مرگ پرابهام مادر و نوزاد در بیمارستان جدیدالاحداث ارومیه

0

ساتین نیوز: فوت مادر و نوزاد در بیمارستان جدیدالاحداث ارومیه شوک برانگیز بود که علت فوت آنها در دست بررسی است.

به گزارش سایت خبری ساتین نیوز به نقل از رکنا، مرگ پرابهام و تلخ مادر و نوزاد در بیمارستانی در ارومیه خانواده ای را داغدار کرد. هنوز علت اصلی مرگ همزمان مادر و نوزاد تازه متولد شده مشخص نیست.

به گفته خانواده متوفی، خانم جوانی که نوزاد خود را سالم به دنیا آورده بود، نیمه شب گذشته همزمان با نوزادش فوت می کند.

نزدیکان وی از وخامت حال این مادر قبل از عمل و عدم رسیدگی مناسب خبر دادند.

جنازه فوتی ها به پزشکی قانونی ارومیه ارسال شده تا علت فوت امروز مادر و نوزاد مشخص شود.

آذربایجان‌غربی، ابراهیم حسنی معاون درمان در گفتگو با پایگاه خبری وب‌دا در خصوص مرگ مادر باردار گفت : متاسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان “دکتر مهرزاد” در ارومیه فوت کرده است، در چنین مواردی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان پرونده مراقبتی مادر باردار و روند درمانی مادر را بررسی می‌کنند و بعد از آماده شدن پرونده مادر باردار متوفی ، در کمیته مرگ و میر دانشگاهی بررسی و نظر نهایی داده می‌شود.

حسنی همچنین اضافه کرد : در این مورد ، بلافاصله کارشناسان مربوطه در بیمارستان حضور یافته و بعلت نامشخص بودن علت فوت، رضایت از خانواده متوفی برای کالبدشکافی گرفته شد  و به پزشکی قانونی ارجاع شده است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یادآورشد: در همین ارتباط جلسه‌ای پنج تا هفت بعد از ظهر روز شنبه دوازدهم تیرماه در محل بیمارستان با حضور رئیس بیمارستان، مدیر بیمارستان، مدیر خدمات پرستاری، مسئول شیفت اتاق عمل ، مسئول شیفت زایمان ، اعضای هئیت علمی ، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه و رزیدنتهای که در آن شب کشیک بودند برگزار شد .

حسنی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه علت اصلی و نهایی توسط پزشکی قانونی داده خواهد شد در خصوص سیر بیماری و فوت مادر باردار  گفت : مادر باردار ۱۰ و نیم شب به بیمارستان مراجعه و بستری شده و ساعت ۶ و بیست و هفت دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده است، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل شده و در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده است ، عملیات احیا در طول دو ساعت انجام شده که در نهایت موثر نبوده و مادر باردار فوت شده است.

حسنی در نهایت اضافه کرد: بعد از اعلام نتیجه نهایی توسط پزشکی قانونی کمیته دانشگاهی مرگ مادر باردار برگزار خواهد شد و در صورت وجود قصور پزشکی ، مورد قابل پیگیری می باشد.

زنان و زایمان حوادث ارومیه بیمارستان دکتر مهزاد ارومیه اخبار ارومیه اخبار آذربایجان غربی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ