اعتراف تلخ داور دربی و عذرخواهی از استقلالی‌ها!/ تنبیه عجیب بازیکنان استقلال به خاطر صنعت نفت

0

استقلال نیوز – استقلال قرار بود فروردین ماه به مصاف صنعت‌نفت برود ولی تاریخ این مسابقه تغییر کرد و آبی‌ها بدون جدال با طلایی‌پوشان خوزستانی راهی عربستان شدند تا مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند.

حالا در شرایطی که رقابت‌های لیگ برتر عملاً تعطیل شده و فقط دیدارهای معوقه آن برگزار می شود استقلال باید در آبادان به مصاف میزبان جنوبی خود برود. مسابقه‌ای که نتیجه آن می‌تواند زمینه را برای بازگشت مجدد استقلالی‌ها به رتبه سوم جدول را فراهم کند.

اولین باخت مرد آلمانی

استقلال در تابستان سال ۸۱ رولند کخ آلمانی را به ایران آورد تا در دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر با این سرمربی پا به میدان بگذارد. پیروزی مقتدرانه آبی‌پوشان در هفته اول برابر پاس باعث امیدواری هواداران این تیم شد ولی همه چیز در هفته دوم رنگ عوض کرد. استقلالی‌ها برای جدال با صنعت نفت راهی آبادان شدند و آنجا با یک گل مسابقه را به میزبان خود واگذار کردند تا اولین شکست مرد آلمانی در ایران رقم بخورد. نکته جالب توجه اینکه در آن مقطع این بود که منصور پورحیدری فقید هدایت صنعت نفت را بر عهده داشت ولی چندی بعد از سمت خود استعفا داد و مدیر فنی استقلال شد تا رولند کخ عملاً زیر نظر  او کار کند! البته عمر دوران سرمربیگری مرد آلمانی در استقلال به پایان آن فصل هم نکشید.

جنجال کریمی در ورزشگاه آزادی

بدون شک بازی استقلال و صنعت نفت در پاییز سال ۸۶ که به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شد؛ مهمترین و جنجالی‌ترین مسابقه این دو تیم در ۴۰ ساله اخیر تلقی می‌شود. دیداری که با برتری آبادانی‌ها در تهران به پایان رسید ولی خاتمه مسابقه تازه آغاز ماجرا بود.

فیروز کریمی سرمربی وقت استقلال در پایان بازی تعدادی از بازیکنان این تیم را مقابل چشم هواداران مجبور به دویدن دور زمین کرد. رفتاری که باعث ناراحتی کارشناسان شده و ناصر حجازی فقید مدیر فنی آن زمان استقلال هم به شدت از آن انتقاد کرد.

بسیاری از اهل فن اعتقاد داشتند کریمی فقط بازیکنان جوان و نفرات محجوب را دواند و جرأت نکرد به بازیکنانی همچون علیرضا منصوریان یا پیروز قربانی دستور دویدن دهد!

استقلالی ها به شدت از رفتار کریمی عصبانی بودند و بعضی از بازیکنان این تیم همان شب در مصاحبه های تلویزیونی خود اعلام کردند دیگر برای این مربی بازی نخواهند کرد.

البته مدیران باشگاه پای کار آمدند تا قضیه فیصله پیدا کند ولی کاملاً مشهود بود بازیکنان دیگر تمایلی برای کار با فیروز کریمی ندارند و همین مسئله باعث شدت گرفتن افت نتیجه‌گیری تیم و اخراج سرمربی قبل از پایان فصل شد.

البته آقا فیروز  هم پس از آن بازی دیگر عملاً نتوانست بازیکنان را مدیریت کند چون دقیقاً یک هفته پس از رویارویی با صنعت نفت، استقلال در اصفهان به مصاف ذوب آهن رفت و محسن یوسفی که از تعویض خود به شدت ناراحت بود واکنش تندی هنگام خروج از زمین نشان داد ولی  کریمی مدعی شد این حرکت را ندیده است!

آغاز روزهای خوش منصوریان

علیرضا منصوریان که در تابستان سال ۹۵ به عنوان سرمربی استقلال منصوب شد، در نیم فصل اول فصل ۹۵-۹۶ نتایج خوبی نگرفت و هنگام آغاز دور برگشت این مسابقات زمزمه‌های تغییر سرمربی در جمع آبی‌پوشان به وضوح شنیده می شد اما پیروزی ارزشمند و فوق‌العاده مقتدرانه مقابل صنعت نفت در آبادان شرایط را به طور کامل برای منصوریان عوض کرد.

استقلالی‌ها پس از بردن آن بازی روی نوار پیروزی قرار گرفتند و در زمستان سال ۹۵ نتایج فوق‌العاده خوبی به دست آوردند. آنها حتی توانستند پرسپولیس را نیز در دربی پایتخت شکست بدهند و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی فصل را به دست بیاورند. اتفاقاتی که در صورت نبردن صنعت نفت شاید به وقوع نمی پیوست.

صعود به فینال جام حذفی

بازی مقابل صنعت نفت آبادان در زمستان سال ۹۶ نیز خاطره خوشی را برای هواداران استقلال زنده می‌کند. تیمی که پس از روی کار آمدن وینفرد شفر بهتر از دومین فصل سرمربیگری منصوریان نتیجه می گرفت، برای رسیدن به فینال جام حذفی به مصاف صنعت نفت رفت و توانست با شکست دادن میزبان خود راهی جدال نهایی این مسابقات شده و در نهایت با کاپ قهرمانی جام حذفی عکس یادگاری بگیرد.

بد نیست بدانید استقلال سال ۹۶ در حالی که صنعت نفت را از گردونه رقابت های جام حذفی کنار زد که فراز کمالوند هدایت آبادانی‌ها را برعهده داشت و حمید فرخ نژاد بازیگر سرشناس سینما هم که اهل آبادان است قبل از شروع مسابقه در اردوی تیم میزبان حضور یافته بود.

گل پرپر شده

رویارویی با نفت در آبادان در کنار خاطرات خوش، یک حسرت بزرگ را نیز برای هواداران این تیم زنده می کند. استقلالی‌ها در بهار سال ۹۸ پس از برکناری شفر، نتایج خوبی گرفتند و دوباره مدعی کسب عنوان قهرمانی شدند ولی گل سالم آنها مقابل صنعت نفت توسط محمدرضا اکبریان مردود اعلام شد و آبی‌پوشان هم در نهایت عنوان قهرمانی فصل ۹۸-۹۷  را به دست نیاوردند. اکبریان یکسال پس از آن ماجرا طی مصاحبه ای تلویزیونی اعتراف کرد گل استقلال درست بوده و حالا باید بابت اشتباه سهوی خود از هواداران این تیم عذرخواهی کند. داوری که عملکردش در آخرین دربی هم به شدت مورد انتقاد استقلالی‌ها قرار گرفته است.

به یاد مجاهد

در پایان این مطلب بد نیست یادی هم بکنیم از فوق ستاره ای که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم صنعت نفت و استقلال را دارد و می توانست به یکی از ماندگارترین چهره های فوتبال ایران بدل شود. بدون شک اگر مجاهد خذیراوی بیشتر مراقب زندگی شخصی خود بود و البته مسئولان استقلال و مدیران فدراسیون نیز مراقبت بیشتری از این استعداد فوق العاده ارزشمند انجام می‌دادند مجاهد می توانست دروازه های فوتبال اروپا را به روی خود باز کرده و به لژیونری ارزشمند بدل شود.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اعتراف تلخ داور دربی و عذرخواهی از استقلالی‌ها!/ تنبیه عجیب بازیکنان استقلال به خاطر صنعت نفت

ساتین

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ