تولید خودروسازان به بیش از ۲۸۹ هزار دستگاه رسید

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۲۶۰ هزار و ۲۳۵ دستگاه خودرو) رشد حدود ۱۱.۲ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در چهار ماهه نخست امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۱۴۵ هزار و ۴۵ دستگاه خودرو شد.

این گروه صنعتی توانست در این مدت ۱۰۳ هزار و ۷۶۵ دستگاه در گروه پژو، ۱۲ هزار و ۲۴۶ دستگاه در گروه سمند، ۱۶هزار و ۵۱۶ دستگاه دنا، ۹هزار و ۵۱۲ دستگاه رانا، یک‌هزار و ۸۸۰ دستگاه هایما، یک‌هزار و ۲۳ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند. پژو ۲۰۰۸ بعد از مدت‌ها به جدول تولید این خودروساز بازگشته است و در سه ماهه نخست امسال هیچ خودرویی از آن تولید نشده بود.

برپایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروساز در چهار ماهه ابتدایی امسال در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳۷.۷ درصدی داشته است.

آبی‌پوشان جاده مخصوص در تیرماه امسال ۴۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو تولید کردند.

تولید خودروسازان به بیش از ۲۸۹ هزار دستگاه رسید

افت ۷.۳ درصدی تولیدات سایپا

در این مدت گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۱۰۹ هزار و ۲۵۸ دستگاه خودرو شد که شامل ۹۵ هزار و ۳۳۵ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، هشت‌هزار و ۱۰۸ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، پنج‌هزار و ۷۳۲ دستگاه شاهین و همچنین ۸۳ دستگاه خودروی صادراتی بود. این میزان تولید در مقایسه با چهار ماهه نخست ۹۹ افت ۷.۲۶ درصدی نشان می‌دهد.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در تیرماه امسال ۲۷ هزار و ۵۰۶ دستگاه خودرو تولید کرد.

افت ۵.۶ درصدی پارس‌خودرو

تا پایان تیرماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۳۵ هزار و هشت دستگاه خودرو شامل ۲۲‌هزار و ۱۸۱ دستگاه در گروه q ۲۰۰ (کوئیک)، هفت‌هزار و ۲۹ دستگاه کوئیک معمولی، پنج‌هزار و ۳۰۱ دستگاه در گروه s ۲۰۰ (ساینا) و ۴۹۷ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افت ۵.۶ درصدی نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: محصولات ایران خودرو در مسیر اتصال پذیری


جمع تولیدات این خودروساز در تیرماه امسال ۱۰ هزار و ۳۷۸ دستگاه به ثبت رسید.

بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.

با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.

پیشتر «محسن صالحی‌نیا» رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار داشت: با وجود تکانه اولیه آغاز تحریم‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹، صنعت خودرو کشور با تکیه بر تجربیات همکاری‌های بین‌المللی و تمرکز بر داخلی‌سازی قطعات به سطح بالاتری از توانمندی دست یافت.

وی، توسعه کمی و کیفی محصولات خودروسازان در سال‌جاری را نیز نشانه‌ای از تلاش صنعت خودرو برای کسب رضایت بیشتر مشتریان برشمرد که اگرچه قابل تقدیر است، اما باید روند بهبود خود را با شیب بیشتر دنبال کند.

منبع: ایرنا

تولید خودروسازان به بیش از ۲۸۹ هزار دستگاه رسید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ