مقایسه گل‌های زده مثلث خط آتش سرخابی‌ها در لیگ نوزدهم

0

 – پرسپولیس بعد از کش و قوس‌های فراوان و جلب رضایت فدراسیون فوتبال قول داد بدهی طلبکارانش را پرداخت کند تا پنجره نقل و انتقالات این تیم باز شود. به محض دریافت مجوز جذب بازیکن جدید، پرسپولیس مهدی ترابی و شهریار مغانلو را به لیست خود اضافه کرد. بازیکنانی که در لیگ‌های قطر و پرتغال عملکرد ناامید کننده‌ای داشتند و به راحتی رضایتنامه جدایی خود را از تیم‌شان گرفتند. ترابی و مغانلو شاید نیم‌فصل خوبی را سپری نکرده باشند اما آنها فصل گذشته نشان دادند در حد و اندازه لیگ برتر ایران می‌توانند بازیکنان درخشانی باشند. ترابی فصل قبل ستاره بی‌چون و چرای تیمش بود و با زدن ۱۱ گل و ارسال ۶ پاس گل تأثیرگذارترین بازیکن تیمش بود و شهریار مغانلو هم با زدن ۱۳ گل در رده دوم جدول برترین گلزنان بالاتر از تمامی رقبای ایرانی خود ایستاد. 

فصل گذشته ترسناک‌ترین خط حمله را استقلال داشت. مثلث قایدی، دیاباته و مطهری بهترین مثلث آتش لیگ برتر بودند و روی هم ۳۵ گل زدند که فقط سه تیم آماری بیشتر از ۳۵ گل داشتند؛ سپاهان، پیکان و پرسپولیس. البته مطهری ۵ گل را در ذوب‌آهن زده بود. قصد داریم آمار مهاجمان را فارغ از تیم‌شان مورد بررسی قرار دهیم. حالا با این حساب اگر به خط حمله پرسپولیس نگاهی بیندازیم، در لیگ نوزدهم مثلث خط آتش پرسپولیس از استقلال هم بیشتر گل زده است. پرسپولیس ابتدای فصل آل‌کثیر ۱۲ گله را جذب کرده بود و در ادامه هم با بازگشت ترابی و خرید قرضی مغانلو بهترین خط حمله لیگ نسبت به عملکردشان در فصل گذشته را در اختیار دارد. ترابی، مغانلو و آل‌کثیر روی هم در لیگ نوزدهم ۳۶ گل به ثمر رساندند که بیشتر از ۳۵ گل مثلث خط حمله استقلال است. 

دربی تهران در دور برگشت هنوز برگزار نشده و زمانش مشخص نیست اما در هر حال هر بازیکن نام برده در خط حمله دو تیم می‌تواند در این بازی حساس به میدان برود. استقلال که مهاجمانش را حفظ کرده و پرسپولیس هم کارت بازی ترابی و مغانلو را گرفت و محرومیت ۶ ماهه آل‌کثیر هم تا آن زمان پایان می‌یابد. بعد از سه دربی متوالی که با تساوی پرگل ۲-۲ پایان یافت، حالا باز هم منتظر یک بازی سراسر تهاجمی و پرگل هستیم. خط حمله دو تیم متشکل از بهترین گلزنان فصل گذشته هستند که در لیگ برتر حضور دارند و با وجود این ۶ بازیکن دربی جذابی را خواهیم داشت. 

ستاره‌های خطوط حمله فصل گذشته لیگ برتر در فصل جدید بازی‌ها کم‌فروغ ظاهر شدند و آمار ناامیدکننده‌ای دارند. عیسی آل‌کثیر که اصلاً فرصت بازی پیدا نکرده و مغانلو هم حتی یگ گل در لیگ پرتغال نزد. در این بین ترابی تنها دو گل زده در لیگ قطر دارد و آمار مثلث آتش پرسپولیس در سه لیگ ۲ گل زده است. در استقلال هم شاهد وضعیت چندان بهتری نیستیم. مطهری، قایدی و دیاباته روی هم ۱۰۰ گل زدند که به تنهایی فقط با تعداد گل‌های گادوین منشا مهاجم گل‌گهر برابری می‌کند. اگر تعداد گل‌های زده مثلث خط آتش سرخابی‌ها را روی هم بگذاریم باز هم از تعداد گل‌های این فصل سجاد شهباززاده کمتر می‌شود اما این امید وجود دارد که در ادامه رقابت‌ها با روی کار آمدن فرهاد مجیدی و بازی رسیدن به مهاجمان پرسپولیس شاهد لیگ جذاب‌تر و بازی‌های پرگل‌تری از سرخابی‌های تهرانی باشیم و در نهایت هم برای یک دربی جذاب دیگر روزشماری می‌کنیم. 

گل‌های زده مثلث خط آتش سرخابی‌ها در لیگ نوزدهم 

مثلث تهاجمی پرسپولیس 
شهریار مغانلو: ۱۳ گل 
عیسی آل‌کثیر: ۱۲گل
مهدی ترابی: ۱۱ گل
مجموع گل‌ها: ۳۶

مثلث تهاجمی استقلال
شیخ دیاباته: ۱۵گل 
امیر ارسلان مطهری: ۱۰گل
مهدی قایدی: ۱۰ گل
مجموع گل‌ها: ۳۵

وضعیت تیم استقلال اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ