پیشنهاد جالب فرشاد آقای گل/ به مهدی شیری بگویید پیراهن شماره ۱۷ من را به عبدی بدهد

0

پرسپولیس نیوز

فرشاد پیوس ستاره خط حمله پرسپولیس در دهه ۶۰ و ۷۰ قهرمانی را شایسته تیم محبوبش دانست و صحبت‌های دیگری هم مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

ابتدا می‌خواستیم نظر شما را در خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم بدانید؟

برای من به عنوان یک پرسپولیسی خیلی غرورانگیز است وقتی می‌بینم تیم محبوبم برای پنجمین مرتبه متوالی قهرمان می‌شود. پرسپولیس لایق و شایسته این عنوان بود.

اما این قهرمانی در روز آخر و با سختی زیاد حاصل شد؟

این هم جزو شیرینی‌های فوتبال است. سپاهان اصفهان تا روز آخر هم رقابت کرد ولی خدا را شکر یحیی گل محمدی و تیمش کم نیاورده و درنهایت به عنوان قهرمانی رسیدند.

روز آخر نگران نبودید پرسپولیس جلوی پیکان نتیجه نگیرد یا اینکه استقلال به سپاهان ببازد و قهرمانی از کف پرسپولیسی‌ها برود؟

می‌دانستم بازی سختی پیش روی پرسپولیس است اما از طرفی خوب هم می‌دانستم پرسپولیس تیمی‌است که هر چه مسابقه‌ای سخت‌تر باشد بیشتر خودش را نشان می‌دهد. پیکان تیم سختکوشی است که راحت نمی‌بازد اما تاکتیک پرسپولیس برای زود گل زدن جواب داد. پرسپولیس هجومی‌آغاز کرد و با دو گلی که نیمه اول زد بار خود را به قول معروف بست.

درخصوص دیدار استقلال و سپاهان چه فکری می‌کردید؟

به هر حال تیمی‌که می‌خواهد قهرمان شود نباید به نتیجه سایر تیم‌ها توجه کند. من شنیدم یحیی گل محمدی هم به درستی این موضوع را به شاگردانش یادآوری کرده تا فقط روی بازی با پیکان زوم کنند. دیدار استقلال و سپاهان با این دیدگاه سرمربی و بازیکنان پرسپولیس نمی‌توانست تأثیر روی قهرمانی بگذارد و همین طور هم شد.

بهترین بازیکن فصل پرسپولیس چه کسی بود؟

واقعا سخت و دشوار است که شما بخواهید اسم یک یا دو بازیکن را بیاورید. پرسپولیس یک تیم واقعی بود که همه نفرات آن حتی ذخیره‌ها برای قهرمانی مبارزه کرده و جنگیدند. من فکر می‌کنم همه بازیکنان و به عبارتی بهتر تیم پرسپولیس ستاره بود.

شما سال‌ها آقای گل فوتبال ایران و پرسپولیس بودید. نظرتان درباره خط حمله پرسپولیس در فصل تازه به اتمام رسیده چیست؟

همه بچه‌ها خوب کار کردند اما این اواخر مهدی عبدی واقعا من را به وجد آورد و فوق العاده بود.

با دیدن گلزنی‌های او یاد جوانی‌های خودتان افتادید؟

دقیقا همین طور است. مهدی عبدی شم گلزنی بالایی دارد و این توانایی را هر بازیکن یا حتی مهاجمی‌ندارد. اینکه شما خیلی راحت و بدون فشار آوردن به خودتان گل بزنید. من یک پیشنهاد دارم ولی نمی‌دانم چطور مطرح کنم؟

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

بفرمایید؟ 

خیلی دوست دارم مهدی عبدی پیراهن شماره ۱۷ پرسپولیس را بپوشد که روزی من می‌پوشیدم. البته می‌دانم این پیراهن در حال حاضر بر تن مهدی شیری است اما از شیری خواهش می‌کنم در صورت امکان شماره ۱۷ را به عبدی بدهد. حتما بنویسید که مهدی شیری هم در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس خیلی جنگید و زحمت کشید و از خوب‌های فصل بود.

پرسپولیس دو مهاجم دیگر به اسامی عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو هم داشت. عملکرد این دو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عیسی آل کثیر گل‌های حساسی برای پرسپولیس به ویژه در سوپرجام، بازی برگشت لیگ برتر با استقلال و سپاهان زد اما فکر می‌کنم مصدومیت روی کارش این اواخر تأثیر گذاشت. او اگر مصدوم نباشد یک مهره فوق العاده خطرناک در خط حمله است. شهریار مغانلو هم خیلی زود در ترکیب پرسپولیس جا افتاد. جدای از قدرت سرزنی چیزی که مغانلو را متمایز می‌کند چپ پا بودن اوست. شهریار تکنیک خوبی هم دارد و به خوبی با پای چپ خودش بازی می‌کند. امیدوارم این مهاجم خوش استیل هم در پرسپولیس بماند.

امید عالیشاه و وحید امیری هم بازیکنانی بودند که در لیگ بیستم به تناوب در خط حمله بازی کردند.

عالیشاه و امیری‌هافبک هستند و هر دو هم در پست خود بهترین اما به خاطر کمبود مهاجم در خط حمله بازی کردند. وقتی مهدی عبدی اوج گرفت و شهریار مغانلو خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کرد عالیشاه و امیری در پست خود بازی کردند. البته وحید امیری یک بازیکن چند پسته نشان داد که با فداکاری در خط دفاع هم بازی کرد.

به عنوان سئوال آخر فکر می‌کنید پرسپولیس برای تکرار قهرمانی خود در لیگ بیست و یکم باید چه موضوعی را در اولویت خود قرار دهد؟

به نظرم مهم‌ترین مسئله حفظ بازیکنان تیم قهرمان است. یحیی گل محمدی هم به درستی این دغدغه خود را مطرح کرد و امیدوارم مدیران باشگاه پرسپولیس بتوانند بازیکنان کلیدی این تیم را برای فصل آینده حفظ کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ