یک اسکناس‌ ۱۰۰ تومانی، ۵ میلیون تومان خریداری شد

0

سلام به تو که با دستان مقدست خشت‌های مدرسه‌ها را یکی پس از دیگری چیدی و با دلی پاک برای آبادی کشور خویش کوشیدی، تو که دست به دست مشقت دادی و با گذاشتن هر آجر روی دیگری، عشق به وطن در دلت جوشید و یاد نونهالان و شکوفه‌های انقلاب شور و عشق به سازندگی را در تو افزون کرد.

فروش پول فروش اسکناس

تو که با قلبی مهربان و با چشمانی پر از اشک ولی سرشار از شادی و امید به دانش‌آموزانی که به حاصل مهربانیت وارد می‌شدند لبخندزنان خیرمقدم گفتی….

امروز بزم مهربانی در مجتمع فجر سنندج با قدم‌های مهربانت برپا شد و دستان سخاوت تو بر زخم‌های قلب رنجور کودکان محروم از تحصیل مرهم گذاشت تا آن‌ها نیز به خاطر عزم راسخ و اراده پولادین تو علم آموختن را تجربه کنند و در سایه آن به اوج بینش دست یابند.

شاید خودت هیچ‌گاه نداشتن و محرومیت را حس نکرده‌ای ولی امروز با آمدنت از فرسنگ‌ها دورتر برای بنا کردن مدرسه‌ای از عشق و مهربانی در دورترین نقطه مرزی کشور به همگان نشان دادی که عشق به وطن و هموطنان، در بین ایرانیان موج می‌زند.

تو که اشک فراق برادر ناکامت بر پهنه صورتت سیلی می‌زد و لبخند خوشحالی کودکان در پشت نیمکت‌ درس، لبخند را بر لبانت مهمان کرده است.

تو مهربانی و عشق را امروز در کنار معلم مریوانی که به عشق شاگردش مو از سر تراشید بار دیگر برایم معنا کردی….

گفتی به خاطر مرگ برادرت و برای زنده نگهداشتن یاد و خاطرش به عرصه مدرسه‌سازی وارد شده‌ای و استان کردستان را به دلیل مردمان نوع‌دوست، مهمان‌نواز و مهربانش انتخاب کرده‌ای….

آن هنگام که گفتی ساختن مدرسه و تدریس برای کودکان محروم این دیار تنها کاری است که از دستم بر می‌آید دلم از این همه گذشت لرزید…

اهدای ۱۶ عدد اسکناس ۱۰۰ تومانی توسط یک دانش‌آموز کردستانی و خرید این اسکناس‌ها با میلیون‌ها تومان از سوی خیرین حاضر در جلسه، از دیگر جلوه‌های زیبای جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سنندج بود.

اسکناس اول با ۱۰۰ هزار تومان، دومی ۵۰ هزارتومان، سومی یک میلیون و چهارمی ۵ میلیون تومان فروخته شد.

بازار خرید اسکناس‌های ۱۰۰ تومانی این دانش‌آموز کردستانی در میان صلوات‌های حاضرین داغ‌تر و داغ‌تر شد.

یکی از خیران در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان قیمت  ۱۰۰ جفت کفش برای دانش‌آموزان محروم را به ازای اسکناس ۱۰۰ تومانی این دانش‌آموز پرداخت کرد.

ساخت مجتمع آموزشی پیش‌دبستانی، ابتدایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد خیریه هاشمی‌نژاد، ساخت یک باب مدرسه چهار کلاسه با اختصاص ۳ میلیارد ریال و ساخت دو باب مدرسه با هزینه ۷ میلیارد ریال توسط محمدسعید خوش از جمله خروجی‌های جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سنندج بود.

و اما حرف آخر…

تمام عشقت لحظه ورود آینده‌سازان سرزمین‌مان ایران به محیط امن مدرسه است که زیر و بم و خشت‌خشت آن لبریز از عاطفه و مهربانی است.

مهربانی و سخاوت نخستین درسی است که قبل از ورود به مدرسه آن هنگام که نامت را بر سردر مدرسه می‌بینم از تو آموختم.

من مهربانی و صفا، عشق و وفا را و اصولا عاشقی را در تو می‌بینم. تو بزرگترین معمار و استادترین معمار محبت و صفایی، راستی آیا می‌توان متراژ این بزرگی و عظمت را با متر زمینی اندازه گرفت؟ شما ثروتمندترین آدم روی زمین هستی ای اقیانوس محبت، ای سبزترین سبزها، ای آبی‌ترین آبی آسمان عاطفه، با قلبی لبریز از مهربانی دست به آسمان بلند می‌کنم و از خداوند بهترین پاداش‌ها را برای شما آرزو دارم…

فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ