دلار متشکل در نخستین روز بعد از انتخابات خلاف بازار آزاد حرکت کرد

0

به گزارش ساتین در معاملات اولین روز هفته نوسان بالای قیمت سکه جلب توجه می‌کرد. قیمت سکه امامی عصر روز پنج‌شنبه روی ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قرار داشت. طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در سه روز ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. سکه نمی‌توانست نسبت به این افت شدید قیمت طلای جهانی بی‌تفاوت باشد. قیمت سکه در شروع معاملات ۱۴۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر پنج‌شنبه و روی ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار داشت. در ابتدای معاملات نرخ بالای دلار قدری افت قیمت سکه را به تعویق انداخت. در ادامه قیمت دلار افت کرد. بعد از افت قیمت دلار سکه تا ۱۰ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان پایین آمد. قیمت سکه در سطوحی قرار گرفت که از نرخ عصر روز پنج‌شنبه ۵۸۰ هزار تومان معادل بیش از ۵ درصد پایین‌تر بود.

دلار حمایت درهم را از دست داد

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات بالاتر از نرخ عصر روز پنج‌شنبه قرار داشت اما در ادامه افت کرد. دلار آمریکا کار خود را با ۹۰ تومان رشد نسبت به عصر پنج‌شنبه آغاز کرد، در طول معاملات افت کرد و در آخرین ساعات معاملات روی مرز ۲۴ هزار تومان قرار داشت. همراه با افت قیمت دلار نرخ درهم امارات نیز پایین آمد. (عصر پنج‌شنبه نرخ دلار ۲۴ هزار و ۳۴۰ تومان بود) درهم امارات معاملات امروز را با قیمت ۶ هزار و ۶۷۰ تومان آغاز کرد. در طول معاملات امروز قیمت درهم افت کرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۶ هزار و ۵۷۰ تومان قرار گرفت. بنابرین درهم مرز ۶ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد. پیش از این قرار گرفتن درهم بالای ۶ هزار و ۶۰۰ تومان یکی از عواملی عنوان می‌شد که می‌توانست به رشد دلار کمک کند. بر این اساس با افت قیمت درهم به زیر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشت دلار به کانال ۲۳ هزار تومان محتمل است.

قیمت دلار در ایران امروز چنده قیمت دلار امروز جدول نرخ ارز

اظهارات وزیر خارجه در مورد حصول توافق پیش از پایان کار دولت

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که پیش از پایان کار دولت کنونی در مورد برجام به توافق برسیم. محمدجواد ظریف گفت آمریکا نمی‌تواند تحقق اهدافی که در جنگ اقتصادی دنبال می‌کرد در برجام جستجو کند و راستی آزمایی تعهدات ایالات متحده را یکی از مسائل باقی‌مانده عنوان کرد. اظهارت وزیر خارجه و امیدواری وی برای تحقق زودهنگام توافق می‌تواند به عنوان یک نیروی کاهشی روند روزهای آتی قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار متشکل در نخستین روز بعد از انتخابات

قیمت دلار بازار آزاد عصر امروز روی رقم‌هایی پایین‌تر از نرخ عصر روز پنج‌شنبه قرار داشت. بر خلاف دلار بازار آزاد قیمت متوسط دلار متشکل نسبت به روز پنج‌شنبه ۲۳۸ تومان رشد کرد و روی ۲۳ هزار و ۶۶۳ تومان قرار گرفت. حجم عرضه دلار نیز نسبت به پنج‌شنبه قبل از انتخابات ۴۷ درصد پایین‌تر بود و روی رقم ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار قرار داشت. در نتیجه قیمت متشکل خلاف بازار آزاد رشد کرد، اما عرضه دلار متشکل زیاد نشد.

قیمت دلار در ایران امروز چنده قیمت دلار امروز جدول نرخ ارز

برای جمع‌بندی می‌توان گفت ارزش سکه نسبت به روز پنج‌شنبه افت شدیدی داشت. افت قیمت سکه بیشتر به واسطه سقوط طلای جهانی اتفاق افتاد اما کاهش قیمت دلار نیز آن را تشدید کرد. درهم امارات به زیر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشت. وزیر خارجه ایران امیدوار است قبل از پایان کار دولت رئیس جمهور روحانی، توافق حاصل شود. اظهارات محمد جواد ظریف در این خصوص احتمالا به عنوان یک نیروی نزولی بر نرخ ارز اثر می‌گذارد. بازار متشکل دلار بعد از انتخابات خلاف جهت بازار آزاد حرکت کرد. قیمت متوسط دلار متشکل افزایش یافت اما حجم عرضه آن در بازار افت کرد.

قیمت دلار در ایران امروز چنده قیمت دلار امروز جدول نرخ ارز

 

 

دلار متشکل در نخستین روز بعد از انتخابات خلاف بازار آزاد حرکت کرد

اقتصاد نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ