پشت پرده موفقیت‌های استقلال/ فراز از راه رسید

0

استقلال نیوز – بدون شک تجربه، نقش تأثیر گذار و غیر قابل انکاری در تیم‌های فوتبال داشته و بدون آن موفقیت حاصل نخواهد شد. تیم استقلال تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. حضور مرد سرد و گرم چشیده ای به نام فراز کمالوند در جمع کادرفنی آبی‌ها بار تجربه نیمکت آبی‌ها را بالا برده است. او سال‌هاست در سطح اول فوتبال ایران مربیگری می‌کند و از زمان حضور در استقلال به فرهاد مجیدی کم تجربه (در عرصه مربیگری) کمک شایانی کرده است.

فراز مربیگری را نزد فیروز کریمی آموخت و به واسطه معرفی فیروز کریمی به تیمسار ملاحی مدیر عامل وقت باشگاه پاس در سن ۱۹ سالگی، هدایت تیم نوجوانان پاس را بر عهده گرفت. او در طی پنج سال حضور در تیم پاس در هر سه رده نوجوانان، جوانان و امید در باشگاه‌های تهران تیم پاس را قهرمان کرد و با تیم امید پاس قهرمان کشور شد. کمالوند بازیکنان زیادی مثل محمد نصرتی، وحید طالب‌لو، خسرو حیدری، میثم منیعی، محمد ابراهیمی، مهدی کیانی، داریوش شجاعیان و… را به فوتبال کشور معرفی کرد. کمالوند از سال ۸۰ مربیگری را به عنوان دستیار در کنار فیروز کریمی در رده بزرگسالان آغاز کرد و موفق شد در دو سال پیاپی همراه تیم‌های ابو مسلم و استقلال اهواز به لیگ برتر صعود کند.

او  از سال ۸۳ به عنوان سرمربی دو سال پیاپی هدایت تیم برق تهران را برعهده داشت که در هر ۲ سال روز آخر از صعود به لیگ برتر بازماند. کمالوند در سال ۸۵ تیم تازه تأسیس شده شیرین فراز کرمانشاه را به لیگ برتر آورد.

کمالوند در فصل ۸۸-۸۷ سرمربیگری تراکتورسازی تبریز را پذیرفت و با قهرمانی لیگ آزادگان توانست با تکرار افتخاراتش، این تیم را پس از ۸ سال انتظار راهی لیگ برتر فوتبال کند. کمالوند در ۳ فصل حضور در تراکتور نتایج درخشانی کسب کرد و در سال ۸۹ برای کسب سهمیه آسیایی آن‌ها یک امتیاز کم آورد. او در سال ۹۰ به طرز عجیبی از این تیم کنار گذاشته شد و امیر قلعه‌نویی جانشین وی شد.

کمالوند در سال ۱۳۹۱ بار دیگر به تبریز برگشت و مربیگری تیم شهرداری تبریز را برعهده گرفت. او پس از ۳ سال دوباره سکان هدایت یک تیم تبریزی و این بار گسترش فولاد تبریز را بر عهده گرفت و بعد از ۳ فصل، به تیم صنعت نفت آبادان پیوست. کمالوند موفق شد در فصل ۹۶-۹۵ و ۹۷-۹۶ بهترین نتیجه تاریخ این دو باشگاه را در لیگ خلیج فارس با رتبه هشتمی بدست آورد. او پس از یک فصل حضور در لیگ دسته اول با دو تیم گل ریحان البرز و باشگاه آلومینیوم اراک، هدایت پارس جنوبی جم را قبول کرد و حالا با کوله باری از تجربه به کمک استقلال شتافته است.

بیشتر بخوانید:

  • نگرانی بزرگ کادر فنی استقلال در بازی برابر الدحیل

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ