دام قطری‌ها برای ۲ ستاره پرسپولیس/ تکرار ماجرای بشار و شجاع

0

پرسپولیس نیوز – شنیده ها حاکی از این است که عملکرد خوب این دو ستاره پرسپولیسی باعث جلب توجه باشگاه های قطری شده و پیغام هایی نیز در این میان رد و بدل شده است.

در سال‌های اخیر فوتبالیست‌های ایرانی زیادی به لیگ ستارگان قطر پیوسته‌اند و حضور در فوتبال قطر را به خاطر پیشنهادات نجومی مالی به تیم‌های اروپایی ترجیح دادند.

قراردادهای مالی بالا و تمرینات آسان و سخت گیر نبودن باشگاه های قطری از عوامل مهمی هستند که باعث شده فوتبالیست‌های ایرانی تمایل زیادی به حضور در فوتبال قطر داشته باشند. البته این تمایل دوطرفه بوده و باشگاه‌های قطری  در خرید بازیکنان ایرانی رکورد زدند.

سال گذشته اما باشگاه پرسپولیس به نوعی بزرگ ترین لطمه را از لیگ ستارگان قطر خورد.

ابتدا مهدی ترابی ستاره لیگ نوزدهم درآستانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تنها به خاطر ۳ درصد دریافتی کمتر قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد و به الریان قطر رفت.

هر چند این بازیکن خوب نتوانست خودش را با فوتبال قطر تطبیق دهد و به همین خاطر به ایران دیپورت شد اما کم نیستند کسانی که معتقدند پرسپولیس با مهدی ترابی می توانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

اما شاید لطمه بزرگ تر قطری ها وسوسه کردن شجاع خلیل زاده و بشار رسن دو بازیکن کلیدی پرسپولیس بود.

این دو بازیکن که در قطر خوش درخشیده و نقش مهمی در فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته داشتند با وسوسه قطری ها تیم خود را تنها گذاشتند.

شجاع خلیل زاده که غیبت او در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر اولسان کره جنوبی مشهود بود با وجود اصرار باشگاه و توافق ابتدایی در نهایت به سبک مهدی ترابی، یک طرفه قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد .و به الریان قطر پیوست.

بشار رسن عراقی اما کمی بیشتر صبوری کرد و تا پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا ایستاد.

او پس از نایب قهرمانی پرسپولیس در همان هتل محل اقامت سرخپوشان با همبازیانش خداحافظی کرد و دیگر به ایران نیامد!

حالا به نظر می رسد تاریخ در حال تکرار باشد. یحیی گل محمدی مربی با دانش و تیم شایسته پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار صدرنشین گروه خود شده اند.

تیم پرسپولیس بازیکنان خوبی هم به لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده و به عبارتی بهتر بیشترین تبلیغ را برای آنها انجام داده است تا دو دستی تقدیم قطری ها کند.

شاید تکراری نویسی باشد اما در همین سال گذشته شاهد برخوردهای عجیب باشگاه‌های قطری با بازیکنان ایرانی بودیم. بازیکنانی مثل پژمان منتظری، رامین رضائیان، مهدی ترابی و حتی در مقطعی امید ابراهیمی که شرایط خوبی در تیم های خود نداشته اند و در هفته های متوالی هم نیمکت نشین بوده اند.

به هرحال دلارهای تیم های قطری وسوسه کننده است و مدیران باشگاه پرسپولیس باید به شدت مراقب بازیکنان خود باشند که همچون شجاع خلیل زاده و بشار رسن رفیق نیمه راه نشوند!

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ