روند کار به شکل حرفه‌ای انجام شود و اعزام‌ها از طریق فدراسیون انجام شود تا رسمیت داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ