یحیی – فرهاد؛ وقتی سکوهای ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر بود…

0

پرسپولیس نیوز

استقلال و پرسپولیس در حال حاضر هر دو از سر مربیانی استفاده می‌کنند که می‌توان آنها را  تقریبا در زمره مربیان جوان فوتبال ایران تلقی کرد. فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی انگیزه‌های بسیار زیادی دارند تا با اثبات توانایی و اقتدار خود در مطرح‌ترین تیم‌های فوتبال ایران، طی سالیان آینده نیمکت تیم ملی بزرگسالان را مال خود کنند. این دو نفر اتفاقاً در قالب مردان شماره یک نیمکت‌های استقلال و پرسپولیس نیز جدالهای جذابی با همدیگر داشته‌اند و امیدواریم پنج شنبه شب یک مسابقه زیبا از مردان آنها در ورزشگاه آزادی شاهد باشیم. دیداری که به اندازه کافی حساسیت دارد ولی دلمان می‌خواهد جذابیت بسیاری هم داشته باشد.

تساوی در آخرین دربی با تماشاگر

اولین رویارویی مجیدی و گل محمدی در قالب سرمربیان استقلال و پرسپولیس، در واقع آخرین دربی تهران بود که با حضور تماشاگران برگزار شد و پس از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا، سکوهای استادیوم ها خالی شد. جدالی در بهمن ماه سال ۹۸ که انصافاً مسابقه زیبایی بود و استقلال دو مرتبه از حریف خود پیش افتاد ولی در نهایت بازی با تساوی ۲-۲ خاتمه پیدا کرد. امیرارسلان مطهری هر دو گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند و در آن طرف نیز علی علیپور و بشار رسن پیام‌آور شادی برای پرسپولیسی ها شدند. البته برخی از مربیان و بازیکنان وقت استقلال آرزوی هر دو گل پرسپولیس بحث داشتند ولی فارغ از این مسائل، جدال مورد نظر انصافاً نمایش قشنگی از آب درآمد.

پل رسیدن به فینال

دومین مچ اندازی این دو مربی در حالی برگزار شد که سایه شوم کرونا بر روی ایران و تمام جهان سنگینی می‌کرد  به همین خاطر استقلال و پرسپولیس شهریور ماه سال گذشته در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند تا یکی از آنها با برتری در آن مسابقه راهی جدال نهایی جام حذفی شود. این دیدار هم مانند بازی بهمن ماه دو تیم زیبا و پرگل از آب درآمد. کار در پایان وقت‌های قانونی و اضافی با تساوی  ۲-۲ تمام شد تا استقلال در ضربات پنالتی بتواند با شکست پرسپولیس جواز حضور در فینال جام حذفی را به دست آورد. مهدی قایدی و محمد دانشگر برای استقلال گلزنی کردند و علی علیپور و بشار رسن نیز دوباره در نقش پیام‌آوران شادی برای پرسپولیس ظاهر شدند.

اولین ناکامی

سرانجام طلسم نباختن فرهاد مجیدی به یحیی گل محمدی در دربی بهار امسال شکسته شد. استقلال و پرسپولیس اردیبهشت ماه در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو سرمست از راهیابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بودند و به نظر می‌رسید همین مسئله می‌تواند نویدبخش تماشای یک جدال جذاب را به هواداران بدهد ولی چنین اتفاقی رخ نداد و مسابقه چندان زیبایی را ندیدیم. بازی در نهایت با تک گل عیسی آل کثیر به سود پرسپولیس تمام شد تا آنها یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های این فصل خود را جشن بگیرند. در انتهای مسابقه هم میان گروهی از بازیکنان و مربیان دو تیم کتک‌کاری شد تا صحنه‌های نامناسبی را شاهد باشیم و پای کمیته انضباطی به ماجرا باز شود.

تکرار خاطره خوش

فرهاد مجیدی از تقابل با یحیی گل محمدی تحت عنوان سرمربی استقلال صاحب یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده است. بدون شک شیرین‌ترین خاطره او از جدال با این مربی، همان پیروزی شهریور پارسال در نیمه نهایی جام حذفی است و می‌خواهد دوباره در یک دربی حذفی دیگر آن خاطره را تکرار کند. البته قطعاً یحیی هم کلی نقش دارد تا دومین پیروزی متوالی را مقابل مجیدی جشن بگیرد.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

یحیی – فرهاد؛ وقتی سکوهای ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر بود…

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ