پایان دوران شکست ناپذیری بسکتبال آمریکا/ از تیم رؤیایی خبری نیست

0

ساتین ورزشی – تیم ملی بسکتبال آمریکا حالا دیگر یک تیم دست نیافتنی نیست. حالا یک نسل از تیمی که به نام «تیم رؤیایی» معروف شد و آمریکا را به تیمی شکست ناپذیر در رقابت‌های جهانی و المپیک تبدیل کرده بود، گذشته و به نظر می‌رسد که تیم‌های دیگر بسکتبال جهان هم خود را به سطح این تیم رسانده‌اند.

فرانسه اولین شکست را به آمریکا طی ۱۷ سال اخیر تحمیل کرد و این تیم را با نتیجه ۸۳-۷۶ در اولین بازی مرحله گروهی بسکتبال المپیک توکیو شکست داد.

مثل سال‌های گذشته، تیم آمریکا رقابت‌های المپیک را با جمعی از بهترین و معروف‌ترین ستاره‌های بسکتبال جهان شروع کرد، بازیکنانی مثل کوین دورانت، درایموند گرین، جرو هالیدی و کریس میدلتون که همگی جزو ستاره‌های NBA یا لیگ بسکتبال آمریکا نیز به حساب می‌آیند.

اما آن‌ها مقابل فرانسه نمایش خوبی ارائه نکردند و شکست عجیبی را متحمل شدند. با این وجود گِرِگ پاپووویچ سرمربی این تیم از این گفت که به دنبال جبران این شکست در بازی‌های آینده هستند: «نمی‌دانم چرا این باخت باید یک سورپرایز تلقی شود. به نظرم این نوعی غرور یا تکبر است که فکر کنیم آمریکا باید همه بازیها را ببرد و با اقتدار حریفانش را شکست دهد. منظورم این است که ما هم باید مثل همه تیم‌های دیگر کار کنیم و نقاط ضعف خود را از بین ببریم تا شکست نخوریم و بتوانیم عملکردی خوب ارائه دهیم.»

چند دلیل برای آسیب‌پذیری تیمی که زمانی شکست‌ناپذیر بود وجود دارد. ویروس کرونا باعث تعویق رقابت‌های NBA شد و این بازی‌ها به تازگی شروع شده است و این یعنی بسیاری از بازیکنان بعد از انجام اولین بازی خود در لیگ آمریکا به ژاپن آمدند و درست یک روز قبل از مسابقه با فرانسه به اردوی تیم ملی آمریکا اضافه شدند.

دوم اینکه تیم‌های ملی دیگر کشورها پیشرفت زیادی داشته اند که حضور بازیکنان بین‌المللی از کشورهای مختلف در لیگ آمریکا یکی از دلایل این موضوع بوده است. دو بازیکن از ارزشمندترین‌های فصل گذشته NBA هر دو اروپایی بودند: نیکولا جوکیچ از صربستان و جیانیس انتتوکامپو از یونان، هرچند که هیچکدام از این دو بازیکن در المپیک حضور ندارند.

تفاوت برخی قوانی بازی‌ها در لیگ NBA با بازی‌های المپیک هم دیگر مسئله ای است که باعث شده آمریکایی‌ها دچار افت شوند، قوانینی مثل کوتاه‌تر بودن کوارترها و مجاز بودن خطاهای کمتر برای بازیکنان در المپیک نسبت به لیگ آمریکا.

پایان دوران شکست ناپذیری بسکتبال آمریکا/ از تیم رؤیایی خبری نیست

نتایج بازیهای بسکتبال تیم بسکتبال آمریکا بسکتبال المپیک برنامه بازیهای المپیک المپیک 2020 توکیو اخبار بسکتبال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ