چند پیشنهاد برای فروش بهتر خودرو

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین–  وقتی کسی تصمیم به فروش خودرو دارد، طبیعی است که به دنبال بهترین و بی‌دردسرترین مشتری بگردد که بیشترین پول را هم بابت معامله پرداخت کند. اما در بازار سنتی خرید و فروش خودرو، همواره واسطه‌های زیادی وجود دارند که در تلاش برای پایین آوردن قیمت به هنگام فروش، به دنبال کسب سود خود هستند. در این میان ممکن است کلی عیب و ایراد بی‌جهت روی خودرو گذاشته شود و مالک از همه جا بی‌خبر هم به تصور اینکه واقعا خودروی ایرادداری داشته، برای زودتر تمام شدن معامله و رسیدن به مبلغ مورد نظرش، کوتاه بیاید. اما این روز‌ها می‌توان راحت‌تر و با کمترین دغدغه خودرو را به بالاترین قیمت فروخت. چگونه؟ با ما همراه باشید.

مشتری به دنبال یک خودرو با نرخ خوب می‌گردد!

توقع ندارید که وقتی خودروی شما کلی خط و خش و کثیفی دارد، چشم مخاطب را سریع بگیرد؟ پس اول دستی به سرو روی خودرو بکشید تا مشتری پسند شود. یک پولیش، یا صافکاری ساده می‌تواند ظاهر خودرو را از این رو به آن رو کند. کارواش و تمیز کردن ظاهر و کابین خودرو هم یک اصل مهم در هنگام فروش آن است. اگر داخل خودرو سیگار کشیده‌اید، یا کودکانتان کف‌پوش و روکش صندلی‌ها را کثیف کرده‌اند، حتما قبل از درج آگهی و حضور مشتری، به این موارد رسیدگی کنید. یک خودروی تمیز، حتی اگر مشکلات خاصی هم داشته باشد، باعث جلب توجه اولیه مشتری می‌شود که این یک نکته مثبت است.

ایرادات فنی را رفع کرده و خودرو را صدا گیری کنید!

مشتری معمولا تقاضا می‌کند که با خودرو یک دور کوتاه بزند. حواستان به صداهای داخل کابین باشد. قبل از مشتریف خودتان در صدد دفع صداهای ریز داخل کابین باشید. یک کابین آرام، خیال مشتری را کمی راحت خواهد کرد. صداهای موتور، اگزوز، ترمز، زوزه‌های مختلف خودرو در هنگام سرعت‌گیری یا توقف، همه و همه مواردی است که باید قبل از حضور مشتری، رفع شوند.

صداقت داشته باشید

اگر خودروی شما مشکل خاصی دارد که از آن آگاه هستید، حتما به مشتری اطلاع دهید. اگر احیانا آپشن خاصی را خودتان روی خودرو نصب کرده‌اید، به مشتری اعلام کنید. تفاوت آپشن‌های فابریک با موارد غیر کارخانه‌ای به راحتی قابل تشخیص است. پس چه بهتر که خودتان آن را اعلام کنید.


بیشتر بخوانید: صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ به تصویب سهامداران ایران‌خودرو رسید

قیمت‌گذاری منطقی داشته باشید

بعضی از افراد به دلیل تمیز بودن خودرو، قیمت‌های عجیبی روی آن می‌گذارند. این روزها به راحتی و با بررسی قیمت روز خودرو، می‌توان برآورد قیمت دقیق از یک خودروی کارکرده داشت. با توجه به قیمت مدل صفر خودروی خود، و با مقایسه ماشین خودتان با خودروهای کارکرده دیگر که شرایطی مشابه با شما دارند، می‌توانید یک قیمت منصفانه برای خودرو تعیین کنید. البته بهتر است قیمت را کمی بالاتر اعلام کنید تا جایی برای چانه زدن و تخفیف گرفتن بماند!

از مشاوران فروش خودرو کمک بگیرید

این روزها سایت‌های مختلفی برای خرید و فروش خودرو راه‌اندازی شده که کارشناسان فروش خودرو، به شما کمک می‌کنند تا هم در کوتاهترین زمان ممکن، و هم با بهترین قیمت خودروی را بفروشید. کارشناسان خودرو با بررسی تمامی بخش‌ها، مشکلات و ریزه‌کاری‌های فنی را نیز به شما گوشزد می‌کنند که در تعیین قیمت خودرو تاثیر زیادی دارد. کارشناسان معمولا پیشنهادات بسیار خوبی هم برای فروش بهتر خودرو دارند. از طرفی سپردن روند فروش خودرو به این افراد، صرفه جویی در وقت و انرژی هم محسوب می‌شود. این افراد با تماس با درج آگهی، مسئولیت صحبت با مشتریان را نیز برعهده گرفته و کار شما را راحت می‌کنند. به این ترتیب، روند فروش خودرو، منطقی‌تر پیش خواهد رفت.

کلام آخر

فروش خودرو، کاری زمان‌بر و گاهی کلافه کننده است. بسیاری از افراد در این مسیر دچار مشکلات بسیاری با خریداران، یا واسطه‌گران می‌شوند. اما اگر روش‌های جدید خرید و فروش خودرو را انتخاب کنید و از سایت‌های مخصوص این کار و افراد خبره در این زمینه استفاده کنید یک فروش موفق، و یک کار راحت در پیش خواهید داشت.

چند پیشنهاد برای فروش بهتر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ