نجات ۵۳ فرد گرفتار در سیلاب خراسان جنوبی

0

سید ابوالحسن میرجلیلی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان خبر داد: با توجه به اطلاعیه‌ها و هشدارها، بارندگی‌ها خسارت جانی نداشته است.

وی ادامه داد: ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی برای رسیدگی به حوادث احتمالی تا چهارشنبه هفته جاری در حالت آماده باش هستند.

میرجلیلی افزود: این تیم‌ها تاکنون به ۵۳ نفر افراد گرفتار در سیلاب روستاها و محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی داشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین پنج خودروی گرفتار در سیلاب توسط این تیم‌ها رها سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، نهبندان و بشرویه به صورت رگباری و با شدت بیشتری بوده است، افزود: در این مناطق خسارت‌هایی را به باغات و دام کشاورزان داشته‌ایم.

میرجلیلی با بیان اینکه ۲۳ اکیپ در حال برآورد خسارت‌ها هستند، گفت: همچنین برای مدت محدودی، مسدودی محورهای مواصلاتی و قطع برق در مناطق روستایی را داشتیم که در کوتاه‌ترین زمان رفع شد.

وی با بیان اینکه بنا به گزارش هواشناسی تا ۴۸ ساعت آینده بارندگی‌های خوبی در استان خواهیم داشت، گفت: در این مدت شاهد سه پدیده سیلاب، صاعقه و تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی ادامه داد: از دامداران خواستاریم طی این مدت از چرای دام در مراتع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیل خودداری کنند.

وی خواستار کنسل کردن مسافرت‌های غیر ضرور شد و افزود: همچنین کشاورزان نسبت به استحکام تجهیزات گلخانه‌ای و کشاورزی اقدام کنند./مهر

 

نجات ۵۳ فرد گرفتار در سیلاب خراسان جنوبی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ