از این عادت های خطرناک دوری کنید تا عمری طولانی داشته باشید

0

شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟

مشاوره تغذیه رایگان مجله سلامت متخصص رژیم درمانی متخصص تغذیه راز عمر طولانی دکتر تغذیه

نوشیدنی های پرقند

آیا از طعم طراوت نوشابه خنک لذت می‌برید؟ متأسفانه، نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند یکی از بدترین عادت‌ها برای سلامتی شما باشد. تحقیقات انجمن نفرولوژی آمریکا نشان می‌دهد که نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری کلیوی مرتبط باشد. چرا به جای آن مقداری آب امتحان نمی‌کنید؟

رژیم یویو

تناسب اندام می‌تواند کاری سخت باشد، با این حال، اگر از طرفداران رژیم‌های عجیب و غریب هستید، ممکن است بخواهید در روال سلامتی خود تجدید نظر کنید. تحقیقات انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که رژیم غذایی یویو می‌تواند با افزایش خطر بیماری‌های قلبی در زنان مرتبط باشد. رژیم غذایی متعادل و ورزش تنها راه کاهش وزن است.

خوب نخوابیدن

آیا به نظر شما هر شب خوابیدن سخت است؟ وقتی استراحت کافی ندارید، کم‌خوابی می‌تواند بر سلامت شما تأثیر جدی بگذارد. بر اساس تحقیقات منتشرشده در European Heart Journal، خواب ضعیف با افزایش مرگ و میر ناشی از قلب مرتبط است. اگر به دنبال راهی برای داشتن شیوه زندگی سالم‌تر هستید، خواب بیشتر را در اولویت قرار دهید.

تنقلات شبانه

وقتی شب می‌شود و در حال استراحت هستید، ممکن است وسوسه شوید که به سراغ یخچال بروید و یک میان‌ وعده بخورید. در حالی که ممکن است دیر غذا خوردن یک مشکل بزرگ به نظر نرسد، تحقیقات گروه علوم بهداشتی دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که می‌تواند در طولانی‌مدت منجر به چاقی و دیابت شود. سعی کنید بعد از صرف شام اصلی از خوردن غذا اجتناب کنید.

منبع : انتخاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ